“Heel lekker”

Keukens: Europees
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Reserveringen
Wijk: Innere Stadt
13 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Ondanks wat negatieve recensies hier toch gereserveerd en gegeten.
Kan niet anders zeggen dat het heel lekker was. Niet teveel qua porties maar allemaal gewoon goed. Wijn was ook top.
En gezellig personeel.
Aanrader!!

Datum van bezoek: september 2019

2 juni 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisteren met enkele collega specialisten hier gegeten. Ontvangt was in de lobby. Prettig ontvangst. Daarna naar tafel gebracht. Drankje zou worden gebracht. Grande entree naar restaurant. Schept hoge verwachting. Ook omdat er 2 sterren zijn.
Wij zijn een groep anesthesiologen die wereldwijd bij sterrenrestaurants dineren, maar dit was geen twee sterren waard. Service was slordig en vanuit links geserveerd. Borden werden ook niet recht voor je geserveerd maar schuin voor je waardoor je zelf het bord recht voor je diende te positioneren. Stoelen werden niet niet aangeschoven.
Drankje kwam pas zeer laat ons vanuit de lobby. Service was geen twee sterren. Bij 1 gerecht werd zelf gevraagd of een van ons kon helpen bij de gesynchroniseerde presentatie. Wijn arrangement waarbij de wijn minimaal werd geschonken. Echt. Ongelogen, het was een hoeveelheid alsof er een nieuwe fles moest worden geproefd. Ondanks dat wij hadden aangegeven dat wij graag weer wijn uitgeschonken wilden.
Eten zag er fraai uit maar was veel te zout. Overal werd een veel te zoute saus gebruikt. Bij de tweede gang hadden wij dat al aangegeven, maar tot de 7e gang bleef het ver onder maats. Enkele gerechten waren echt totaal uit balans! Te zout waar geen andere smaakgroep tegenover werd gezet. De smaak was overwegend zout en te vlak. De samenstelling leek te zijn samengesteld door een chef waarbij de smaak balans ver te zoeken was.
Een gerecht was gecombineerd met kaviaar. Wij hadden de mogelijkheid meer te kunnen krijgen. Per 4 gram werd dan een prijs besproken. De vis was reeds geserveerd. Alle tafelgenoten wilden graag gebruik maken van deze optie. Er kwam vervolgens een weegschaal op tafel!
Daardoor duurde het veel te lang voordat wij aan het gerecht konden beginnen. De vis was daardoor reeds enkele graden afgekoeld.
Somelier schonk de wijn van te voren in het glas en serveerde die pas daarna. Geen uitschenken van de wijn aan tafel.
Kruimels brood werden niet tussen de gerechten door weggenomen.
Bij het nagerecht werd een aperitief aangeboden. Je mocht aan de fles ruiken om een keuze te maken. Zeer onhygiënisch! Waarbij de keuze werd gegeven welk glas je wilde gebruiken... maar waarbij de hoeveelheid met een maatbekertje aan tafel werd ingeschonken. Te gênant voor woorden.
Toilet was aan het einde van de avond verstopt! Bij het doortrekken stroomde deze zelfs bijna over! Daarbij waren de hand droogdoekjes volledig op. Een van mijn genodigden moest hierdoor bij de dames naar toilet. Dit was echt een hele beschamende vertoning.
Uiteindelijk van de 7 gangen 4 gangen niet geheel opgegeten, omdat het gewoon niet lekker van smaak was.
Geen tip gegeven. Geen 2 sterren waardig. Zelf niet eens 1 ster.
Toch 335€ pp afgerekend.

Ik adviseer voor dat geld een ander restaurant uit te zoeken.
Ik adviseer hier een borreltje te doen, maar het diner elders te nuttigen

2 juni 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Speciale reservering voor een groep van 7 culinaire vrienden. Mooie locatie. Voorgerechten waren prachtig van opmaak en smaak. Eerste hoodgerecht echter veel te zure tonen en uit balans. Dat ook opgemerkt en toen keken we raar op toen het tweede hoofdgerecht ook veel te zure tonen had en uit balans was. Nagerechten waren ook vooral zuur. Een wijnarrangement kost dan €105,- pp maar dan worden in elk glas twee slokjes geserveerd. Ook daar iets over gezegd zonder resultaat. Jammer dit, prijs en michelin sterren niet waard.

1 juni 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Vanavond met 6 vrienden hier gegeten. Het diner begon goed met mooie smaken die keurig in balans waren. Ook de wijnen die hierbij werden geserveerd waren ok maar niet super. Halverwege het diner sloeg de smaak om en werden toch een partij zure combinaties geserveerd, onze slijmvliezen trokken wit weg. Ondanks onze meldingen bij het personeel bleef de ene zure na de andere zure gang doorkomen. Zelfs de petit fours bij de koffie waren zuur. Voor de prijs van 340 euro P.p. Was dit een enorme teleurstelling. Ook de glazen werden zeer karig gevuld met met/liqueur. Na afloop was een kleine etschuldigung het enige wat er af kon. Michelin sterren ONWAARDIG ‼️

9 december 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het restaurant is gevestigd in Hotel Palais Coburg. Wat een mooie en sfeervolle locatie! Het restaurant van Silvio Nickol overtreft al onze verwachtingen. Gezeten aan de chefs table zijn we verwend met 10 gangen inclusief fantastische bijpassende wijnen. Heerlijke en mooie amuses werden opgevolgd door gerechten als eendenlever met chocolade, coquille met pompoenravioli, pasta met roomschuim en witte truffel, kabeljauw, steur, iberico varken, reerug, zachte kaas met witte truffel en af gesloten met diverse desserts. De met de wijnen gemaakte combinaties waren heel bijzonder. Erg goed!
Complimenten voor de chef en zijn jonge brigade die deze avond voor ons op zeer correcte maar toch ongedwongen manier verzorgden. Top!

Datum van bezoek: december 2018

Reizigers die Silvio Nickol Gourmet Restaurant bekeken, bekeken ook

In Silvio Nickol Gourmet Restaurant geweest? Deel je ervaringen!