Vandaag geopend: 00:00 - 23:59
Hoogtepunten uit beoordelingen
Even met je voetjes in het water

Zoals altijd even naar de acheron river je raakt er nooit uitgekeken en genieten van de prachtige ... meer lezen

3 weken geleden beoordeeld
LauD950
Goes, Nederland
via mobiele applicatie
Crossing River Styx

Geweldig mooie omgeving. Loop van af de parkeerplaats naar de oorsprong van de rivier. Neem ... meer lezen

3 weken geleden beoordeeld
Harry B
Lees alle 1.680 beoordelingen

Beoordeeld op 14 september 2019 via mobiele applicatie

Acheron River in gilki, Epirus: De veren van Acheron River is een gebied van uitzonderlijke natuurlijke schoonheid ligt op de grens van Thesprotia en Preveza, dicht bij de dorpen van Kanalaki en Glyki. Afgezien van de natuurlijke schoonheid, zijn de bronnen van Acheron wereldwijd bekend om zijn mythologische inhoud. In oude Griekse mythologie, Acheron was één van de vijf rivieren van de Griekse onderwereld.

Volgens de overlevering was Zeus er kapot van toen de Titanen dronken uit het water en daarna veroordeelde hij de rivier "naar eeuwig blijven onder de aarde", terwijl het water donkerder werd. Acheron River ligt 25 km van Parga, in een prachtige omgeving met een rijke vegetatie en kristalhelder water, die een uniek natuurlandschap omvatten. In vele delen van de rivier waar de waterstroom normaal is, er zijn meren en water putten waarin de ideale leefomstandigheden voor veel amfibieën en vissen hebben. Op andere locaties, stroomt de rivier onstuimig door steil en neerslaan hoge kliffen. In de rotsachtige hellingen van Acheron, zijn er vele roofvogels die nestelen in het bos hellingen van de canyon.

Acheron Rivier bestaat uit een fantastische korte trip om zijn prachtige transparante water en de omliggende rotsachtige landschap. Het is eigenlijk een van de minst bekende plaatsen in Parga dus het behoudt zijn ongerepte natuur en geheime energie. Het stroomt uit de bergen van Souli Epirus en na een lange weg, maar de Ionische Zee in Ammoudia strand bereikt.

Een echte aanrader, een wonderschoon natuurgebied. Oogstrelend mooi.

Tip: draag waterschoenen, het water is ca 10gr C en een genot om door de rivierbedding te lopen.

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 14 september 2019 via mobiele applicatie

We hebben een auto gehuurd en zijn naar de Acheron springs gereden. Route is goed te doen. Daar wijst het zich vanzelf. Franse toiletten (hurktoiletten) aanwezig. Het is er prachtig. Het water is koud en mijn voeten verkrampten, maar na 10 min gewenning was het goed te doen. Veel mensen gaan terug waar het water dieper wordt en je even moet zwemmen. Wij zijn doorgegaan, maar het mooist gedeelte was voor het zwemgedeelte dus het is geen must. Tips: neem waterschoenen of water sandalen mee. Je moet lopen over steentjes, lijkt me erg vervelend op blote voeten. Doe een bikini of zwembroek aan en neem eventueel een waterdichte tas mee als je van plan bent te zwemmen.

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 11 september 2019

Wij hebben wat gedronken nabij de Archeon-rivier. Aansluitend hebben we de stoute schoenen aangetrokken en hebben op de rivier gekraft onder begeleiding van George, die ons de nodige aanwijzingen onderweg heeft gegeven en veel heeft verteld over hoe dit unieke gebied wordt onderhouden door heel veel vrijwilligers om alles netjes en schoon te houden cq. te maken.

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 3 augustus 2019 via mobiele applicatie

Op tijd vertrokken, zodat we de drukte voor zijn. Waterschoenen van te voren gekocht. Bij aanvang schrik je van het koude water, maar na een kwartier voel je dat niet meer. Dat komt mede door de prachtige kloof waar je doorheen loopt. Zeker de moeite waard om de doen. Wij zijn via onze touroperator gegaan, maar je kunt dit ook zelf doen. Je hebt dan meer tijd om van de prachtige natuur te genieten.

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 2 augustus 2019 via mobiele applicatie

Erg leuk om deze plek te bezoeken. Voor elk wat wils. Paardrijden door de rivier. Raften (heel geschikt ook als je niet zo'n held als ik bent..
Je hoeft geen helm op of zwemvest aan dus dat zegt genoeg over de snelheid waarmee je stroomafwaarts gaat...
En bovendien gaat er altijd iemand mee in de boot.
Je kunt ook naar boven lopen en wadend door de rivier afdalen. Het water is heerlijk koud. Wel waterschoenen aan doen. Leuk plekje aan de rivier wasr je kunt lunchen.

Datum van activiteit: juli 2019