“Heerlijk gegeten, je proeft dat het allemaal vers is”
Beoordeling van Klimataria

Klimataria
Geclassificeerd als nr. 290 van 3.013 Restaurants in Athene
Keukens: Grieks
Geschikt voor: Lokale keuken
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
Wijk: Omonia
30 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Het eten hier is voortreffelijk. We hebben echt heerlijk gegeten. De lam was super mals en de aubergine in tomatensaus saus was heerlijk zacht en erg lekker gekruid. Ook de eigen wijn is lekker. Wij hadden de rode wijn. Voor een rode wijn was het een frisse wijn en ook niet zo zwaar. Naast dat het eten kwalitatief goed is, is het ook nog eens helemaal niet duur. Perfecte plaats om te eten dus

Datum van bezoek: augustus 2020

1 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Verscholen achter een wijnrank vonden we deze oude taverna, een van een oudste van Athene. Loop je door naar binnen dan wordt je gastvrij en vriendelijk ontvangen. Specialiteit is het bereiken van gerechten met een “gastria” traditionele slow cooking. Vanaf 22:00 wordt het gezellig met live muziek. Heerlijk gegeten, genoten van de live muziek en de vriendelijke sfeer. Langzaam gegaarde varkensvlees is een aanrader

Datum van bezoek: augustus 2020
22 oktober 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit restaurant was ons sterk aangeraden door onze gids. Daardoor hoge verwachtingen. Viel wat tegen. Het lamsvlees was aan de zure kant. Zo ook de meegestoofde aardappelen. Wel vriendelijke bediening en een leuke sfeer.

Datum van bezoek: oktober 2019
27 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Vriendelijke bediening. Lekker eten en niet echt toeristisch, een goede sfeer dus. Je loopt er bijna aan voorbij, als je niet weet dat het er zit, maar het is zeker de moeite waard.

De zelfgemaakte wijn is ook erg lekker.

Datum van bezoek: augustus 2019
10 augustus 2019 beoordeeld

Tijdens een fietstocht met een gids, kwamen we langs dit restaurant.
De volgende avond zijn we hier gaan eten ( na gereserveerd te hebben).
We hadden de tijd van 20.00-22.00 uur, omdat vanaf die tijd alles volgeboekt was. Dat laatste was ook niet zo verwonderlijk, omdat vanaf ongeveer 21.45 uur er een trio zorgt voor gezellige Griekse live muziek. Jammer dat we om 22.00 uur moesten vertrekken.
Het schijnt een van de oudste restaurantjes van Athene te zijn. Het restaurant bestaat eerder uit een stenen keuken en een gezellige overdekte tuin.
Het eten wordt veelal in slowcookers klaar gemaakt. Er worden veel ' eerlijke' kruiden en ingrediënten voor de traditionele gerechten gebruikt volgens het verhaal van onze gids.
Er is voldoende keuze en de smaak van zowel de gerechten als de wijn is heerlijk, de bediening heel vriendelijk en de prijs - kwaliteit is goed.
De wijk waar je daarheen moet lopen is minder aantrekkelijk, maar hoeft echt niet af te schrikken.
Gewoon doen en gaan genieten is ons advies!

Datum van bezoek: juli 2019

Reizigers die Klimataria bekeken, bekeken ook

In Klimataria geweest? Deel je ervaringen!