Beoordeeld op 10 november 2019

a. eerste indruk hotel en kamer:
het hotel geeft een schone en nette indruk. Op sommige punten doet het wel wat oudbollig aan. Maar, dat is een persoonlijke mening. Het betreden van de kamer gaf een wow-gevoel. Niet in de vorm van wat een kamer, maar een wow van verbijstering hoe klein de kamer is.

b. ligging van het hotel:
t.o.v. stadcentrum :
wanneer je Indre By beschouwd als het centrum van Kopenhagen dan mag je stellen dat het hotel vrijwel midden in Indre By, dus het centrum, ligt.

t.o.v. restaurants / drankgelegenheden :
het hotel ligt aan Nyhavn daardoor hoef je slechts tien meter te lopen en je struikelt over de vele restaurants en drankgelegenheden.

t.o.v. supermarkten en winkels :
naar de grote winkelstraat Stroget is het ongeveer 10 minuten (600 meter) lopen. Hier in de buurt hebben we een 7-Eleven supermarkt gezien.

t.o.v. openbaar vervoer :
kan je zeker vinden aan het begin van Nyhavn een kleine 10 minuten (500 meter) lopen. We sluiten niet uit dat er dichterbij ook bushaltes zijn.

t.o.v. ATM machine / geldautomaat :
wij hebben gebruik gemaakt van een ATM machine bij Sydbank aan het Kongens Nytorv. Hier betaal je geen kosten. LET OP op de luchthaven betaal je een verschrikkelijke hoog transactie bedrag. Zover ik mij dit kan herinneren was het € 25. Neem een taxi en vraag de chauffeur om te stoppen bij een ATM machine in de stad. Aan het plein zit ook Jyske Bank.

t.o.v. veiligheid ;
wij hebben ons geen moment onveilig gevoeld.

als uitvalsbasis :
voor mensen die goed ter been zijn is het hotel een goede uitvalsbasis. Alles is lopend te doen.

c. faciliteiten van het hotel

• Bagagestore : onbekend
• Restaurant : ja
• Zwembad : nee
• Winkel : nee
• Internetmogelijkheden : ja, wifi of in het businesscenter.
• Bar : ja.
• Wasservice : ja.
• Businesscenter : ja
• Fitness ruimte : onbekend
• Parkeerplaats : ja. Garage tegen betaling
• Lift :
er is een kleine lift. Je kan met moeite met twee koffers in de lift en dan is deze ook echt vol. Wanneer er veel gasten komen en gaan sta je lang te wachten op de lift. Soms wel een kwartier. Wij zaten op de eerste verdieping en hebben daardoor regelmatig gebruik gemaakt van de trap.

• Fietsverhuur : ja.

d. kamer:
• ruimte : voor wat betreft de prijs van de kamer is deze zeer klein.
• reinheid / schoonmaak :
zoals wat je mag verwachten. Wel moet worden opgemerkt dat de doos met tissues niet werd vervangen toen deze leeg was. De tweede dag zaten we zonder waslapjes.

• telefoon : ja
• lcd televisie :
ja. De zenders zijn vooal Deens, Zweeds, Noors, Duits, Frans, Italiaans, Spaans, Japans en Chinees. Verder CNN, ParamountTV, Al Jazeera, MTV, VH1, Eurosport en BBC World News. Gelukkig doet de Scandinavische televisie niet aan nasynchroniseren zodat je films en series die in de Engelse taal zijn opgenomen kan volgen kan worden. Helaas, geen ruimte voor een Nederlandse zender.

• minibar : zeer summier gevuld.
• kluisje : zeer ruim.
• airconditioning :
ja, hangt echter op een ongelukkige (borst)hoogte. Daarnaast hangt de airco niet in de slaapruimte. Overigens gaf de filter een vuile indruk. In de hoeken zat stof.

