“Genieten van eerlijk lekker eten in een volks kader met een lokaal biertje of wijntje.”
Beoordeling van De Smidse

De Smidse
Geclassificeerd als nr. 2 van 7 Restaurants in Alsemberg
30 mei 2018 beoordeeld

Vraag zeker naar een snack of voorgerecht waar hun heerlijke ham deel uit maakt. Mmm.
Echt malse smaakvolle steak met een lekkere salade met hun overheerlijke champignon saus met verschillende soorten champignons. Het is lang geleden dat me dit zo smaakte.

De vegetarische schotel is ook een belevenis. Hun vegetarisch verrassingsbord is echt super.
En dan een lekker lokaal biertje of hun heerlijke huiswijn erbij.

Volks, no-nonense. Cash of bankcontact meenemen.

We hebben genoten.

22 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtige dag!
Aangename omgeving met Brabantse charme!
Vlotte en heel charmante bediening!
Bijzonder lekkere maaltijd met verse producten, van eigen bodem!
Top!

15 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel tof, echt verloren in de natuur, dichtbij een kinderboerderij, geweldig eten in een toffe omgeving

14 mei 2018 beoordeeld

Heb hier gegeten voor een communiefeest (ben er mij dus van bewust dat de gewone dagelijkse service anders zou kunnen zijn). Moet alvast wel zeggen dat de service erg vriendelijk is. Het eten was noch slecht, noch memorabel. Als voorgerecht waren het scampi's 'de smidse'. De scampi's waren redelijk taai en verdronken in de saus. Zoals mijn moeder zei 'soep met scampi's' (saus was wel goed van smaak). Hoofdgerecht was parelhoen met peperroomsaus.Was niet slecht, maar mocht best wat meer gekruid zijn. Ook veel teveel peterselie op alles naar mijn smaak. Het dessert was een dessertenbordje (klein bolletje chocomousse, bolletje ijs met aardbeien en rijstpap). Ben niet zo'n fan van chocomousse noch vanille ijs, maar was best goed. De rijstpap daarentegen was smakeloos en erg lopend. Volgens mijn moeder smaakte het net zoals de rijstpap in blik dat je in de winkel kan kopen. Voor zo ver ik kon zien hadden de meeste gasten de rijstpap ook laten staan. Ik heb geen idee van de kostprijs van het gehele menu en kan dus ook niet echt een oordeel vellen over de prijs/kwaliteit. Grote selectie thee's, maar de soort die ik gekozen had was niet erg lekker (groene thee jasmijn). Het was zeker niet slecht, maar De Smidse zal ook niet hoog op mijn lijst van favoriete restaurantjes in de omgeving komen te staan. Zie mezelf niet meteen terugkeren.

3 maart 2018 beoordeeld

Een feestje met een twintigtal vrienden.
We zaten in een zaaltje apart met open haard, gezellig warm.
De bediening was uiterst vriendelijk en het eten erg lekker.
vooral de steak kan ik aanraden.
We komen terug.

Reizigers die De Smidse bekeken, bekeken ook

Alsemberg, Vlaams-Brabant

Rhode-Saint-Genese, Vlaams-Brabant

Dworp, Vlaams-Brabant
Beersel, Vlaams-Brabant

In De Smidse geweest? Deel je ervaringen!