“Stad bezoeken ”

Vanaf
Sightseeingtour door Malta Hop-On Hop-Off Tour
Geclassificeerd als nr. 1 van 27 dingen om te doen in Mdina
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer mooie stad, kleine straatjes. Iets dat je zeker moet bezoeken als je in Malta bent.
Met openbaar vervoer. Wij met gids ook interessant.

21 mei 2018 beoordeeld

Met de bus rij je voor 1.50€ van Valletta tot Mdina (Rabat). En dat moet iedereen bezoeker van Malta met zekerheid doen!
Deze oude, volledig omringde vestingstad is de vroegere hoofdstad en bijzonder mooi bewaard en gerestaureerd!
Er is natuurlijk een grote toeloop van toeristen, maar je kan ook de rustig plekjes opzoeken buiten het uitgestippelde wandelcircuit!
De Pjazza Mesquito is zo'n plekje waar je ook rustig van een drankje kan genieten!

20 mei 2018 beoordeeld

WE waren tijdens onze vakantie en maakten gebruikt van de hop on hop off bus en hadden de stopplaatsen van te voren gepland. Dit was niet mdina old city, maar er stapten zoveel mensen uit, dat wij ook uitstapten. Di\t was een prima besluit, want we kwamen uit bij de jaarlijkse festiviteiten. We hebben genoten van de gildes en hun demonstraties. Verder was de oude stad een schitterend geheel om in oude tijden terug te gaan en daarvan een beeld te krijgen. We snappen dat deze stad niet gemakkelijk te veroveren was door vreemden. Het was een mooie oude vestigingsstad.

19 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer zeker de moeite waard. Om heen te gaan en rond te lopen.
Mooie ommuurde stad en interessante geschiedenis.

Bekijk meer beoordelingen
14 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We zijn hier heen gereden met de hop om hop off bus. Mooie oude stad, leuk gebouwd op de heuvel. Maar goed, het is en blijft een stadje met veel dezelfde gele stenen, smalle straatjes en meer van hetzelfde. Leuk om te zien, maar niet zo bijzonder om er een hele dag voor uit te trekken.

Vlak bij de kerk zit een ijszaakje, verkopen heerlijk ijs (2,50 voor twee grote bollen), zeker de moeite waard!

Reizigers die Mdina Old City bekeken, bekeken ook

In Mdina Old City geweest? Deel je ervaringen!