Beoordeeld op 2 juni 2019

We hadden een verblijf geboekt van 25 Mei tot 01 juni. Bungalow nr 28 is een huisje met zeezicht. Hoewel geen frontaal zeezicht (want dat is waterfront) hadden we vanop onze terras een mooie doorkijk naar de zee. Zeer rustig gelegen en op een twintigtal meter van de zeerand vanwaar je ongestoord kon zonnen. Ligstoelen waren voldoende aanwezig (hotel was niet volgeboekt) en van daaruit had je een idyllisch zicht over de zee en de baai van Agios Nicolaos. het enige nadeel (en dat is dan ook werkelijk het enige) vonden wij dat de bungalow te krap was voor ons (2 personen) en zeker de badkamer met douchecabine.
Voor het overige niets dan lof. Goede service (elke dag schoonmaak en in de avond kwamen ze nog eens discreet langs om te vragen of alles in orde was). Supervriendelijk aan de receptie. Niets is te veel om u verder te helpen. Zeer lekker eten. Wij hebben iedere dag in het main restaurant gegeten. Niet de grote buffetten van de resorts in Turkije, maar zeer verfijnd en met klasse. Ze berijden de schotels ook "life" klaar zodat alles werkelijk supervers is. De wijnen aan tafel waren zeker niet te duur (tussen 25-30 € had je al wijn van zeer goede kwaliteit). Na de maaltijd werd er nog een glaasje raki aangeboden van het huis.
De locatie van het hotel was ook super gelegen. Een heel uitgestrekte tuin en via een mooie boulevard (behalve de eerste 200 meter) op een 20-tal minuten wandelen van Agios Nicolaos. Van daaruit zijn dan verschillende uitstappen mogelijk (Spinalonga, onderwaterboot,...)
Kort samengevat: een super hotel met supervriendelijke service van zeer hoge kwaliteit en met een zeer goede keuken. Kom hier niet naartoe voor de ambiance en het "clubgevoel", maar wel als je eens een weekje in alle rust en luxe wil relaxen! Wij komen zeker nog eens terug.

Kamertip: Wij hadden bungalow 28. Zeer rustig gelegen ver van de straatzijde en op 20-tal meter van de zee.
Datum van verblijf: mei 2019
bluegr H, Διευθυντής van Minos Beach art hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 10 juni 2019

Dear Guest Adventurer814490,

Thank you for sharing your experience of your recent stay with us.

We are very happy that you enjoyed the location, the services of our hotel and thank you very much for your kind words regarding our staff.

Due to our commitment to excellence, all guest comments are welcomed and analyzed so corrective actions can follow.

Minos Beach team is aiming to exceed expectations and create memorable experiences by providing personalized services that attend every need.

Thank you again for your feedback.

All of us in Minos Beach art Hotel look forward to welcoming you again soon.

Kind regards,

Beoordeeld op 18 mei 2019

Rustig, strak, klasse, ontspannen, niet ergeren, van ontvangst tot vertrek niets aan te merken. Goede restaurants, personeelsleden top, mooie kamers met diversen om aan je wensen te voldoen. Een aanrader.

Kamertip: Neem een bungalow.
Datum van verblijf: mei 2019
bluegr H, Διευθυντής van Minos Beach art hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 8 juni 2019

Dear Geert D,

Thank you for this lovely review, it is fantastic to read how much you enjoyed your time with us in Minos Beach art hotel.

We absolutely enjoyed hosting you and we hope to see you return soon.

Warmest regards,

Beoordeeld op 7 augustus 2018

Bij aankomst in de mooie, gekoelde lobby van het hotel werden we aangenaam verrast door de heerlijke, frisse geur die in de ruimte aanwezig was. We werden direct ontvangen aan de balie en kregen een verfrissend handdoekje aangeboden, daarna nog een glaasje ice tea waarna men ons verzocht te volgen naar onze kamer/bungalow. We liepen verder door het mooie domein en passeerde de verschillende bars en restaurants die ons ook allemaal voorgesteld werden. eenmaal aangekomen aan onze kamer schrokken we eerst een beetje aangezien de ruimte vrij klein en donker was, ook de badkamer was simpel en had een gewone douchecabine, mss op termijn vervangen door een mooie inloopdouche, dit zou de kamer direct meer cachet geven. De verse bloemen die op het bed waren gelegd en de fruitmand die we aangeboden kregen maakte veel goed.

