“Zelfs deze 'gewone' stadswijk is bezoekwaardig”
Beoordeling van Södermalm

Södermalm
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 356,40*
Vanaf
Private Tour: Bohemian Stockholm Walking Tour
Geclassificeerd als nr. 20 van 320 dingen om te doen in Stockholm
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Prijs: Nee
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
24 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zelfs deze 'gewone' stadswijk is bezoekwaardig. Gelegen op loopafstand van Gamla Stan geeft deze betrekkelijk rustige woonwijk een goede indruk hoe de moderne Stockholmer wil wonen. Wonen, werken en op enige afstand recreëren is hier prima Bor elkaar.

22 februari 2017 beoordeeld

Södermalm heeft misschien niet veel spectaculaire highlights, je hebt er wel een verhoogd en dus prachtig uitzicht op Stockholm en Gamle Stan. Je vindt er ook vele verschillende winkels en wij hebben genoten van sfeervolle en lekkere restaurantjes.

20 februari 2017 beoordeeld

Heel gevarieerde buurt met zowel authentieke pleinen, straatjes en kerken als winkelstraten, uitgangsbuurten en monotone woonbuurten

23 november 2016 beoordeeld

Södermalm lijkt ons het leukste en hipste gedeelte van de stad. We verbleven er 4 dagen en ik kan het alleen maar aanraden.
De sfeer is er wat meer ontspannen dan in de rest van de stad. Aan boetieks, bars, restaurants, galeries, kapsalons... geen gebrek.
Maar verwacht ook geen super gezellige, knusse buurt. Vooral het centrale deel Medborgarplatsan en Slussen en het noordelijke gedeelte van het eiland, ten oosten en ten westen van Slussen (met kasseistraatjes en mooie oude gebouwen) zijn een bezoek waard. De rest is saai, vrees ik. Grote woonblokken, weinig geïnspireerd...
Neemt niet weg dat ik meteen opnieuw Södermalm (en dan weer de buurt van Medborgarplatsan) zou kiezen als uitvalsbasis voor een bezoek aan Stockholm.

2 november 2016 beoordeeld

Hier is wat mij betreft het leukste deel van Stockholm. Ik kan hier dagen rondhangen. De leukste koffie bars en de lekkerste restaurants.

Reizigers die Södermalm bekeken, bekeken ook

In Södermalm geweest? Deel je ervaringen!