Beoordeeld op 7 oktober 2019

Heel mooie ligging maar je moet wel goed te been zijn. Als de helling naar de bungalow te steil is kun je eventueel vervoert worden met een golfkarretje. Vriendelijk personeel en lekker eten. Ondanks het faillissement van Thomas Cook werden we heel goed behandeld en hadden we geen extra kosten.

Kamertip: Hoe hoger, hoe mooier het uitzicht op de baai van Mirabello en dan heb je ook geen last van het airco lawaai.
Datum van verblijf: september 2019
Beoordeeld op 9 september 2019

Wij boekten een standaard kamer met zeezicht.
Onze kamer had zeezicht als je op terras recht stond maat ook zicht op muren van onderliggende gebouwen en op daken met alle airco apparaten.
Geen fraai zicht.
Wij meldden dit de volgende morgen omdat we 's nachts waren toegekomen en de reactie van de dame aan de receptie was niet zo vriendelijk.
Wij kregen geen andere kamer.
Het overige personeel is heel vriendelijk.
Ontbijt was heel uitgebreid zelfs met bubbels.Diner idem.
Veel wespen in het hotel zeker als je 's morgens buiten wil ontbijten.
Ligbedden waren heel vroeg bezet, zelfs aan het strand.
Rustig hotel. Zou 3.5 geven maar geen 4.

Kamertip: Hogere verdieping met balkon
Datum van verblijf: september 2019
Beoordeeld op 1 september 2019

We komen al enkele jaren op vakantie naar dit hotel dat gelegen is in een van de mooiste plaatsen van Kreta.
Deze keer hadden we gekozen voor 2 kamers met zeezicht en gedeeld zwembad , we waren hier met onze dochter die een kamer had vlak naast onze kamer en hetzelfde zwembad. Dit is echt een aanrader een zwembad voor ons alleen en de kamers hebben een geweldig uitzicht op zee en het eiland Spinalonga. Wij hadden de kamers 414 en 415 geboekt.
Het personeel is altijd super vriendelijk en zeer behulpzaam , eigenlijk is het als een familie waar je altijd welkom bent.
Het eten is vooral Grieks en zeer lekker met genoeg afwisseling.

Kamertip: De kamers met gedeeld zwembad 414 en 415 liggen appart van de andere kamers en zijn dus ideaal om er met familie en vrienden te logeren.
Datum van verblijf: augustus 2019
Beoordeeld op 1 september 2019

Wij hadden een ruime kamer met gedeeld zwembad en dit bleek een zeer goede keuze. Het prachtige zicht vanop ons terras is onvergetelijk. Ons zwembad en kamer werden elke dag tiptop onderhouden. Het hotel is gelegen op een bergflank met veel trappen en hellingen dus iets moeilijker voor minder mobiele mensen, maar dit wordt ruimschoots opgelost door de golfkarretjes die constant op en af rijden. De vriendelijkheid van het personeel is zalig. Men is zeer behulpzaam en niets is hen te veel. Wij hadden half pension. Het ontbijt en avondmaal is subliem, afwisselend, enorm uitgebreide keuze in buffetvorm. Het hotel beschikt ook over een strandbar met ligzetels en parasols. Ook daar is het zalig vertoeven. Doordat het 'adults only' is, is het altijd en overal rustig. Er is ook regelmatig avondanimatie die niet storend was qua geluid. Volgens de grootte van het hotel is het toch nergens druk. Wij huurden een auto. Dit is wel nodig voor wie wil bezichtigen want alles ligt ver. Je kan ook excursies doen via het hotel of je touroperator. Het dichtste dorpje Elounda ligt op wandelafstand. Wij komen zeker nog terug! Een aanrader.

Kamertip: Kamer met gedeeld zwembad en zeezicht zijn een aanrader.
Datum van verblijf: juli 2019
Beoordeeld op 12 augustus 2019

Wij zijn nu net een weekje thuis van 15 dagen verblijf in Elounda Blu. Voor ons hoort dit hotel zeker bij de betere middenklasse. Wij boekten een gewone 2-persoonkamer met zeezicht. De kamer was niet groot en het vergde een beetje organisatie om alles opgeborgen te krijgen. Zeker als je er voor 2 weken verblijft. Voor de rest was het helemaal in orde. Het uitzicht vanop ons terras was inderdaad prachtig. Ook de ligging ervan was voor ons ideaal. Wij hoefden geen gebruik te maken van de golfkarretjes wij lagen in de buurt van de lift. Het interieur van het hotel is apart verschillende stijlen lopen door elkaar wat het geheel heel mooi maakt. Omdat er geen kinderen waren is het hotel eerder rustig maar er is wel soft-animatie. Ook geen handdoekje leggen nodig en dat in het hoogseizoen ! De maaltijden waren uiterst verzorgd en van heel goede kwaliteit. Wij aten er oa mosseltjes en je zou denken dat ze overgevlogen waren van bij ons. Enige opmerking : er werd niet tot 22u00 aangevuld. Vooral het dessert (en deze was heerlijk) vertoonde al van 21u30 lege ruimten. Wij hadden half pension en bestelden dan ook elke dag een flesje wijn.Veel keuze en best betaalbaar. Het personeel was uiterst vriendelijk en behulpzaam. Al hadden wij wel het gevoel dat er iets te weinig personeel was.Het hotel was uitgebreid en kon 70 gasten meer ontvangen en dat liet zich voelen. Ook het hoofdrestaurant leek soms wat te klein, vooral bij het ontbijt want dan willen de meeste mensen binnen eten. Super vriendelijk barmannen : Michaelo en Spyros en natuurlijk ook Maria verdienen een pluim maar ook vele anderen waarvan ik de namen jammer genoeg niet kon onthouden . Wij hebben tijdens ons verblijf een weekje rondgetoerd met een jeep en kozen daarvoor de formule half pension en dat hebben wij ons niet beklaagd. Wij hebben ons zeker niet ingehouden en waren vaste klant aan de bar. Wij kregen de internationale dranken en ook de cocktails waren heerlijk. Wij hebben geen intentie dit hotel nog eens te boeken (wij hebben Oost Kreta nu wel gezien)maar zouden het ieder koppel aanraden.

Kamertip: Kamers 1ste of 2de verdieping bereikbaar met lift. Kamers met privézwembad hebben niet veel privé. Boek zeker zeezicht :echt de moeite
Datum van verblijf: juli 2019