We gingen dagelijks lunchen bij "Terpsis" het lunchrestaurant op het domein en werden hier telkens helemaal in de watten gelegd, lekker flesje wijn, lekker eten en na de lunch kregen we steeds een stukje traditionele cake en een glaasje raki aangeboden van het huis. Ook het ontbijt was zeer uitgebreid en het buffet restaurant was prima qua service en eten. onze eerste en laatst avond hebben we gegeten in " la bouillabaisse" een gastronomisch restaurant waar we de laatste avond konden genieten van een overheerlijk menu. enig nadeel hier was misschien dat het enorm donker was bij zonsondergang, er was enkel een lichtgevend kubusje aanwezig op tafel en verder stonden er een paar kaarsen te branden, was enorm sfeervol en gezellig maar zien wat er op je bord ligt is toch wel handig.
Eten (snacks) in de bar en aan het zwembad waren ook prima!

Heerlijke ligbedden aan het zwembad, alleen weer schandalig hoe egoïstisch mensen hiermee (zoals in vele hotels) omgaan, handdoek en een boekje komen wegleggen om 8u00 en dan pas om 13u00 aankomen bij de desbetreffende bedden. Uiteindelijk kan je zelf ook niet anders dan dat doen of je mist altijd je kans. Misschien zou het wel leuk zijn dat dit op een of andere manier ook gecontroleerd zou worden.

Op het einde van de dag namen we meestal nog een koffietje of een cocktail in een van de bars en werden daarna verwelkomt bij een bungalow waar het licht branden en onze bedden lagen open gespreid.

We maakten ook 2 keer gebruik van de spa. Voor ons een eerste ervaring dus kan niet goed vergelijk maken, maar vervelend was het zeker niet, JULIA en CONSTANTINA hebben ons enorm verwend!

Ook de ander personeelsleden waren uitermate vriendelijk en behulpzaam. We werden vaak aangesproken met onze naam en dat geeft toch dat kleine extraatje, het gevoel dat je welkom bent en je thuis kan voelen.

Sommige commentaren die je hier kan lezen, dat de kamers klein en verouderd zouden zijn. wat ook niet helemaal onwaar is, wij hadden ook een iets ruimere en lichtere kamer verwacht zoals je op de foto's van de website kan zien, maar dit is iets wat veel hotels doen, de foto klopt wel maar ze is zo genomen dat de kamer groter en lichter lijkt. Maar dit maken ze ruimschoots goed door de kleine extra's, de prachtige omgeving, leuke sfeer, gezellige en goede restaurants en uiteraard vriendelijk personeel.

Voor ons een geslaagde vakantie en als iemand naar Kreta op vakantie zou gaan, dit hotel is een aanrader!!!
Wij gaan zeker (ooit) nog eens terug.

Kamertip: Als je veel tijd door wil brengen op je kamer zou ik niet aanraden om de laagste klasse kamer te kiezen, anders is deze prima.
Beoordeeld op 27 juli 2018 via mobiele applicatie

Het domein van het hotel behelst het ganse schiereiland dat voor het grootste deel weg ligt van het massatoerisme. De 5-sterren service is er wel maar het (ontbijt)buffet heeft wel all-in allures als ook de enorme pergola die dienstdoet als ‘refter’. De kamers zijn gedateerd (we hadden nog een radio-cassette speler op de komen). 5 griekse sterren wellicht maar die verbleken tegenover het internationaal niveau.

Beoordeeld op 20 juli 2018 via mobiele applicatie

Super hotel. Aanwezigheid van zwembad en zee. Alles heel verzorgd en iedereen heel vriendelijk. Vandaag ook Italiaans buffet gegeten: superlekker! Heel mooi uitzicht. Knossos Vai Chrissi goed bereikbaar van hieruit...

Datum van verblijf: juli 2018
bluegr H, Manager van Minos Beach art hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 23 juli 2018

Dear AMMaasmechelen,

Thank you for your great review of Minos Beach art hotel.
We are thrilled you had such a wonderful time while with us and thank you for choosing us for your vacation in Crete.
We look forward to seeing you again in the near future!
Best regards,