“meliartos”

Keukens: Grieks, Mediterraan
Dineropties: Ontbijt, Lunch
Wijk: Plaka
25 november 2016 beoordeeld

Bij dit restaurant hebben wij een heerlijke baklava gegeten. Het personeel is erg vriendelijk en je kunt er leuk zitten voor het raam. Het is wel prijzig.

30 oktober 2016 beoordeeld

De eerste avond in Athene liepen mijn moeder en ik langs Meliartos. We stonden voor het raam te kijken naar alle mooie en lekkere dingen die in de vitrine stonden. Helaas hadden we net gegeten, dus zijn we niet binnen geweest.
Enkele dagen later hadden we wel zin in iets lekkers, dus hebben we Meliartos opnieuw bezocht. Ook wat later op de avond konden we nog terecht voor een heerlijke kipburger, die we op de eerste verdieping hebben genuttigd. De sfeer is erg gezellig, de lichten zijn wat gedimd en de inrichting is modern.
Die eerste dag werden we geholpen door Christos, een aardige jongeman die werkzaam is bij Meliartos. Nadat we onze kipburger genuttigd hadden, zaten we zo vol dat we geen zin meer hadden in een toetje.
Een dag later kwamen we terug om toch een toetje te proberen. Christos was er opnieuw. Het liep al tegen tienen (sluitingstijd), maar wij mochten nog binnenkomen en zochten een toetje uit. Hij zei dat ze bijna zouden gaan sluiten, maar dat we gerust mochten blijven zitten omdat er toch nog genoeg te doen was voor hen.
Toen we halverwege ons toetje waren, kwam Christos naar ons toegelopen met nog een extra taartje. Super lief van hem, ook al zaten we eigenlijk vol.
Ook op onze laatste dag hebben we nog even bij Meliartos gezeten, dit keer voor een lekkere kop thee/koffie. Een grote bak!
Christos was opnieuw aan het werk en vroeg of we er iets bij wilden. We hadden net geluncht, dus we zeiden dat we vol zaten. Toen vroeg hij ons: hebben jullie zin in zoet of in zout? Eigenlijk hadden we op dat moment nergens zin in, want we zaten vol. Toen we een keuze hadden gemaakt, kregen we een prachtig doosje met vier verschillende deeghapjes mee. Die konden we dan in het vliegtuig of thuis opeten.
Ze smaakten zeer goed. Dit is echt een topzaak, zeker de moeite waard om even wat te eten en/of te drinken!

22 oktober 2015 beoordeeld

lekker onbijtje gehad voor 2 personen maar 10 euro kwijt was heel goedkoop dus maar wel heel lekker en goede kwaliteid

19 augustus 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuke, gezellige lunchroom met bakkerij. Vriendelijke mensen. Heerlijk uitgebreid gebruncht met eieren, yoghurt, koffie/thee en vers sinaasappelsap.

26 maart 2015 beoordeeld

Heerlijke Griekse specialiteiten met locale koffie. En daarbij ook nog snel en vriendelijke personeel. Een echte aanrader om even weer energie op te doen.

Reizigers die Meliartos bekeken, bekeken ook

In Meliartos geweest? Deel je ervaringen!