Beoordeeld op 23 september 2018

Betreft een wat afgelegen adults only- hotel en 100 % TUI hotel op een schiereiland, uitkijk op zee en achterzijde op een baai en de stad Agios Nikolaos. Hotel ligt op ongeveer 3 km van het centrum wat te voet te bereiken is echter via een deels donkere weg. Mensen die niet goed te been zijn of slechtziend, zou ik dit hotel NIET aanraden aangezien het klimmen is via oplopende weg. In het domein van het hotel, wat trouwens prachtig is, zijn er eveneens veel trappen en niet vlakke paden. Sfeerverlichting in het domein cfr zichtbaarheid in het donker. Hotel bestaat voor zeker 60 % uit Duitse gasten en dat merk je aan de houding van het personeel. Spreken je bijna altijd aan in het Duits. Zij kennen wel meestal Engels doch Duits is de meest gangbare taal. Kamers zijn groot genoeg en voorzien van al het nodige, eveneens koelkastje en kluis. Badkamer is in orde. Airco werkt naar behoren. Kamer was in het begin niet zo goed gepoetst doch na tussenkomst van de Tui gastheer (Hicham) was het voor het verdere verblijf in orde. Tevens groot terras. Wat wij gemist hebben is een stoel op de kamer en een droogrekje op het terras. Weinig stekkerdozen in de kamer om vb gsm of iets dergelijks op te laden. je dient dan steeds de stekker van de lampjes uit te trekken. (weinig licht op de kamer). Maaltijden in buffetvorm van het restaurant zijn heel goed. Mogelijkheid om 1 maal à la carte te gaan eten. Hiervan kan men niet klagen. Animatie is soft, betreft eigenlijk een hotel waar je maximaal kan relaxen zonder echt contact met andere gasten te leggen. Er is mogelijkheid tot kamers met privézwembad. Ligbedden aan het zwembad ((zeer)- koud water!) mogen voor een vijf-sterren hotel wel voorzien zijn van een matrasje. Nu zijn ze te hard en op sommigen lig je gewoon op de houten plankjes eronder. Aan de receptie was men vriendelijk en daar stopt het dan ook. Bij vertrek geen vraag of alles naar wens was verlopen, enkel de rekening gepresenteerd en tot ziens. Bar-producten zijn duur. Slotbeoordeling: wanneer wij gaan vergelijken met andere 5 sterren hotels vb van de Sentido groep, is een ster minder voor dit hotel. Te duur voor de prijs kwaliteit.

Kamertip: Achterzijde westkant zicht op de baai en Agios Nicolaos. Mooi verlicht in de avond. Vooraan tijdens avond uit op zee maar alles is donker.
Datum van verblijf: september 2018
bluegr H, Manager van Minos Palace hotel & suites, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 29 september 2018

Dear Claude M.,

Thank you for taking the time giving us this valuable feedback which is essential to us in order to improve ourselves.
We have guests from all over the world and it is our goal to create for all our guests an relaxing holiday. Once again, we are delighted that you have chosen our hotel for your holidays and we wish you all the best.
Best regards,

Beoordeeld op 2 juli 2018

Mooi hotel met prachtig vernieuwd zwembad, zijn er 2 jaar geleden ook geweest
vriendelijk personeel, lekker eten en bediening.
Kamer met prachtig zeezicht, minpuntje : als je een bad wil nemen moet je uren wachten tot het volgelopen is, dat was 2 jaar geleden ook al zo, de douche werkt prima misschien een suggestie om de badkamers te vernieuwen zonder bad met enkel een goed werkende douche.

Kamertip: Hogere kamers zeezicht hebben mooier zicht
Datum van verblijf: juni 2018
bluegr H, Manager van Minos Palace hotel & suites, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 4 juli 2018

Dear Restogenieter,

Thank you for taking the time giving us this valuable feedback which is essential in order to improve ourselves and our facilities.
We have already planned to redesign and renovate all our rooms in a two to three years project. Once again, we are delighted that you have chosen our hotel for your holidays and we look forward to welcoming you again soon in Sensimar Minos Palace hotel & suites.

