“Niet slecht”
Beoordeling van Osteria di Fonterutoli

Osteria di Fonterutoli
Reserveren met
Osteria di Fonterutoli is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 8 van 45 Restaurants in Castellina In Chianti
Geschikt voor: Zakelijke bijeenkomsten, Gezinnen met kinderen, Mooi uitzicht, Lokale keuken, Romantisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Diner, Reserveringen
29 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Aangezien deze Osteria ons werd aangeraden, keken we er toch wel enorm naar uit. Onze verwachtingen werden bij het toekomen ingelost: alles zag er heel mooi uit. Maar daarbij is het dan ook gebleven... We moesten herhaaldelijk achter onze bestelling vragen en na een lange wachttijd toch wel teleurgesteld in de 2 kleine vleesstukjes die op tafel verschenen. Met 3 personeelsleden in de zaal en 4 in de keuken, zou men verwachten dat het wat vlotter zou verlopen. Smaak van het eten was zeker ok, maar dit was het minste van onze bezoeken de afgelopen dagen.

3 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gelukkig konden we op deze zeer warme dag zonder reservering nog het laatste vrije tafeltje binnen gebruiken. We treffen een gastvrije ontvangst en originele, smaakvolle antipasti. Primi en Secondi eveneens smaakvol en goed. Eten wordt uiteraard begeleid door wijnen van het huis, die allemaal ook per glas te bestellen zijn. Helaas wordt de wel te warm geschonken waardoor de wijn helaas niet tot z'n volle recht komt. Sfeervolle locatie, binnen zeer dicht op elkaar geplaatste tafels maar daardoor niet oncomfortabel.

9 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Na ruim twintig jaar Toscane kom je soms toch nog voor aangename verrassingen te staan.

Zo ontdekten wij bij toeval de Osteria de Fonterutoli, het restaurant van het wijnhuis van de Marchesi Mazzei.

Op een prachtige locatie, tegen het eeuwenoude hamlet Fonterutoli aan, kun je heerlijk buiten zitten, maar ook binnen is het plezierig en smaakvol ingericht.

De bediening is uiterst plezierig en de kaart is beperkt, maar biedt toch voldoende keuze. Wij kozen voor het degustatiemenu en hadden geen moment spijt. Heerlijke authentieke gerechten, steeds weer met een verrassende twist, begeleid door heerlijke eigen wijnen.

Wij gaan hier zeker nog terug!

15 augustus 2016 beoordeeld

Fonterutoli ligt tussen Castellina in Chianti en Siena. De Osteria is kennelijk nog niet erg oud en ruim opgezet. Van de weg af niet erg goed te zien, maar wel vol bezet met ruime en goede bediening. De keuken is goed en geeft op een eigentijdse manier vorm aan de wat klassiekere gerechten uit de Toscane. De wijnselectie is behoorlijk ruim, maar wel wat prijzig. Zeker de moeite van een korte tussenstop waard. Veel parkeerruimte en goede voorzieningen binnen en buiten.

31 juli 2016 beoordeeld

Hier een meer dan voortreffelijke zondagslunch genoten. Gekozen voor het menu, dit is voor € 50 naar nederlandse begrippen, inclusief 4 wijnen, grappa en koffie zeer goedkoop.
En de Toscaanse keuken, zeker van deze klasse, is onovertroffen!
Men schenkt wijnen uit het beroemde wijnhuis Mazzei, eveneens uit Fonterutoli. Dit is de top van genieten!

Reizigers die Osteria di Fonterutoli bekeken, bekeken ook

Castellina In Chianti, Province of Siena

In Osteria di Fonterutoli geweest? Deel je ervaringen!