Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

Meer info
vanaf US$ 494,71
Meer info
Beoordeeld op 28 september 2020 via mobiele applicatie

Doet geen recht aan wat er daar is gebeurd. Het geeft niet weer welke verschrikkingen er hebben plaatsgevonden. Ook krijg je er geen indruk van hoe het kamp eruit heeft gezien, omdat het is afgebroken. In het bijbehorende herinneringscentrum/museum was het te druk. Er waren teveel mensen binnen, waardoor het onmogelijk was 1,5 meter afstand te bewaren.

Beoordeeld op 27 september 2020

Veel uitleg bij elk punt. Monument is indrukwekkend. Opgestelde wagons geven een beeld van hoe het transport verder verliep,

Beoordeeld op 26 september 2020

Ons gezelschap (man, vrouw, zoon en schoondochter) bracht in de coronatijd een bezoek aan het museum en het kamp. De 1,5 meter werd nergens geresepecteerd! Niet door de bezoekers en niemand van het museum of medewerkers sprak daar iemand op aan. Gaf geen gerust gevoel. Het museum is klein en daardoor moeilijk te bezoeken als je je aan de coronamaatregels wilt houden.
Indrukwekkend is het zeker en het is zeker een bezoek waard.
Wat vooraf niet (of tenminste onvoldoende duidelijk) is vermeld is dat de tocht van het museum naar het voormalige kampterrein 3 km wandelen is. Dan nog een rondje over het kamp en weer terug. Wij hebben 8 km gelopen. Voor ons geen probleem, maar voor vele oudere bezoekers wel iets om rekening mee te houden.
Zonde van de radiorelescopen als achtergrond van de treinwagons en kampgebouwen.

Beoordeeld op 17 september 2020

Het bezoek aan het Herinneringscentrum Kamp Westerbork was er een met teleurstellingen. Niet het centrum zelf, dat is mooi opgezet en zeer de moeite waard, dus een beoordeling "uitstekend". De teleurstelling zit hem in het feit dat er op de site niet gezegd wordt dat het noodzakelijk is om te boeken, het wordt geadviseerd. Op een doordeweekse dag hier naartoe gereden om tot de ontdekking te komen dat er voor de hele dag geen tickets meer zijn. Omdat het een lange rit was, vroeg mijn partner of zij dan even naar de wc kon. Het antwoord was "die zijn ook niet toegankelijk". Terwijl later bleek dat die om de hoek van de ingang waren! Zeer onvriendelijk en jammer.

Beoordeeld op 15 september 2020 via mobiele applicatie

Het onwerkelijke gevoel als je over het kamp loopt als je de verhalen hoort blijft overweldigend. Helemaal als je vervolgens langs alle kleine monumentjes loopt. Het blijft zeker een aanrader om deze locatie te bezoeken. Dit is een stukje geschiedenis dat me nooit mogen vergeten!