“Valt tegen”

Rock Church (Temppeliaukio Kirkko)
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 37,12*
Vanaf
Helsinki Panorama Sightseeing Audio Tour
Geclassificeerd als nr. 18 van 270 dingen om te doen in Helsinki
31 mei 2018 beoordeeld

De kerk is niet groot, de entree kost 3 euro en als je een kaarsje wilt opsteken betaal je nog eens 2 euro. Voor het binnenkomen werd ons duidelijk meegedeeld dat de kerk nog maar een half uurtje open gaat zijn terwijl hij eigenlijk nog 3,5u open zou moeten zijn. Nu ja, op een half uurtje krijg je dit gemakkelijk gezien.
Op zich is het een mooie kerk en het koperen plafond is heel indrukwekkend, maar persoonlijk vind ik de kerk wat overroepen. Ik stel me de vraag of deze kerk zoveel naam en faam verdient terwijl er in Helsinki veel (mooiere) kerkjes zijn waar niemand over spreekt...

Datum van activiteit: mei 2018

11 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Na een hele middag fietsen wilde wij nog een laatste stop maken en dat was the Rock church, het is minder boeiend dan ik had verwacht. Ook de entree was €3 p.p. En binnen 5 minuten heb je het wel gezien. Het plafond was wel mooi om te zien.

Datum van activiteit: maart 2018
18 maart 2018 beoordeeld

Mooie architectuur. Bijzondere plek, uitgehouwen uit de rots. Midden in het centrum van Helsinki. Inkom €3.

Datum van activiteit: februari 2018
2 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Nog nooit zo’n mooie en bijzondere kerk gezien. Heerlijk om even tot rust te komen en te genieten van de prachtige architectuur, met gebruik van zoveel mogelijk gebruik van de natuurlijke omstandigheden.

Datum van activiteit: maart 2018
Bekijk meer beoordelingen
5 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Niet de ‘top locatie’ zoals soms wordt gezegd, maar voor liefhebbers van architectuur zeker een bezoekje waard (de inkom bedraagt maar 3 euro, dus daarvoor moet je het niet laten).
Niet op zondagvoormiddag proberen gaan, dan is er een misviering, dat waren wij even vergeten.

Datum van activiteit: februari 2018

Reizigers die Rock Church (Temppeliaukio Kirkko) bekeken, bekeken ook

In Rock Church (Temppeliaukio Kirkko) geweest? Deel je ervaringen!