Beoordeeld op 27 september 2013

op de doorreis 1 nacht daar geslapen. prachtig oud huis, met veel liefde en vakkennis opgeknapt en in ere hersteld, met oog voor details.
vriendelijke sfeer, huiselijke ambiance, professioneel en goed georganiseerd. familiaire sfeer, voldoende ruimte in privacy en om het huis.
mooie slaapkamer met oude (of nieuw-oude) bouwmaterialen, authentieke meubelen, badkamer up-to-date.
verder kan ik mij alleen aansluiten bij de beoordeling van andere bezoekers zoals Hans5773, JeroenHanneke en agaath b.
catherine

• Verbleef: september 2013, reisde met familie
Beoordeeld op 3 juli 2013

Echt Italiaans familiebedrijf gerund daar moeder, dochter en twee zoons. Zeer gastvrij en behulpzaam, niets is teveel. Je voelt je meteen thuis. Als je halfpension neemt, krijg je elke avond een 4-gangen verrassing voorgezet, bereid in eigen keuken door Elisabetta en La Mamma. Prachtig, eeuwenoud pand, met veel zorg gerestaureerd. Mooie, ruime kamers. In de omgeving kun je schitterende wandelingen maken in de bergen, vooral in de buurt van Castellucio. Aanrader!!

• Verbleef: juni 2013, reisde met een partner
Beoordeeld op 16 november 2012

Vooraf 6 nachten geboekt, maar gelukkig konden we ter plaatse nog 3 nachten bijboeken.
Een prachtig gebouw, meer dan 300 jaar oud, geheel gerestaureerd en op een prachtige locatie. Campi is een dorpje van een paar huizen, maar boven het huis ligt Campi Alti, schuin tegen de berg aan. Zeer pittoresk en de moeite waard.
Het nationaal park Monti Sibillini (Sibillijnse bergen) is van een eigen schoonheid, anders dan wat we ooit hebben gezien. Je kunt er in een dag omheen met de auto; probeer de kleine weggetjes, stop op allerlei plekken en ervaar de gastvrijheid.
De gastheren en -vrouwen doen alles om het de bezoeker naar de zin te maken. Elke avond kun je aanschuiven om mee te eten (wel even 's morgens aanmelden) en dan proef je de smaak van het land. Alles zelf gekweekt en bereid. Topklasse!
Men spreekt redelijk goed Engels, dus er is geen echte taalbarrière (al kan het geen kwaad om een cursus Italiaans te gaan volgen, natuurlijk...).

Kortom, een echte aanrader!

• Verbleef: augustus 2012, reisde met een partner
Beoordeeld op 26 oktober 2012

FonteAntica is een agriturismo in een prachtige gerestaureerde boerderij in het dorpje Campi aan de rand van de Monti Sibillini. De omgeveing leent zich goed voor wandelingen langs de dorpjes, kerkjes en kloosters. Het is er stil, heerlijk stil en mocht je dat teveel worden dan kun je altijd nog een TV huren of van het internet gebruik maken. Maar de eigenaar raadt het af en ik ben het met hem eens. Jammer dat ik er buiten het seizoen was (oktober) en ik niet in de agriturismo zelf kon eten maar binnen een straal van enkele kilometers was er wel wat te vinden. Een goede rede om nog eens terug te komen wat ik zeker zal doen.

• Verbleef: oktober 2012, reisde met vrienden
Beoordeeld op 27 juli 2012

Als je een keer helemaal tot rust wilt komen in een schitterende omgeving dan moet je een keer naar FonteAntica. Door de familiaire sfeer vol je je direct thuis. Je hoort een paar dagen echt bij de familie. Wat ik zeker ook zou aanraden is om mee te eten met de gasten. De familie kookt en om 20.30 uur luidt de klok als teken om aan tafel te gaan. Voor een klein bedrag kun je mee eten. Zeker aan te raden. Fonte Antica is een oude boederij die helemaal is opgeknapt en van alle gemakken voorzien (voor een bed en breakfast dan). Zo kiest men er bewust voor om geen tv en telefoon op de kamer te plaatsen (dit kan wel geregeld worden tegen meerkosten, maar is niet standaard). Ik heb het overigens niet gemist. Voor wandelaars is dit een super uitvalbasis. De locatie ligt midden in een nationaal park (Piano Grande). Zeker in het voorjaar is dit erg mooi. Kortom een verblijf waar je een beetje home away from home voelt!

• Verbleef: juli 2012, reisde met vrienden