“Alle bekende werken hangen elders”
Beoordeling van Munch Museum

Munch Museum
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 49,52*
Vanaf
Visit Oslo Pass
Geclassificeerd als nr. 54 van 341 dingen om te doen in Oslo
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
10 september 2016 beoordeeld

We belandden eerst in een film over één van Munch's modellen. Maar we zagen haar niet direct terug in zijn werken in het museum. Sowieso hingen er meer werken van Jasper Johns, die overigens ook nog bijna allemaal er hetzelfde uitzagen, dan van Munch. Van de Scream en Madonna hingen minder bekende versies. Daarvoor moet je namelijk naar de National Galery. Voor we het wisten stonden we weer buiten, giebelend, want was dit het echt?!!

6 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Een prachtige museum met pronk stukken om te bezichtigen. Zeker de moeite waard en moet gezien worden tijdens bezoek aan Oslo.

3 september 2016 beoordeeld

De beveilingsmaatregelen voor je het museum mag betreden steken Schiphol naar de kroon, ongekend!
Je begint met een behoorlijk lange film over het leven van Munch en zijn kunst, heel informatief. Natuurlijk zie je in die film heel wat van zijn kunstwerken en verheug je je om ze straks "in het echt" te zien. Zeker als je hoort hoe het museum zich beroemd over de uitgebreidheid van hun collectie. Helaas slechts een miniem fractie van zijn schitterende oeuvre wordt getoond. Teleurstelling ! ! En dan moet Munch de spaarzame ruimte nog delen met een andere kunstenaar ook (tijdelijke expositie) waarvan ik de producten helaas niet kan waarderen. Kortom: deze grote Noorse kunstenaar komt niet uit de verf en verdient beter !

21 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Er was enorm veel security (kon aan de luchthaven tippen) om het museum binnen te komen. We bekeken eerst een interessante film over het leven van Munch. Daarna bezochten we het museum. Dat viel wel tegen, we waren al snel rond. En natuurlijk misten we 'de schreeuw'. Dankzij onze Oslo-pass moesten we geen inkom betalen.

Bekijk meer beoordelingen
20 augustus 2016 beoordeeld

Ik hoop dat het nieuwe museum, dat nog in aanbouw was meer te zien geeft van het wek van Munch. Vond bestaande museum echt tegenvallen. Weinig te zien.

In Munch Museum geweest? Deel je ervaringen!