Vandaag geopend: 08:00 - 17:00

Meer info
vanaf US$ 108,66
Meer info
Beoordeeld op 21 mei 2021

Uitzicht op Monte Baldo is perfect en schitterend, uiteraard wel afhankelijk van het weer. Als het bewolkt is wordt het zicht al gelijk een stuk minder.

De belangrijkste tip die ik toekomstige bezoekers mee wil geven: maak geen gebruik van de commerciële lift naar boven. De reis er naartoe is saai en lang (het is vaak erg druk op de enige weg er naartoe, zowel vanaf het noorden als het zuiden), je moet betaald parkeren en het meest vervelende: erg lang wachten om überhaupt in de lift te komen en de temperaturen in de zomer maken het niet aangenamer.

Beter bezoek je Monte Baldo dus vanaf de andere kant. Wij kwamen toevallig uit bij "Prà Alpesina Chairlift" (bij het dorpje Avio). Je kunt daar gratis parkeren, het is er vaak rustig en de lift naar boven is goedkoop (ongeveer € 5) en prima. Je hebt vanaf daar ook een mooi uitzicht en als je een stukje gaat lopen kom je op hetzelfde uitzichtpunt uit als weer de lift vanuit Monte Baldo naar boven gaat. Bovendien is de reis naar de lift ook leuk als je houdt van het rijden door bergweggetjes. Vanuit Lazise is het ongeveer een uur rijden, maar dat ben je ook aan tijd kwijt als je langs het meer rijdt.

Overigens zit er bij de lift ook nog een klein restaurantje waar je nog even kunt bijkomen.

Zeer geschikt dus om eens gebruik van te maken als je Monte Baldo wilt bezoeken! Profiteer ervan.

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 16 september 2020 via mobiele applicatie

Fantastisch uitzicht, de lift duurde wel even ondanks dat het niet druk was.
Terug gelopen via pad 12-3 in het begin nog leuk maar na 3,5uur alleen maar steil dalen en eerste 2 uur lang slechte paden, waren we blij het tussen station te bereiken. Wel een enorme ervaring pfffff.

Datum van activiteit: september 2020
Beoordeeld op 10 september 2020 via mobiele applicatie

Slecht aangegeven routes en alles alleen in het Italiaans. Zorg voor een goede kaart vooraf. Helaas maar een uurtje geweest ivm slecht weer.

Datum van activiteit: september 2020
Beoordeeld op 24 augustus 2020

Twee maal geprobeerd de Monte Baldo op te komen. Eerste keer was de rij voor de tickets zo lang dat we gelijk weg zijn gegaan. Paar dagen later vroeg terug gekomen. Na een half uur in de rij kregen we om 10 uur te horen dat de eerstvolgende beschikbare rit pas om 12:30 zou zijn. Kortom: ga hier niet heen zonder tickets. Tickets zijn tevens vooraf alleen te koop met creditcard.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 24 augustus 2020

We verbleven in Augustus 2020 bij Agriturismo San Maggiore dat op een geweldige plek tegen de Monte Baldo is gebouwd. Het uitzicht is werkelijk fenomenaal. Je kunt kijken van Salo tot Riva. We hadden een heerlijke kamer op de begane grond met een eigen terrasje met zitje en ligstoelen aan de zuidkant. Als dat midden op de dag te warm is dan is er ook voldoende ruimte aan de noord(berg)zijde van het huis. De woning is schoon en heeft een goed bed en hele fijne badkamer. Met de houten luiken kan de woning lekker koel gehouden worden. De kamer had geen airco. Het ontbijt was dagelijks vers en erg compleet. De koffie is er heerlijk. We hebben ook een paar maal gebruik gemaakt an het lekkere zwembad.
Dwe woning ligt een paar kilometer rijden (bergop) van Malcesine maar is daardoor wel heerlijk rustig terwijl je toch zo midden in de drukte bent als je dat wenst. Wij hadden voor het vervoer een motorscooter gehuurd en dat is echt een aanrader. Je kunt overal door en overal parkeren.

Datum van activiteit: augustus 2020