17 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Je komt als het aan de eigenaren en personeel ligt zeker niets tekort. Overal vindt men herkenbare dingen terug van de familie von Trapp en je waant je zeker terug in de tijd.
Alles is schoon en verzorgd. Ontbijt is divers. Parking is ruim voldoende aanwezig op eigen terrein. Let wel: voor de kamers op de bovenste verdieping is geen lift aanwezig. Voor oudere mensen wellicht een aandachtspunt.

Verbleef: april 2017, reisde met vrienden
23 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij waren veel te laat met inchecken, maar hebben dit telefonisch doorgegeven en werden om half negen alsnog vriendelijk verwelkomd door een alleraardigste gastvrouw en kregen een upgrade! Het hotel heeft een mooie ontbijtzaal aan de tuin en een origineel lekker ontbijtbuffet. De kamers zijn klassiek ingericht doch niet te oubollig. De locatie is in een nette woonwijk buiten Salzburg. De omliggende tuin is mooi, maar kleiner dan verwacht. Het concept focussed zich compleet op het wel en wee van de familie von Trapp, maar noemt nergens (misschien begrijpelijk) dat dit gebouw in de tweede wereldoorlog het hoofdkwartier was van Heinrich Himmler (dat lazen wij op Wikipedia). Wellicht niet iets om trots op te zijn, maar om het volledig te negeren? Dit is tenslotte ook een onderdeel van de geschiedenis van het pand. Er is een erg fancy restaurant in de buurt van het hotel waar de gastvrouw graag vooraf een reservering voor je plaatst. Het park in de omgeving is ook mooi. Wij verbleven tegelijk met Amerikanen, Japanners, Duitsers en Fransen. Je kunt dus concluderen dat het pand mensen van over de hele wereld aantrekt. Kortom; Een prima plek voor een nachtje historie.

Verbleef: augustus 2016, reisde met een partner
18 mei 2016 beoordeeld

Erg mooie kamers voor een zeer acceptabele prijs . Uitstekend ontbijt , prima ontvangst , aardig en vriendelijk personeel .Ook de WIFI functioneerde goed . Uitstekende busverbinding met het centrum , overdag elke 10 min. op ca 5 min. van het hotel .

Verbleef: mei 2016
11 september 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Voor fans van het verhaal zelf is het een interessante locatie . Voor fans (ik zelf)van de film 'the sound of music' is het eerder een teleurstelling. De gastheer verteld ook niet als het huis bv als filmlocatie heeft gediend. De gastheer zelf was heel vriendelijk,maar we moesten zelf naar onze kamer gaan. De kamer zelf (nr 10) was mooi,gezellig. Wel basic. Geen extra producten op de badkamer, kleine tv met slecht beeld. Volgens ons logeerden er op de gang mensen zonder wc/badkamer? Want je hoorde continu de mensen tijdens de nacht opstaan,deuren open/deuren toe. Veel lawaai. S ochtends om 8u30 werd ook het gras af gedaan of bomen gesnoeid.. Dit kan misschien wat later gebeuren. Ontbijtruimte was mooi. Je moet extra bijbetalen(€12 pp)voor ontbijt. Om geen gebakken eitjes,omelet of spek te hebben en geen verse fruitsap vonden we dit zeer duur. Stofzuigen in de ruimte tegenover ons bij het ontbijt was ook niet echt gezellig.

Verbleef: september 2015, reisde met een partner
21 september 2014 beoordeeld

Romantisch hotel dichtbij het centrum van Salzburg. Ruime kamers.
Gezamenlijk ontbijt. Weinig faciliteiten wat voor prijs wel mag.

Wij betreuren het echter dat men zonder medeweten van klanten extra's afhaalt van een kredietkaart. Wanneer hieromtrent communicatie gevoerd wordt, weigert men pertinent verdere uitleg. Het is jammer dat anno 2014 noch zulke praktijken worden gevoerd en dat men misbruik maakt van toeristen.

• Verbleef: augustus 2014, reisde met familie
acul2001, Manager van Villa Trapp, reageerde op deze beoordelingGereageerd 10 oktober 2014

Dear Guest!

In your case the credit card was charged, because you took the room key with you. We send several emails to you and did not get our key back, so of course it had to be replaced.