Best regards,

Beoordeeld op 19 juni 2018 via mobiele applicatie

Alles meer dan OK
Ontvangst, personeel, kamer, eten ... enz.
Van ontbijt tot diner alles tot in de puntjes verzorgd door iedereen die voor dit hotel werkt om het alle klanten, iedere dag weer, iedere minuut aangenaam te maken

Datum van verblijf: mei 2018
Beoordeeld op 16 mei 2018

Teleurstelling in het paradijs
Het Sensimar Minos Palace Hotel is schitterend gelegen op de top van een klein schiereiland. Aan de ene kant de volle zee, aan de andere kant een eerder smalle zeearm. Het hotel beweert graag dat alle kamers zeezicht hebben maar dat is wishfull thinking. De kamers aan de kant van de zeearm hebben slechts een beperkt zeezicht en de kamers 109 tot en met 116 (onze kamer was 114) hebben helemaal geen zeezicht omwille van de beplantingen. Om dat toch verkocht te krijgen hebben ze recent de kamers met zicht op de open zee “ocean view” genoemd (midden van de Middellandse Zee ?!) en de kamers aan de zeearm “sea view”. Spitsvondig maar voor een 5-sterren Sensimar-hotel toch wel een bedenkelijke praktijk.
Je kan ter plaatse vragen te verhuizen naar een kamer aan de andere zijde maar dan moet je bijbetalen én er moet nog een kamer vrij zijn. Tui heeft blijkbaar enkel kamers met het “sea view” in hun contingent opgenomen. Wij hadden geen keuze tussen “ocean view” en “sea view” bij de bestelling van onze reis. De plaatselijke agentschappen van Tui in België zijn blijkbaar ook niet op de hoogte van dit verkooptrucje waardoor je op reis vertrekt met “zeezicht” op je reisbeschrijving en ter plaatse “landzicht” krijgt. Een verwittigd mens is er twee waard en je hebt altijd nog Tripadvisor.
Jozef Boudewijns
11 mei 2018

Kamertip: De kamers met "sea view" hebben een beperkt tot helemaal geen zeezicht.
Datum van verblijf: mei 2018
bluegr H, Manager van Minos Palace hotel & suites, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 6 juni 2018

Dear jefboudewijns ,

Thank you for taking the time to write this valuable feedback regarding your stay in Sensimar Minos Palace.
As the hotel is set in a unique location and our rooms have different views ,we have created various room types and we always strive to provide our guests with the room according to their preferences .
We are delighted that you have chosen us for your holiday and we look forward to welcoming you back soon.

Kind Regards ,

Beoordeeld op 6 augustus 2017 via mobiele applicatie

Men moet zuinig zijn met het uitdelen van 5 sterren.
Deze ploeg en dit hotel is dit waard!
Kritisch zijn is van deze wereld.
Buiten een paar details is deze manager erin geslaagd ons een fantastische herinnering na te laten van dit hotel. De spirit die er leeft binnen dit team is opperbest. Zij zorgen er uiteindelijk voor een groot deel voor of je verlof geslaagd is of niet. De vriendelijkheid waarmee men je ontvangt is zowat feilloos. Chapeau.
Voor de rest heeft dit hotel een schitterende ligging op een schiereiland met vanuit verschillende hoeken telkens een ander zicht. De grootte van het hotel is weinig voelbaar, daar men ervoor zorgt dat eenieder telkens heel veel privacy bewaard.
Het ontbijt is af. Variëteit is er voldoende om elke dag wel iets anders op je bord te nemen.
Het strandrestaurant geeft je 'S middags zeer lekkere gerechtjes. Da strandbar verzorgt je drankjes zoals het hoort.
De kamers zijn heel correct. Niks teveel maar ook niks te weinig.
Voor de connectie naar de stad rij je voor 6€ met de taxi naar daar. Binnen de 5min staat de taxi er en binnen de 5min ben je ter plaatse.
Conclusie: een absolute aanrader om met een aanvaardbaar budget een leuk verlof door te brengen.

Datum van verblijf: juli 2017
bluegr H, Διευθυντής van Minos Palace hotel & suites, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 augustus 2017

Dear GS59Gent_Belgi_,

We are delighted to receive feedback like yours. As we read you paid extra attention to the details. We believe that the details make the difference and as a team we are working on this direction. Your recognition to our work make us proud and we are very thankful that you shared it with us.
We hope to compensate you once again with another marvelous stay next year in TUI SENSIMAR Minos Palace hotel & suites.
Best Regards,