“Prachtig domein”

Balmoral Castle
Geclassificeerd als nr. 5 van 19 dingen om te doen in Ballater
Attractiegegevens
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ondanks dat onze reisgids vertelde dat het niet de moeite was, gingen we er toch naar toe. Het lag op onze weg naar Edinburgh... maar we hadden geen spijt. Ook al kan je maar 1 kamer bekijken... het is een prachtig kasteel op een prachtig domein van 260km2. Met 2500 rendieren blijkbaar. Alleen de weg ernaar toe is de moeite waard om er heen te rijden.

Garrymarsden, Manager van Balmoral Castle, reageerde op deze beoordelingGereageerd 4 juni 2018

Hello and many thanks for your 5 star review. I am so glad that you made the journey to Balmoral and found it to be worth your while. I hope you had an enjoyable day.

Visitor Enterprise Manager

23 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Koninklijke residentie in Schotland. Koninklijk familie is hier in augustus. Alles wordt in het werk gesteld om dan alles in bloei te hebben, bijv de rozen. Je bent koninklijk of niet... Kasteel zelf is niet toegankelijk. Pp €12,50. Ik zou volgende keer doorrijden. Veel een beetje tegen voor die prijs.

Garrymarsden, Manager van Balmoral Castle, reageerde op deze beoordelingGereageerd 24 mei 2018

Hello and many thanks for your feedback.

It has always been the case that only the Ballroom is available for viewing in the Castle itself. The reason for this is that for 10 weeks of the year Balmoral is the private home of Her Majesty the Queen and the British Royal Family. There are other exhibitions in the stable area, way marked trails, an audio tour, gardens and grounds as well as cafe and gift shop.

Visitor Enterprise Manage

22 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit is erg leuk om te bezoeken maar besef dat alles buiten is behalve de ballroom. De audiotour die ook in het Nederlands is vind ik erg de moeite waard.
De entree is 11,50 pp. Je kan lopen naar de ingang of met een soort treintje of bus.

Hello and many thanks for your lovely 5 star review. I am really glad that you enjoyed your visit.

Visitor Enterprise Manager

30 juli 2017 beoordeeld

De weg ernaartoe is schítterend, wel een eindje rijden over smalle wegen. Het kasteel ligt adembenemend mooi. Staff is meer dan vriendelijk. Uitstekende audiotour, die je leidt langs de práchtige tuinen, gebouwen, rondom het mooie kasteel, de balzaal met mooie tentoonstelling. Uiteráárd kan je niet alle kamers zien aangezien het kasteel regelmatig volop bewoond wordt. Daarvoor heb je genoeg andere kastelen. Het "extra" van dit kasteel is dat de koninklijke familie er veel is, ook tijdens ons bezoek.
Er is een leuk uitstekend restaurant/koffie gelegenheid en erg leuke shop.

Bekijk meer beoordelingen
24 juni 2017 beoordeeld

Je krijgt een goed overzicht van de invloed van Balmoral Castle op de omgeving en de werkgelegenheid die het oplevert. En natuurlijk veel te zien over de Royal Family.
Als bezoeker voel je je erg welkom en wordt er relaxed met je om gegaan.
En..... welke route je ook neemt naar Balmoral..... Ze zijn allemaal even prachtig.

Reizigers die Balmoral Castle bekeken, bekeken ook

In Balmoral Castle geweest? Deel je ervaringen!