Vandaag geopend: 09:30 - 18:00

vanaf US$ 132,70
vanaf US$ 301,59
vanaf US$ 78,41
Beoordeeld op 18 juni 2019 via mobiele applicatie

Helaas niet van binnen bekeken maar van buiten al heel bijzonder. Rijke kleurrijke Gotische stijl aan de voorkant daarna was het geld op maar heel gaaf die strepen sobere zijkant van deze kathedraal.

Datum van activiteit: juni 2019
Beoordeeld op 17 mei 2019 via mobiele applicatie

Wie waren hier meer dan 10 jaar geleden. In deze schitterende kathedraal met fantastische fresco's, werd mooie klassieke muziek gedraaid die perfect paste bij de akoestiek van de kathedraal en de sfeer. Nu waren de helft van de kerkbanken weg, moesten we entree betalen, was er geen muziek. We hadden het gevoel in een klinisch museum terecht te zijn gekomen. Erg jammer! De kunstwerken blijven natuurlijk op topniveau zowel binnen de kathedraal als aan en op de voorgevel. Vandaar de 4 sterren.

Datum van activiteit: mei 2019
Beoordeeld op 4 februari 2019

De basiliek ( of Dom ) dateert van eind de 13° eeuw tot de 15° eeuw.
Het is een uniek bouwwerk met vele prachtige schilderijen op de gevel.
Het is werkelijk uniek.
Enkele foto's voeg ik bij om een idee te geven van het geheel.

Datum van activiteit: oktober 2018
Beoordeeld op 13 oktober 2018

Wat een mooie dom, een prachtig voorbeeld van schoonheid. Prachtige beelden en versieringen op de buitenkant. Heel impressionant om naar te kijken. Groot en machtig.

Datum van activiteit: oktober 2018
Beoordeeld op 10 augustus 2018 via mobiele applicatie

Op een mooi pleintje in Orvieto de prachtige kathedraal met een over versierde voorgevel. De dom zelf is in toscaans zwart wit.
De voorgevel is al een studie waard met mooie beelden in brons en marmer maar ook mozaïeken. Binnen is het bezoek aan de kapel met fresco’s van Luca de Signorelli en Beate Angelica een must.
Het museum van de dom achter de kerk is tevens een bezoek waard.

Datum van activiteit: augustus 2018