Beoordeeld op 10 juni 2022

Wat een fantastische week op Kreta bij Footscapes of Crete. Allereerst de prachtige omgeving: Rondom uitzicht over bergen en heuvels en aan één kant zie je de zee en vooral rust!! Het enige wat je hoort zijn insecten en schapen of geiten. Comfortabele bungalow die werkelijk voorzien is van alles wat je “vergeten” bent van huis mee te nemen. Boodschappentas (want geen plastic), zaklamp (voor als je in het donker thuis komt) en mocht je je flesje wijn niet in een keer op kunnen dan vindt je in de bestek lade een dop.
Je kan voor het huisje zitten met uitzicht op het riante zwembad en op de achtergrond de natuur. Aan de achterkant kan je de zee zien liggen terwijl je snoept van de aardbeitjes uit de tuin.
Verder is het een prima uitvalsbasis om het “echte” Kreta te verkennen. Je hebt wel eigen vervoer nodig om er te komen of om je boodschappen te doen in het dorp maar daar staat tegenover dat je je vrij centraal zit om het eiland te verkennen.
Dank Jeroen en Ria voor een hartelijk ontvangst en de vele tips voor wandelen en toeren (met de auto) over het eiland, tot ziens!

Datum van verblijf: juni 2022
Beoordeeld op 28 juni 2019

Boven op een berg met naar alle kanten uitzicht.
Eigenaren: Ria en Jeroen verhuren hier drie studio die van alle gemakken zijn voorzien en gezellig modern zijn ingericht. Alles werkt!
Na een warm welkom start het relaxen als vanzelf. De stilte, de natuur, geven een heerlijk gevoel.
In de omgeving is veel te zien te wandelen en kan je heerlijk Grieks eten.
We bezochten de stad Rethymno, twee oude nog bewoonde kloosters vol met indruk kwekkende geschiedenis. We zagen veel schapen, katjes, honden, gieren en buizerds. Het rondrijden is geweldig ;mooie uitzichten, kleine, goed begaanbare bergwegen.
De blijvende interesse, de kennis ,tips en adviezen van Jeroen en Ria maken het tot 5 sterren

Kamertip: De drie studio zijn gelijk een ervan heeft een twee persoons bed.
Datum van verblijf: juni 2019
footscapes, Eigenaar van Footscapes of Crete, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 29 juni 2019

Dank je wel voor jullie fijne review. Het was ook erg leuk jullie hier te ontmoeten. Het is ook een prachtige omgeving en het was voor ons leuk om Kreta van binnenuit aan jullie te laten zien.

Beoordeeld op 17 juni 2019

Wij waren acht dagen op Kreta in een studio van Footscapes of Crete en hebben genoten van een fantastische vakantie. Mooie wandelingen gemaakt in de omgeving en ook iets verder weg door een kloof. Als je van wandelen houdt en van mooie natuur, dan is dit adres van harte aanbevolen. Ook een wandeling met Jeroen als gids is zeer aan te raden. Hij weet veel van de omgeving en wijst je onderweg op zaken waar je zo aan voorbij zou lopen. Jeroen en Ria zijn op en top gastheer en gastvrouw. De studio zag er keurig en netjes uit. We werden warm welkom geheten en dankzij de tips van hen hebben wij een hele gevarieerde vakantieweek gehad. Wandelen, dagje stad, dagje strand, je kunt alle kanten op. Ook heerlijk gegeten in authentieke Griekse tavernes. Een echte aanrader. Jeroen en Ria bedankt voor deze hele mooie week.

Datum van verblijf: juni 2019
Jeroenenria, Manager van Footscapes of Crete, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 18 juni 2019

Dag Greet en Ton
Hartelijk dank voor jullie mooie review. Wij vonden het ook erg leuk om jullie hier te ontvangen. Wie weet tot een volgende keer.

Beoordeeld op 28 mei 2019

Boven op de berg, in een prachtige en rustige omgeving, bevinden zich de drie studio’s (en een nieuwe “pod”) die Jeroen en Ria verhuren. Kleinschalig, comfortabel, en van alle gemakken voorzien.
‘s Ochtends zie je op het terras aan de voorkant de zon opkomen en ‘s avonds aan de achterzijde weer ondergaan. Het uitzicht is aan beide kanten fenomenaal (bergen zee). In de directe omgeving is het fantastisch wandelen (eventueel met Jeroen als gids) in alle rust, en Rethmynon en stranden bevinden zich op zeven kilometer afstand (kwartiertje rijden). En in veerig minuten zit je aan de zuidkust.
Een prachtig zwembad maakt het helemaal compleet. Jeroen en Ria zijn op en top gastheer en gastvrouw, niets is hen teveel.
Kortom: een paradijselijke enclave in een fantastische omgeving, weg van het massatoerisme.
Wij zullen er vaker zijn!

Kamertip: Alle drie studio’s zijn geweldig, het maakt werkelijk niet uit waar je zit.
Datum van verblijf: mei 2019
Jeroenenria, Eigenaar van Footscapes of Crete, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 29 mei 2019

Wat een prachtige review. We zijn er super blij mee.
Het was ook zo leuk om jullie weer te zien. Het is altijd weer een feestje.
Jullie zijn graag geziene gasten hier. Dus altijd welkom.

Beoordeeld op 16 mei 2019 via mobiele applicatie

We waren met 3 stellen een weekje in de mooie studio’s van Ria en Jeroen .
Alles was aanwezig en de studio’s waren gezellig ingericht.

We hadden het geluk dat we na een prachtige bloemenwandeling met als gids Jeroen,terecht kwamenin een heus dorpsfeest( 1mei dag van de arbeid en het begin van de zomer ).De Kretenzers nodigde ons van harte uit en het eten werd met ons gedeeld en we moesten natuurlijk met iedereen proosten,jamas zoals ze dat daar zeggen,een unieke ervaring.

In de stad Rhethymnon hebben we ook een gezellige avond gehad met live Griekse muziek,we genoten van de zang en dans,deze stad is zeker de moeite waard om te bezoeken

Jeroen gaf ons ook tips van leuke eetgelegenheden in de buurt,we aten daar heerlijke streekgerechten,we hebben er van genoten.

Maar bovenal een geweldige plek bij Jeroen en Ria op de berg met mooie uitzichten en als je wilt een heerlijke duik in het zwembad.

Datum van verblijf: mei 2019
Jeroenenria, Eigenaar van Footscapes of Crete, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 5 juni 2019

Dank je wel voor deze geweldige review. Voor ons heel belangrijk te weten dat gasten tevreden huiswaarts keren. Daar doen we het voor.
Jullie als groep hier was heel leuk en gezellig.
Ook wij vonden het een zeer geslaagde week.
Best voor herhaling vatbaar.
Dank jullie wel.