24 november 2017 beoordeeld

Dit klein maar prima hotel is centraal gelegen ten opzichte van de haven. Dit maakt het een prima uitval basis voor een bezoek aan Piraeus. Kamers zijn klein maar prime ingericht, alles lijkt vrij nieuw. Details als badslippers en waterkoker en Nespresso apparaat maken de kamer compleet. Niet te vergeten is de prima taxi service van het hotel voor je vervoer rond Piraeus of vliegveld. Top hotel voor een prima prijs!

Kamertip: Met terras is aan te bevelen
  • Verbleef: oktober 2017, reisde voor zaken
9 september 2017 beoordeeld

Inchecken duurt lang, omdat ze hier zo super vriendelijk zijn en je de wereld aan informatie geven en meteen je vervoer voor de volgende dag regelen. Dan met een klein liftje naar je kamer. Wat een verademing. Een oase in Piraeus. Nieuw, schoon en comfortabel. Onze kamer was wat klein, maar we hadden een balkon en zo'n balkon heb ik nog nooit gehad in een hotel. Het leek wel een veranda. Met een zitje en een ligbed. Kortom de kamer werd 2x zo groot door de buitenruimte. De badkamer was groot en heel fijn. Hoewel voor oude mensen douchen in bad lastig kan zijn. Het ontbijt kan je ook op je balkon laten brengen, maar wij aten prima beneden, want we hadden helaas haast. Ik zou hier dagen langer kunnen verblijven.

• Verbleef: augustus 2017, reisde met familie
4 september 2016 beoordeeld

Vooraf getwijfeld of ik tijdens mijn vakantie in het centrum van Athene zou verblijven of juist aan de buitenrand. Wat ben ik blij dat ik voor dit hotel heb gekozen. Gezien de zorgelijke staat van Athene en vaak ook zijn gebouwen was dit denk ik een goede keus.

Hotel:
Het hotel is fris ingericht en oogt modern en schoon. Het is geen groot hotel en dat is alleen maar een pluspunt te noemen. Het hotel heeft een gratis shuttleservice maar enkel voor het Piraeus gebied. Het station valt hierbinnen.
Het hotel heeft een (kleine) lift.

Locatie:
Twee keer linksaf en je staat aan de jachthaven van Piraeus wat echt een leuke plek is om 's avonds op een muurtje te zitten en de wereld aan je voorbij te zien gaan. Dichtstbijzijnde station (en ik maar denken dat het de metro was) ligt op 15 minuten lopen van het hotel. Let op: ik heb lange benen. Vooral de aankomst met je koffers kan dan lastig zijn zeker gezien het slechte wegdek en stoepen. Met 30+ temperaturen stap je regelmatig bezweet de trein in.
Om de hoek van het hotel zitten goede en goedkope restaurants en ook een supermarkt (Carefour) en pinautomaat zijn binnen een paar minuten te bereiken. De omgeving van de haven is een bruisend geheel met name als de zon begint onder te gaan.

Kamer:
De kamer was exact zoals op de plaatjes. Fris en modern. Ik zat in een eenpersoonskamer (no. 108) en had het grootste balkon van het complex. De overige balkons lijken soms Franse balkonnetjes. De meeste hebben dan ook nog een zonnescherm waardoor het helemaal klein lijkt. De balkons hebben geen meubilair terwijl dit wel op de sites vermeld staat. Aan de andere kant is dit niet geheel een gemis daar er weinig uitzicht is en de duiven dagelijks de nodige resten achterlaten.

Op de kamer is een waterkoker voor handen. Dagelijks wordt er schoongemaakt en worden handdoeken verschoond, bed opgemaakt, nieuwe zeep/shampoo en nieuwe oploskoffie/thee. Er is een minikoelkast welke ook gevuld is als minibar. Goede verduisteringsgordijnen, een hor naar het balkon en een goed regelbare airco.
De badkamer is netjes. Met mijn lengte was de badkuip een zitbadje. Ook met de douche was ik regelmatig aan het stoeien om te voorkomen dat niet alles nat gesproeid werd. Maar dit zijn kleine dingen. Het bed is redelijk goed te noemen. Ook is er een TV waarop je ook een ruim aanbod aan kanalen hebt. Ook gratis filmkanaal! Ook kun je internetten en spelletjes doen op de TV maar dat dit lukte meestal niet omdat hij binnen no time vast zat. Regelmatig zul je dus de decoder moeten resetten omdat hij vastloopt.

Ontbijt:
Voor 6 euro kun je een ontbijt nuttigen. De ontbijtzaal is de lobby van het hotel. Het is niet een super uitgebreid ontbijt maar zijn geld in ieder geval zeker waard. Alles is klein. Kleine plakjes kaas, vlees en de kleinste croissantjes die ik ooit gezien heb.Er is koffie, thee, sap, kleine pannenkoekjes, wit/bruin brood en helaas maar 1 soort jam in cupjes. Ook ei en kleine warme worstjes. Het is toegestaan om in de lobby op te scheppen en het dan mee te nemen naar de kamer.
De kok deed zijn uiterste best om alles aangevuld te houden en niets was te veel voor hem.

Het personeel:
Hier kan ik kort over zijn: waanzinnig! Voor het personeel is echt niets te veel voor hun gasten. Ze helpen je goed op weg en tekenen op kaartjes duidelijk waar je moet wezen. Bijna een ieder spreekt engels en is vriendelijk en hulpvaardig.
Ik heb erg veel te maken gehad met Lady Catherine. Zij was echt een klasse apart. Ze spreekt meerdere talen en heeft altijd een goed humeur. Het zonnetje bij binnenkomst. Toen mijn telefoon gestolen was wist lady Catherine voor mij de rust weer terug te brengen mede door haar lach en gummy beertjes.
Door het personeel, en in het bijzonder lady Catherine, voelde het hotel voor mij als een veilige haven, een thuis. Dank je wel lady Catherine voor al je hulp en de gezellige conversaties.Je bent een echte kanjer!!! Wellicht tot ziens.

Verbleef: augustus 2016
18 april 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Een prima hotel aan de jachthaven van Piraeus ,erg nette kamers met bad douche gratis shampoo,minibar zonder water, Wi-Fi werkt goed,tv.balkon met ligbed, gratis shuttle naar de ferries. Leuke mensen die je graag helpen je weg te vinden in Piraeus. Goeie prijs voor dit prima hotel.

Verbleef: april 2016, reisde met vrienden
1 augustus 2013 beoordeeld

ik zou dit hotel zeker aanbevelen. wij hebben al meerdere keren in Piraeus overnacht telkens een ander hotel, hopelijk volgende keer terug in phidias. Proper, shuttelservice, goed ontbijt voor 5 euro vroeg in de morgen, dichtbij zeahaven waar er meerdere restaurantjes zijn.

• Verbleef: juni 2013, reisde met een partner