“Eigenzinnige en unieke gerechtjes”
Beoordeling van Piazza Duomo

Piazza Duomo
Geclassificeerd als nr. 1 van 218 Restaurants in Alba
Keukens: Fusion
Geschikt voor: Speciale gelegenheden, Zakelijke bijeenkomsten
Dineropties: Lunch, Na sluitingstijd, Diner, Reserveringen
15 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hadden de keuze uit 3 menu's. Wij zijn gegaan voor het Degustazione + menu met een 100% Piemonte wijnarrangement. Het restaurant is relatief klein (bij ons was het vol met 20 personen) en uiterst sober (bijna kaal en zonder enige opsmuk) en helder verlicht. Wij vinden dat uitstekend. De bediening is naar onze smaak iets aan de formele kant en qua Engels niet altijd even goed verstaanbaar. Maar je gaat er naar toe voor de ervaring en culinaire beleving. En dat is het zeker geworden. Alle gerechtjes (inclusief de grote aantallen amuses) zijn ware kunstwerkjes. De smaken zijn zeer eigenzinnig en veelal verrassend. Voor menigeen wellicht te spannend, maar wij vonden het een fantastische beleving. Het zelfde geld voor de bij de gerechten geschonken wijnen. Soms rood waar je normaal wit verwacht en andersom. Ook dit vonden wij een zeer positieve benadering. De gerechten beschrijven laten we over aan de culinaire deskundigen. Wij houden het bij de foto's. En dan alleen een selectie, want er hadden eigenlijk mer dan 20 foto's op moeten staan om recht te doen aan dit zeer speciale diner. Wij zeggen doen, mits je open staat voor verrassingen en afwijkende gerechten van het traditionele. Top!

25 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer bijzonder gerecht; Poached egg met zwarte truffel en kaas. Fantastisch en niet eens duur. Aanrader!

16 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtig terras, midden in Alba, tegen de dom aan. Vriendelijke en professionele bediening, een topmenu voor een best schappelijke prijs en ruime keuze uit losse glazen wijn. Topper was het voorgerecht: een kraakvers gepocheerd ei in een romige saus met kleine, groene asperges én truffel. Daarna huisgemaakte pasta mét truffel, krokant gebakken kwartel en ern chocoladepudding met hazelnoten. Heerlijk en 101% Piëtmontese!

28 april 2017 beoordeeld

In het degustatiemenu konden ons alleen de hapjes vooraf en 2 van de 5 gerechten bekoren als zijnde origineel en uitzonderlijk lekker. De bediening was onpersoonlijk en het Engels onverstaanbaar. Graag hadden we ook de kok eens gezien. Het interieur is speciaal maar koud (roze muren tegen een wit getinte vloer). De akelige beschildering die het plafond overspant droeg niet bij aan de gezelligheid.
De prijzen zijn gematigd voor een 3 sterren restaurant.

25 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk gegeten en gedronken. Erg gastvrij, behulpzaam en aardig. Schoon en netjes. Goede prijskwaliteit. Gezellige tent.

Reizigers die Piazza Duomo bekeken, bekeken ook

In Piazza Duomo geweest? Deel je ervaringen!