Beoordeeld op 14 mei 2016 via mobiele applicatie

Het hotel ligt net buiten het drukke centrum en tegen een gezellig woonwijk. Op nog geen 200 meter van het hotel is een geweldige taverne (bij een kerk) waar je heerlijk kan eten. Het hotel zelf is goed ingericht, het ontbijtbuffet is perfect en niets is het personeel te veel. Kleine probleempjes worden direct opgelost en er wordt SERVICE geboden (ja, met hoofdletters).

Datum van verblijf: mei 2016
Beoordeeld op 30 oktober 2015

De appartementen zijn onderdeel van het Lotus Hotel. Wij zijn 4 dagen in een van de appartementen verbleven. Het is ongeveer 25 meter bij het metro station vandaan. De woningen is schoon en ruim. Het hotel is naast het appartementen complex gelegen. De mensen van het hotel zijn vriendelijk en behulpzaam. Wat ons betreft een aanrader, een hele fijn manier Athene te bezoeken,

Kamertip: Een heerlijk appartement, om lekker uit te rusten na een dag Athen te hebben bezocht
Datum van verblijf: oktober 2015
Beoordeeld op 28 juni 2015

Schone, modern ingerichte kamer met uitstekende badkamer.
Gratis WIFI. Vriendelijke receptionist.
De kamer is wel heel klein, beetje lastig met de bagage.
(Huur) Auto kan gratis geparkeerd worden in de garage op de hoek (100 meter).
De buurt waar het hotel ligt is wat vervallen, veel daklozen en zwervers gezien.
Het ligt op loopafstand van het Archeologisch Museum, een must om te gaan zien.
Goed ontbijt.

Datum van verblijf: juni 2015
Beoordeeld op 18 mei 2015

Bij aankomst vertelde de taxi chauffeur dat de wijk waarin het hotel ligt niet veilig is. Dat lijkt in eerste instantie ook zo, het ligt net buiten het centrum en de gebouwen zijn enigszins vervallen. Echter heb ik me geen moment onveilig gevoeld.
Er ligt een metro station op nog geen 100m afstand van het hotel. Zelf ben ik meestal gelopen van en naar het centrum.
Ik had de eenpersoonskamer geboekt. Met een 2 persoonsbed erin staat de kamer vol en heb je geen ruimte om de koffer open te laten staan. Het bed met 4 kussens ligt uitstekend. Ik heb zelf geen overlast van de omgeving gehad, ik verwacht ook niet dat dit hotel meer geluidsoverlast heeft dan een ander hotel dat in het centrum ligt.
De badkamer is ook goed al duurt het even voordat de spaarlampen voluit branden. De kamer en badkamer zijn ook schoon, al met al een goede slaapplaats.
Het ontbijt is matig/redelijk. Niet uitgebreid maar wel vanalles wat.
Het personeel is (met uitzondering van 1 man aan de receptie) erg vriendelijk en behulpzaam. Wi-Fi werkt goed.
Overall gezien is het een goede plaats om te slapen met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Kamertip: Wil je iets meer ruimte, check of er een grotere kamer beschikbaar is.
Datum van verblijf: mei 2015
Beoordeeld op 28 september 2014

Als een hotel wordt gepresenteerd door een nachtelijke foto is dat waarschijnlijk om de omgeving te verbergen. Athens Lotus Hotel is hierop geen uitzondering. Het hotel is omringd door vervallen gebouwen. Of dit, zoals in andere reviews vermeld wordt, een hele slechte buurt is, valt te betwijfelen. Feit is wel dat het een erg luidruchtige omgeving is en dat voor enige nachtrust de ramen gesloten moeten blijven. De bereikbaarheid van het hotel is gunstig en op loopafstand van het metrostation.

De kamer was aan de kleine kant, redelijk schoon en voorzien van de nodige gemakken. Helaas geen mogelijkheid om zelf koffie of thee te zetten en een karige minibar. Verder beschikte de kamer over een groot balkon zonder zitgelegenheid en de mogelijkheid de verlichting aan te doen. De WiFi verbinding op de kamer was zeer goed en de kleine flatscreen televisie heeft een beperkt aantal zenders. Om bij de kamers te komen is er een kleine lift beschikbaar.

De 24 uurs roomservice is een fabeltje. Na late aankomst wilde we om 23:30 nog wat bestellen en werden we doorverwezen naar het restaurant aan de overkant met de melding dat de keuken gesloten was. Het ontbijtbuffet is zeer eenvoudig en niet Amerikaans, zoals ze zelf claimen. Op de eerste dag bleek dat het aantal zitplaatsen ontoereikend was en liepen een aantal gasten zoekend met hun bordje rond. Op de dag van vertrek ging de ontbijtzaal later open. Het personeel was niet bepaald vriendelijk (ook niet onvriendelijk) en was voornamelijk bezig met de computer of in gesprek onderling.

Op de site van het hotel staat vermeld dat het mogelijk is om de kamer op de dag van vertrek later te verlaten tegen een geringe vergoeding. Toen wij hiernaar informeerde kregen we het antwoord dat we maar een extra nacht moesten boeken?

Al om al is dit hotel geenszins te vergelijken met een echt 4 sterren hotel en presenteert het zich beter dan de werkelijkheid. De prijzen staan niet in verhouding met de geboden diensten.

Datum van verblijf: september 2014