• wifi : gratis. Wij hadden geen problemen met de snelheid.
• wandcontactdoos : 7 (Nederlandse aansluiting)

• overige(n) :
de kamer die wij hadden had een minimale bergruimte voor kleding. Wij verbleven twee nachten in het hotel waardoor het voor ons niet echt vervelend was om de kleren uit de koffer te halen. Mocht je langer in het hotel verblijven dan kunnen wij het ons voorstellen dat er een irritatie optreedt wanneer je iedere keer in je koffer moet gaan zoeken naar je kleding.

e. badkamer (douche/toilet):
• ruimte : meer dan voldoende ruimte.
• reinheid / schoonmaak :
ziet er keurig en netjes uit. Een frisse geur. Geen schimmel of haren in het afvoer
putje. Helaas, zat er wel een pluk stof in het luchtafvoersysteem.

• wasgelegenheid :
1 wastafel met geringe ruimte om je toiletartikelen neer te zetten.

• faciliteiten : een fohn en een scheerspiegel.
• toilet :
het toilet is niet gescheiden van de was- en doucheruimte.

• douche/bad :
in onze kamer bevond zich alleen een doucheruimte. Het betrof een semi
regendouche. De doucheruimte is een soort van inloopdouche. Afgeschermd door
een glazenwand. Een zucht van verlichting geen douchegordijn en niet staande in
een bad te hoeven douchen.

• overige(n) :
het water is snel warm tot heet. De waterstraal in de douche is goed. Er komt ruim
voldoende water uit de douche. Ondanks dat we ons de tweede dag voor 08.30
hebben gedoucht werd het water niet warm en bleef lauw.

f. Ontbijt en ontbijtruimte :
de ontbijtruimte nodigt uit tot het nuttigen van een ontbijt. Het is een gezellige niet
grote maar wel knusse ruimte. Wij verbleven eind augustus in het hotel en konden
daardoor op het terras aan de waterkant ontbijten. Er moet gezegd worden dat als
het weer het niet toelaat om buiten te zitten er een ruimte gebrek kan ontstaan.
Hierdoor kan niet uitgesloten worden dat er een wachtrij ontstaat om een zitplaats
te krijgen in de organieke ontbijtruimte.

Het ontbijt betreft een buffetvorm. Je treft er geen volle schalen met kaas, ham,
enzovoort aan. Er liggen maar een paar plakjes ham, kaas, enzovoort op een
schaal. Niet getreurd want alles wordt veelvuldig vers bijgevuld. Er is voor een
ieder iets lekkers te vinden inclusief haring. Verder is er een ‘eggstation’ waar je
bijvoorbeeld een omelet kan laten bakken. Daarnaast heeft het buffet als
specialiteit verse smoothies. Kortom wij zijn erg positief over het ontbijt.

g. Restaurant van het hotel : geen gebruik van gemaakt.

h. Personeel en service :
keurig, netjes, correct vriendelijk. Zoals je dat mag verwachten. Een jongeman
draagt zelfs de begeerde 'gekruisde sleutels' op het revers van zijn colbert.

i. Taal : Deens en Engels.

j. Gehorigheid en straatlawaai :
de kamer waarin wij verbleven was wat betreft het straatlawaai best wel gehorig.
Het hotel zelf lijkt niet gehorig te zijn. Wij hebben in ieder geval niets vanuit het
hotel gehoord.

k. Tip :
indien je in een kleine kamer terecht komt, pak dan je koffers uit en laat ze,
wanneer ze leeg zijn, opslaan in de bagage store. Dat schept ruimte in je kamer.

l. Opmerking(en) :
ga niet van de foto’s uit die op websites staan. Deze geven de indruk dat de
kamers ruimer zijn. De foto’s op internet zijn zeker niet representatief voor de
kamer die wij hadden.

