A Gem Called Athens

Nijmegen, Nederland
via mobiele applicatie
Lees alle 74 beoordelingen

Beoordeeld op 15 april 2019 via mobiele applicatie

We hadden een leuke stadstour met Angelos. Hij wist veel te vertellen over bijzondere plekjes die je niet snel in een reisgids zal vinden. Must do!

Datum van activiteit: april 2019
Marleen V, Eigenaar van A Gem Called Athens, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 16 april 2019

Dank jullie wel voor deze mooie review.

Beoordeeld op 5 januari 2019 via mobiele applicatie

Vanwege het laagseizoen hadden wij een privé wandeltour. Marleen vertelt veel over de historie en neemt je tijdens deze tour mee naar de mooiste plekken van het centrum van Athene. De wandeltour is voor zowel jong als oud aan te raden. Gemoedelijk wandel je een grote ronde met hier en daar een kleine klim. Zonder deze tour waren wij nooit in de pittoreske straatjes geweest. Ook de reservering is gemakkelijk via de mail te doen. Een echte aanrader dus en ook niet helemaal niet duur!

Datum van activiteit: januari 2019
Marleen V, Eigenaar van A Gem Called Athens, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 8 januari 2019

Dank jullie wel voor deze review en het was me een genoegen om jullie de mooiste plekjes van Athene te laten zien!

Beoordeeld op 31 december 2018 via mobiele applicatie

We hebben een stadswandeling gemaakt met Angelos en een culinaire avondtour met Marleen. Allebei erg de moeite waard. Beide gidsen weten veel van Athene en brengen je in straatjes, winkeltjes en restaurants waar je als ‘normale’ toerist niet zo snel komt. Gezellige mensen om mee te praten en een leuke mix tussen informeel en informatief. Aanrader!

Datum van activiteit: december 2018
Marleen V, Eigenaar van A Gem Called Athens, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 januari 2019

Dank voor de review en dank voor de gezelligheid. En wie weet tot ziens!

Beoordeeld op 6 november 2018 via mobiele applicatie

Vandaag met Marleen een culinaire wandeling gemaakt door het centrum van Athene. Wat een super leuke ervaring! Zij bracht ons naar de leukste plekjes, waar je typisch Griekse hapjes en drankjes kan proeven. Ze weet ook alles over de historie en de Griekse mythes te vertellen.
Een echte aanrader als je niet alleen de geplaveide paden wil bewandelen.

Datum van activiteit: november 2018
Marleen V, Manager van A Gem Called Athens, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 7 november 2018

Dank voor deze mooie review! Het was me een genoegen om jullie mee te nemen naar lekkerste plekjes van Athene.

Beoordeeld op 9 augustus 2018

We werden 's-cohtends keurig op tijd opgehaald bij ons appartement door de gids Angelos. Hij vertelde ons dat ons appartement in een mooi en rustig wijk van Athene ligt. De huizen in deze wijk zijn al generaties lang in de familie. Angelos is een geboren griek die meer dan 20 jaar in Nederland heeft gewoond. Hij kent Athene op zijn duimpje en spreekt perfect Nederlands. Onze dochter van 6 maakte al snel vrienden met de gids en we liepen via kleine straatjes in onze wijk richting het Stadion. Via het stadion maakte we een wandeling door het nationale park van Athene. Dit was de voormalige "achtertuin" van de koning van Griekenland. Hij liet ons zien waar de speeltuin is en we liepen via de kleine dierentuin naar het presidentieel paleis. Vervolgens via DE winkelstraat van Athene naar de leuke en kleine wijkjes waar de grieken zelf hun boodschappen halen en uit gaan. Ook vertelde het verhaal achter de wijk Psiri. Hier hebben we genoten van een lekker kopje Griekse koffie en verse watermeloensap met een lekker stukje bougatsa.
De gids heeft zijn route en bezienswaardigheden netjes aangepast aan het niveau en tempo van onze dochter. We hebben met z'n allen genoten van alle dingen die hij ons heeft verteld.

Echt een aanrader voor wie Athene wil ontdekken en wil zien wat de grieken zelf doen in deze gigantische stad,

Datum van activiteit: augustus 2018