Vandaag geopend: 06:30 - 23:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Je loopt de historie binnen

Beoordeeld op 20 augustus 2017
1958Paul164
Steenwijk, Nederland
Mooie plek met mooie historie

Beoordeeld op 15 januari 2017

vanaf US$ 30,10
vanaf US$ 59,00
vanaf US$ 532,10
Beoordeeld op 11 september 2017

Als je houdt van oude gebouwen en koninklijke domeinen, dit is er één. Mij heeft het wat ontgoocheld er waren weinig ruimte te bezichtigen de grote zaal en de kelders omgevormd tot eetzaal

Beoordeeld op 20 augustus 2017

Zo wordt de geschiedenis wel heel levendig. je waant je even in de middeleeuwen. Het was opvallend stil. Entree was gratis

Beoordeeld op 15 januari 2017

Op de kop van de haven vindt je deze vesting die bestaat uit een kerk en diverse bijgebouwen. Tijdens het bezoek geleerd dat nota bene de enige keer dat men de haven heeft moeten verdedigen het voor de Nederlandse vloot was. Naast de kerk vindt je nog restanten van de fundering, in de kerk zelf ben ik niet naar binnen geweest.

Beoordeeld op 4 september 2016

Het lijkt er wel op, misschien heeft dit gebouw Grieg geïnspireerd. De hal zelf is grotendeels leeg, dit draagt echter bij aan de indrukwekkendheid er van. Je kan ook in de omliggende tuin rondwandelen. Een bezienswaardigheid voor een relatief kort bezoek. De nabij gelegen toren hebben we niet bezocht, was in renovatie.

Beoordeeld op 1 augustus 2016

Vlak bij de haven ligt Bergenhus Festning. We hebben alleen door de tuinen gewandeld, om binnen rond te kijken moet je betalen. Prachtige tuinen, goed onderhouden. Leuk om te doen als je niet meer zo veel tijd hebt maar toch iets wil bezichtigen