“Grote klasse”
Beoordeling van Nisch

Nisch
Reserveren met
Nisch is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 6 van 3.513 Restaurants in Stockholm
Keukens: Europees, Zweeds
Geschikt voor: Speciale gelegenheden
Dineropties: Diner, Na sluitingstijd, Bezorgen, Reserveringen
Wijk: Vasastan
27 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een verrassend klein restaurant, met een ingehouden Zweedse Design uitstraling en toch de gezelligheid van een huiskamer. Dat zit ‘m misschien wel het meest in de passie en betrokkenheid waarmee elke volgende culinaire verrassing werd gebracht en toegelicht.
Er is een menu van de dag, zes gangen van een perfect afgemeten omvang, ieder voor zich bescheiden gerechtjes maar fraai gepresenteerd en vaak verrassend maar ook onderling in evenwicht. Daarbij voor iedere gang een bijpassend glas, waarbij de wijnen misschien nog wel net wat verrassender zijn, zonder ooit het gerecht te overstemmen.
Bescheiden halve glaasjes overigens, voor een prijs waarvoor je in NL zeker volle glazen zou krijgen, maar van de positieve kant bezien konden we na het diner nog op onze benen staan. En de prijs voor het menu was zeker niet te hoog.

Datum van bezoek: juli 2018

14 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Onze bonte avond in Stockholm gingen we dineren in restaurant Smorgastarteriet. Een heerlijk klein familierestaurant. We konden er alleen terecht om 20:30 uur. Ook deze tweede ronde was het restaurant gezellig vol. De bediening is los en heeft een geheel eigen stijl met de nodige humor. Erg prettig vonden wij. Er is geen kaart, dus je eet er wat de pot schaft. En wij kunnen u verzekeren dat is werkelijk fantastisch. De presentatie van de gerechten is zeer creatief en de gebruikte aardewerken borden prachtig. Maar belangrijker de smaken zijn zeer verrassend en strelen je tong. Aan de hand van diverse streken in Zweden, maak he tijdens het diner een geweldige culinaire reis. Wij kunnen niet anders concluderen dat dit restaurant bij een bezoek aan Stockholm zeker bezocht zou moeten worden. Ons advies aan Michelin: een ster is hier meer dan op zijn plaats. Top!

Datum van bezoek: maart 2018
9 oktober 2017 beoordeeld

Super lekker eten. Elk gerecht was verrassend. Speciale combinaties maar geweldig lekker. Ook de wijnen waren uitstekend. Niet goedkoop maar prijs kwaliteit dik in orde. AANRADER!

Datum van bezoek: oktober 2017
15 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gereserveerd voor de middag. Zaak is klein en meestal volgeboekt. Glaasje champagne als aperitief (top!) en daarna erg lekker gegeten. Vreemd was wel dat er enkel 1 gerecht verkrijgbaar was als lunch. (wel topsmaken) Niet a la carte dus. Het meerdere gangenmenu is blijkbaar enkel 's avonds. De kok heeft extra moeite gedaan om ons een kleine versnapering aan te bieden bij de koffie.

Datum van bezoek: februari 2017
15 juni 2016 beoordeeld

Op basis van 'ranglijstjes' ben ik op Smorgastarteriet geattendeerd. De kritieken waren lovend. En gelukkig, dat bleek meer dan terecht. Reken op prijzen die in een sterrenrestaurant niet zouden misstaan. Maar reken gelukkig ook op gerechten met sterrenstatus. In het kleine restaurantje aan de Dalagatan met uitzicht op een park staat een kok te koken die zijn vak beheerst. De kaart bekijken heeft weinig zin. Er staan gerechten op die je als menu geserveerd krijgt. Voor- of hoofdgerechten, daaraan doen ze niet bij Smorgastarteriet. Het is alles of niets: doe dan maar alles. Aan de amuses kun je merken of je een prettige avond tegemoet gaat. Dat zat meteen goed. Alles gemaakt met lokale ingrediënten, vers, veel vis, schelpdieren, een stukje mooi Zweeds rund, alles even lekker. Lekker is subjectief, maar neem van mij aan dat een kok die aardse en maritieme smaken perfect aan elkaar weet te verbinden, gepaard aan een sommelier die Bacchus tot zijn bondgenoot heeft gemaakt, dan heb je een fijne avond. Wel een volle portemonnee meenemen. Menu circa 80 euro, wijnarrangement ruim 70 euro. Maar je rekent af met een glimlach op je gezicht. Ga dat proeven!

Datum van bezoek: juni 2016

Reizigers die Nisch bekeken, bekeken ook

Stockholm, Stockholm
Stockholm, Stockholm

In Nisch geweest? Deel je ervaringen!