“Leuk alternatief om de Mont St Michel te bezoeken”

Chemins de la Baie du Mont Saint Michel
Geclassificeerd als nr. 1 van 5 dingen om te doen in Genets
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
4 augustus 2018 beoordeeld

Met ons gezin hadden we gekozen voor een "traversée traditionelle" die in de namiddag vertrok aan de "Bec d'Andaine" (voldoende gratis parking) en ongeveer 13 à 14 km bedroeg. Tickets besteld en betaald op voorhand via de website, je moet een half uurtje op voorhand aanmelden op de plaats van afspraak. Je maakt de tocht in een groep van 30 à 40 man onder begeleiding van een gids die regelmatig nuttige info geeft ook al was de tocht zogezegd "non commentée".
Je doet de tocht blootvoets, watersandalen hebben hier echt geen zin, dit maakt de tocht zeer leuk maar naar het einde toe op de terugweg toch ook wel zwaar, je loopt meestal over hard zand, dat echt hard aanvoelt op het einde :-), soms door water tot ongeveer kniehoogte, soms door glibberig slib. Niet geoefende stappers nemen best de "Traversée traditionnelle avec retour en bus".
Je hebt prachtige zichten op de Mont en je ervaart de weidsheid van de baai.
Aangekomen aan de Mont Saint Michel heb je wel weinig tijd om het stadje te verkennen en er is al zeker geen tijd om de abdij te bezoeken. Na een vijftigtal minuten wordt de terugtocht aangevat. Een zeer leuke ervaring.

Guidedelabaie, Gérant van Chemins de la Baie du Mont Saint Michel, reageerde op deze beoordelingGereageerd 5 augustus 2018

Dank u wel,
I'm sorry but my dutch is not very good so I'll answer in english ;).
You've explained very well our Traversée Traditionnelle and give a good advise saying that we organise as well return by bus for those who'd want to stay a bit longer on the Mont Saint-Michel or for those who the return walking might be too difficult.
Hope you've enjoy your crossing with les Chemins de la Baie, and hope to see you soon.

2 juni 2017 beoordeeld

Van hieruit heb je eens een andere kijk op de Mont St-Michel en de wandeling ernaartoe is zeer de moeite. Wij gewoon op doorreis is kan hier even halt houden of picknicken in het gezelschap van de koeien. Mooi plekje.

31 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

St Mont Michel is leuk om te bezoeken maar met zonsondergang er omheen rijden of lopen is nog veel beter. Geweldig uitzicht !

18 april 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben met 2 volwassenen en zoon van 14 de klassieke tour van 13 km (heen en terug) gewandeld. Het werd waden door riviertjes, spannend kennis maken met drijfzand. 'S middags picknick aan de voet van de mont saint michel. Het is trouwens de enige manier om een mooi uitzicht te krijgen op de achterkant van de abdij. Heel fijne ervaren gids gaf nogige info. Ik he tocht gedaan op blote voeten . Mijn vrouw had waterschoenen gekocht maar deze na een uur uit gespeeld owv blaren

Bekijk meer beoordelingen
2 augustus 2013 beoordeeld

We deden (2 volw, 2 kids) de wandeling vanaf Genets naar de Mont (7 km) en keerden met de bus terug. Erg leuke gids die af en toe wat vertelde over de Baie. Hij nam onze veiligheid zeer serieus. Alles goed en professioneel georganiseerd, tegen een schappelijke prijs.

Reizigers die Chemins de la Baie du Mont Saint Michel bekeken, bekeken ook

In Chemins de la Baie du Mont Saint Michel geweest? Deel je ervaringen!