Beoordeeld op 30 juli 2020 via mobiele applicatie

Prachtig boetiek hotel, gelegen te Cefalù, op top van de berg, midden in de natuur met uitzicht op zee. 11 minuten van centrum cefalu. Mooie kamers, uitstekende airconditioning. Uitstekende kok en vriendelijke medewerkers. Genieten! Kinderen meer dan welkom!

Datum van verblijf: juli 2020
Vallegrande Nate Resort, Altro van Vallegrande Nature Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 augustus 2020

Thank you so much for your positive review and for appreciating our Resort.
We look forward to see you again next year.

Beoordeeld op 29 juni 2019 via mobiele applicatie

Na een lastig laatste stuk van 4 km kom je aan bij deze prachtige locatie. De kamers zijn in verschillende gebouwen rond het mooie zwembad met uitzicht op zee. Kamers zijn ruim en van alle gemakken voorzien. De staf is bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Midden in een prachtig bosrijk stukje van de berg. Het is er heerlijk rustig en luxe in alle aspecten. Het restaurant is ook uitstekend en de bar van het zwembad heeft alles wat je wilt drinken en/of eten. Kortom een echte aanrader voor een paar dage heerlijk genieten.

Datum van verblijf: juni 2019
Beoordeeld op 14 september 2018 via mobiele applicatie

Dit resort ligt op een mooie rustige plaats op de berg boven Cefalu met een prachtig uitzicht op de zee. We hebben genoten van het fantastisch gelegen zwembad en de mooie tuin van het resort. We hadden een mooie ruime kamer met eigen terras en uitzicht op het zwembad en de tuin. De kamer en badkamer waren erg schoon en modern ingericht. De airco werkte goed en was erg stil hetgeen s’ nachts zeer prettig was. Het ontbijt was prima verzorgd en ook het diner is zeker aan te raden. We hebben er elke avond gegeten en genoten van de lekkere en creatieve gerechten. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam! Tip voor het personeel: zorg voor uniforme en herkenbare kleding.

Datum van verblijf: augustus 2018
Beoordeeld op 19 juni 2018 via mobiele applicatie

Om dit hotel te bereiken is een hele klim over een niet overal even goed onderhouden weg. Je kunt je auto goed parkeren en dan is het aanbellen bij een gesloten poort... achter de poort ligt een resort in een parkachtige omgeving, bestaande uit een aantal in huisjes ondergebrachte kamers, een mooi vormgegeven zwembad en een centraal gebouw met receptie en restaurant.

De kamer die wij kregen was heel goed schoon en had prima bedden. Ondanks dat ons verteld werd dat we een upgrade kregen van de door ons geboekte luxe naar executive (kennelijk is executive meer luxe?) vonden we de kamer, die van alle moderne gemakken voorzien was, niet veel ruimte bieden... de stoelen die op het terrasje stonden waren niet onderhouden en ingezakt en de deur mocht wel een verfje hebben...
Het grootste bezwaar dat we tegen de kamer hadden, was dat er geen raam open kon en dat de deur gebarricadeerd moest worden om open te blijven staan.... gaf een beetje een opgesloten gevoel.

Dat opgesloten gevoel kwam er ook toen we die avond naar het restaurant gingen. Er wordt zonder meer goed gekookt en de gerechten worden schitterend gepresenteerd. De chef mag naar onze smaak iets meer de smaken van de leuke en originele garnering afstemmen op de gerechten, maar ons bezwaar zit hem in de prijzen. Die zijn afgestemd op een luxe resort en niet op een nature resort... behoorlijk hoog. En als je dan achter een muur vier kilometer de berg op zit en weinig alternatief hebt, dan voelt dat beklemmend. Dit zou gemakkelijk opgelost kunnen worden door bijvoorbeeld een voordeliger optie te bieden door de hamburger of een lekkere salade ook in de avond op het menu te zetten. Het lijkt ook aan te bevelen om dagelijks te variëren. De twee dagen die wij er aten kregen we steeds dezelfde dagspecial... die overigens superb was: langzaam gegaarde tonijn is een supergerecht!

Om de verbinding met de natuur te krijgen zou het hotel ook kunnen kijken naar het uitzetten en aanbieden van wat wandelingen in de mooie omgeving.

Al met al: een luxe resort met pracht en uitstekende verzorging door veel staf. Een plek waar je goed heen kunt gaan voor rust in een parkachtige omgeving. Niet goedkoop en de aansluiting met de natuur, die kan wat verbeterd worden.

Datum van verblijf: juni 2018
Beoordeeld op 2 juni 2018 via mobiele applicatie

Een fantastisch resort waar rust, reinheid en regelmaat nog prima past. Prachtige tuin en zwembad.
Ontbijt, lunch, diner en sfeer zijn uitstekend.

Een minpunt is wel dat de bediening amateuristisch en af en toe zelfs tenenkrommend is. Ze bedoelen het goed maar je mag van zo een resort een hoger niveau verwachten.
Advies: Leidt je de mensen op, zorg dat ze hun talen beheersen en geef je gasten het thuisgevoel. Maak er een feestje van..

Verder zou de weg er naar toe voor een enkeling een minpunt kunnen zijn. Is een lange, bochtige en stijle weg naar boven (ca.10-15min). Let goed op de bruine bordjes van Vallegrande en dan kom je prima boven.

Kortom voor ons een toplocatie!

Datum van verblijf: juni 2018