“Mooi”

Geclassificeerd als nr. 26 van 157 dingen om te doen in Bergen
Attractiegegevens
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel mooi om te zien,
Maar je bent er wel snel klaar.
Ligt ook voor de geinteresseerde op steenworp afstand van Bryggen

11 september 2017 beoordeeld

Als je houdt van oude gebouwen en koninklijke domeinen, dit is er één. Mij heeft het wat ontgoocheld er waren weinig ruimte te bezichtigen de grote zaal en de kelders omgevormd tot eetzaal

20 augustus 2017 beoordeeld

Zo wordt de geschiedenis wel heel levendig. je waant je even in de middeleeuwen. Het was opvallend stil. Entree was gratis

15 januari 2017 beoordeeld

Op de kop van de haven vindt je deze vesting die bestaat uit een kerk en diverse bijgebouwen. Tijdens het bezoek geleerd dat nota bene de enige keer dat men de haven heeft moeten verdedigen het voor de Nederlandse vloot was. Naast de kerk vindt je nog restanten van de fundering, in de kerk zelf ben ik niet naar binnen geweest.

Bekijk meer beoordelingen
4 september 2016 beoordeeld

Het lijkt er wel op, misschien heeft dit gebouw Grieg geïnspireerd. De hal zelf is grotendeels leeg, dit draagt echter bij aan de indrukwekkendheid er van. Je kan ook in de omliggende tuin rondwandelen. Een bezienswaardigheid voor een relatief kort bezoek. De nabij gelegen toren hebben we niet bezocht, was in renovatie.

Reizigers die Bergenhus Festning bekeken, bekeken ook

In Bergenhus Festning geweest? Deel je ervaringen!