m. Waardering :
wij zwerven over de gehele wereld en boeken vrijwel altijd club of executive rooms.
Deze kamer heeft ons € 475 per nacht gekost. Wanneer we de prijs gaan
vergelijken met andere kamers in bijvoorbeeld Pan Pacific Vancouver en
Singapore, Marina Bay Sand Singapore, Atlantis The Palm Dubai, enzovoort dan is
er in dit hotel iets mis met de prijs kwaliteit verhouding. Een executive kamer in
Hilton Rotterdam is € 200 goedkoper, waarbij de kamer een stuk groter is en er
echt sprake is van uitzicht. Het komt erop neer dat je veel geld neer telt alleen voor
de ligging. Denk goed na of je zoveel geld wilt uitgeven alleen voor de ligging. De
kamer is het in ons geval absoluut niet waard. Nogmaals zeggende dat wij via de
foto’s op internet een totaal ander beeld van de kamer hadden. Wij geven het hotel
daarom een 6-.

Kamertip: m.b.t. het uitzicht accepteer geen kamer op de eerste verdieping.
Datum van verblijf: augustus 2019
71NyhavnHotel, Guest Relations Manager van 71 Nyhavn Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 11 november 2019

Dear guest,

Thank you for your very extensive review.

I am glad that you liked the charm and uniquely central waterfront location on the hotel.

Regarding you feedback on value, price and size, I think that it is misleading to compare a converted heritage listed warehouse in the old city center of generally expensive Copenhagen with modern hotel buildings in Asia. But I do agree, our Executive View is the smallest view room available and at the peak of high season it is our many other qualities that justify the rate rather than the size of the room alone.

Thank you again for staying with us back in August. We hope to welcome you back to Copenhagen another time.

Head Concierge

Beoordeeld op 7 november 2018 via mobiele applicatie

Het hotel ligt mooi centraal gelegen en heeft heerlijke bedden. De kamer die wij hadden was wel wat aan de kleine kant. Maar alles wat je wenst is er. Het personeel is erg goed. Vriendelijk, professioneel en bieden goede hulp. Het ontbijt was prima. De ontbijtzaal oogt wat rommelig en druk vanwege de vele tafeltjes.

Datum van verblijf: oktober 2018
71NyhavnHotel, Guest Relations Manager van 71 Nyhavn Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 november 2018

Dear guest,

Thank you for your kind 5-star review. We look very much forward to welcoming you back one day soon.

Beoordeeld op 11 juli 2018

Kamer was prachtig en comfortabel doch iets aan de kleine en lage kant. Wij zijn allebei 1.85 m. en aan gezien het een omgebouwd pakhuis is zijn de plafonds wat laag.
Het ontbijt was Scandinavisch goed.

Kamertip: Havenzijde kamers nemen ivm het mooiste uitzicht.
Datum van verblijf: december 2017
71NyhavnHotel, Guest Relations Manager van 71 Nyhavn Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 31 juli 2018

Dear guest,

Thank you for your kind review, we look forward to welcoming you back one day soon.

Beoordeeld op 14 mei 2018

Mooi hotel in oud pakhuis. zeer centrale ligging op één van de bekendste toeristische plaatsen. Mooie kamers, ietwat aan de kleine kant, smal dubbel bed en zeer kleine badkamer maar dat weegt op tegen de sfeer, de vriendelijkheid van het personeel en de netheid.

Kamertip: Neem een kamer met zicht op het water, loont de moeite
Datum van verblijf: mei 2018
71NyhavnHotel, Guest Relations Manager van 71 Nyhavn Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 16 mei 2018

Dear guest.

Thank you for your kind review.

I am glad that you enjoyed our uniquely central waterfront location, and look forward to welcoming you back soon.

Yours Sincerely

Beoordeeld op 23 februari 2018

zeer mooi en goed gelegen hotel om stad te verkennen, op 5 minuten afstand metrohalte Kongens Nytorv. Vriendelijk onthaal , kamer klein maar zeer proper en een super ontbijt met zelfgemaakte powersapjes en drankjes.Zeer goed restaurant aanwezig is aanrader !

Kamertip: kamer zonder uitzicht zijn niet erg groot maar bieden alle comfort , 2 de verdieping was erg rustig
Datum van verblijf: februari 2018