“Uitstekende prijs/kwaliteit, een aanrader”
Beoordeling van Locanda Cortiletto d'Alba

Locanda Cortiletto d'Alba
Geclassificeerd als nr. 3 van 217 Restaurants in Alba
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
15 juli 2018 beoordeeld

Wij kozen voor het menu aan 36 euro voor wijn, water en koffie inbegrepen.
Dit bleek een uitstekende keuze te zijn.
Als antipasto kregen we een trio van worst, battuta en vitello tonnato. Die waren met uistekende ingrediënten bereid en stuk voor stuk zeer lekker.
De pasta was zeer lekker en volgens de kunst bereid. Het hoofdgerecht was uitstekend, en ook het dessert was vers en lekker.
De bediening door de eigenares en haar dochters was zeer goed. Elke gang werd prima toegelicht, waardoor we het nog lekkerder vonden.
Na de koffie kregen we bij het buitengaan nog een glaasje amaro of een grappa!
Een super ervaring.
Absoluut een aanrader!

12 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Laat je niet afschrikken door de ligging en de ietwat vreemde entree, dit restaurant is zeker de moeite waard. De kelder is eenvoudig maar gezellig, alleen jammer van de kille verlichting. De bediening is uiterst vriendelijk en behulpzaam en de gerechten zijn bijzonder goed verzorgd! De prijs kwaliteitverhouding is super, een echte aanrader.

23 mei 2016 beoordeeld

Bizonder potje met intensief smakende tomaat. Fijn vingerfood.
Héérlijk gegeten, met bijpassende wijnen ! Asperges bizonder lekker. Vakrensvles met noten, runderbiefstuk met een bizondere saus, met ansjovis, peterselie, etc.

1x wit daarbij, en vervolgens bij de primo en secundo. 2x een verschillende passende rode wijn. De afgeopen 14 dagen bestelden we steeds een fles,maar zo is het beter.

Citroenijs met salie maakte de smaaksensatie rond...
Aanbevolen.

30 oktober 2015 beoordeeld

Met vrienden waren wij naar de truffelfeesten in Alba van 24-27 oktober 2015. De eerste avond hadden we via Trip Advisor dit restaurant besproken. Het is een geweldige ervaring geweest, alles klopte, een leuk, mooi, intiem restaurant, een fantastische gastvrouw Marissa en werkelijk geweldig eten en heerlijke wijnen voor een prima prijs. Wij waren verrukt van de wijze waarop de truffel werd gepresenteerd, de kennis van zaken, de opbouw van het menu ! Het was helemaal af ! Zo goed, dat we direct besloten maandag 26 oktober weer te gaan en ook die keer was het helemaal TOP ! Ik kan het iedereen aanraden ! Een plek die een ster waard is !

17 juli 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

We gingen hier met ons gezin met 3 kinderen lunchen op een dag in de week. Het was een aangename ervaring. Zeer vriendelijke bediening met veel uitleg over de smaak en bereidingswijze van de verschillende gerechten. We namen de lunchmenu van de dag met een zeer lekkere primi en secondi voor 10 EUR, en kregen grote porties. De eierpasta's van de kinderen waren zeer lekker. Een klein proevertje van een aantal verschillende wijnen per glas werd ons aangeboden om een keuze te kunnen maken. Het terras is met zijn schaduw een aangename plaats om te eten, zelfs ondanks de hoge temperatuur van die dag en de vele muggen (antimug gebruiken!). Zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding met vriendelijke bediening en dus zeker een aanrader.

Reizigers die Locanda Cortiletto d'Alba bekeken, bekeken ook

Alba, Province of Cuneo

In Locanda Cortiletto d'Alba geweest? Deel je ervaringen!