“Restaurant Cornelius”

Geclassificeerd als nr. 13 van 430 Restaurants in Bergen
Geschikt voor: Mooi uitzicht
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Bezorgen, Reserveringen
27 juli 2018 beoordeeld

Heel fijn zijn de gerechten dat moet je zeker eens doen ik was daar want mijn broer woont in Bergen en hij wilde dat ons laten proeven een echte aanradere

19 juni 2018 beoordeeld

alleen per boot te bereiken, op zich al een belevenis over het fjord.
Gelegen op een eiland ligt dit restaurant tegen een rotswand geplakt met fantastisch uitzicht overdag en bij zonsondergang,
De eigenaar is een wonderlijke snuiter op leeftijd met mooie verhalen. Hij duikt nog iedere dag zelf naar grote mosselen en jacobsschelpen die geserveerd worden in het restaurant. we waren met een grote groep met vast menu, de kaart kan ik dus niet goed beoordelen. de wijnen waren prima. .

7 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gezellige en vlotte verwelkoming bij aankomst van de boot aan het restaurant. Schitterende lokatie, zelfs bij regenachtig weer. Heel attente en persoonlijke bediening. Lekkere gerechten die door de jonge chef die het klaarmaakte toegelicht worden. Mooie wine paring bij een vast (degustatie) menu. Na de maaltijd bezoek aan de mooie wijnkelder zodat je niet hoeft te wachten op de boot. Staf wuift je uit bij vertrek van de boot op het eiland, zelfs in de gutsende regen .

Anita G, Bookingsjef van Restaurant Cornelius, reageerde op deze beoordelingGereageerd 28 september 2017

Thank you, we appreciate your constructive review. Feedback from our guests are important to us in order to continuously improve and to be able to meet our guests expectations. Welcome back if you are coming back to Bergen

9 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zoals de titel een unieke locatie in een mooi kader, lekkere verse vis en een adembenemende uitzicht, prijzig maar is zeker een aanrader.

Anita G, Bookingsjef van Restaurant Cornelius, reageerde op deze beoordelingGereageerd 11 augustus 2017

We appreciate your kind review and we are pleased to read that you certainly enjoyed your visit. Welcome back!

21 april 2017 beoordeeld

Op basis van de verhalen besloten om, als reiziger alleen, een avond te boeken bij Cornelius, Dit kan o.a. via de Toeristeninformatie in Bergen. De kosten van diner met boottocht was NOK 845,-. De boottocht is in de maand november niet zo heel spectaculair omdat het buiten donker is en koud en je eigenlijk niets ziet van de waterrijke omgeving van Bergen. Plots komt daar een verlicht gebouw opdoemen, het restaurant gebouwd op een rots op een klein eilandje.
Ook was zaterdagavond niet de meest geschikte avond om als reiziger alleen Cornelius te bezoeken, want de meeste andere gasten waren groepen Noren die met collega's een bedrijfsdiner hadden bij Cornelius. Gelukkig kon ik me aansluiten bij 2 Engelse toeristen, zodat we samen ons eigen groepje maakten.
Je krijgt direct bij aankomst een eigen ober toegewezen die alle vragen over het restaurant en diens geschiedenis en diens eigenaar wil beantwoorden.
Ons werd gevraagd of we het bijbehorende wijnmenu bij het diner wilden kiezen of dat we losse drankjes wilden bestellen. We kozen voor de bijbehorende wijn in de veronderstelling dat dit reeds in de prijs was inbegrepen. Ik heb zelfs niet bij alle gangen het nieuwe glas wijn geaccepteerd.
Het eten was, zoals te verwachten, erg lekker en de bediening is zeer professioneel. Ook werd ons een bezichtiging van de wijnkelder aangeboden waar we dankbaar gebruik van maakten.
Aan het eind van de avond werd ons opeens een rekening gepresenteerd. Of ik voor de 3 glazen wijn die ik bij de maaltijd had gedronken wilde betalen: NOK 605,-. Dit was een enorme domper op de hele avond. Uit eten in Noorwegen is duur, maar ruim € 20,- euro per glas wijn, dat is belachelijk. Ook omdat wij in de veronderstelling waren dat de wijn bij het reeds vooraf betaalde diner hoorde.
Ook kregen we gaandeweg de avond steeds meer de indruk dat de gehele opzet van het restaurant wel heel commercieel was.
Al doet dat natuurlijk niets af aan de kwaliteit van het eten.

Reizigers die Restaurant Cornelius bekeken, bekeken ook

In Restaurant Cornelius geweest? Deel je ervaringen!