Yolanda

Mooi hotel super locatie

Beoordeling van Alto Lido
5,0 van 5 bollen4 weken geleden beoordeeldvia mobiele applicatie
Fantastische hotel

Zeer vriendelijk ontvangen bij de receptie kamers waren nog niet klaar kregen drankje aangeboden.
Waren met 2 stellen allebei apart appartement per appartement 2 badkamers en 2 balkons zeer ruim schoon en netjes !
Uitgebreid ontbijt met ruime keuze . Op de derde en vierde verdieping terrassen je kan er altijd terecht veel bedden en heerlijk zwembad zowel binnen als buiten .
Mooie gym en massage is ook aan te raden . Ruim parkeer gelegenheid voor je auto . Super locatie lang wandelpad naar centrum restaurants op loopafstand.
Datum van verblijf: mei 2024
Kamertip: Veel parkeer gelegenheid,
Reistype: Bezocht met vrienden
Is er een probleem met deze beoordeling?
0.4 km van Alto Lido
1.2 km van Alto Lido
1.9 km van Alto Lido
Meer hotels in Funchal bekijken
Beoordeeld op 9 augustus 2023

We hebben een heerlijk verblijf gehad in Alto Lido. Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. De kamers waren erg ruim en schoon toen we aankwamen. Dagelijks konden we schone handdoeken krijgen en werd ons bed opgemaakt.
Het ontbijt was veelal hetzelfde, maar ruim voldoende keuze in veel verschillende dingen.
Alto Lido zit aan een straat met veel hotels, dus veel toerisme. Ook zit je 10 minuten lopen van de kust.

Kamertip: Water zwembad eind van de middag koeler ivm minder zon. Zwembad 3e verdieping, 5e verdieping nog een extra gedeelte met bedjes
Datum van verblijf: augustus 2023
Grupo Cardoso, Diretor-Geral van Alto Lido, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 21 augustus 2023

Dear Guest,

Thank you very much for your review and feedback. It was a great pleasure to welcome you to the Hotel Alto Lido.
We are pleased to know that you had a pleasant stay at our hotel.
We look forward to seeing you on your next visit to Madeira.
With our best regards,

The Management

Beoordeeld op 12 juli 2023 via mobiele applicatie

Het bouwwerk naast dit hotel geeft echt verschrikkelijke overlast. Niet denken dat je niks hoort maar ze zijn alleen maar aan het boren tot s avonds 19.00 vanaf 8.00
In de bus werd al verteld dat we niet van kamer konden wisselen en ja hoor wij zaten op de 11e verdieping in de vreselijke herrie.
Eten en kamer is verder helemaal goed maar als je rondreis met Tui maakt ben je verplicht om 18.00 al aan tafel te zitten voor het diner. Dit geeft ons geen vakantie gevoel en is niet echt relaxed.

Kamertip: Niet naar de rechterkant laten sturen
Datum van verblijf: juli 2023
Beoordeeld op 3 juli 2023

Toen wij de transferbus uitkwamen met verschillende mensen konden we niet meteen de receptie vinden. Er was een kale balie met niets erop of erachter. Later bleek dit de receptie te zijn.

Kamer is ruim en schoon maar doucheputje is verstopt waardoor slechte afvoer water.

Zowel op de site van hotel Alto Lido als bijv Booking.com staat op de kamer vermeld een minibar. Het is gewoon een lege koelkast. Zo staat er ook thee- en koffiefaciliteiten op de kamer maar er zijn alleen thee-faciliteiten. Ook zo op andere kamers.

In de hoogbouw (14 etages) zijn zo’n 20 kamers maar slechts twee liften. De rechterlift zou acht personen (630kg) moeten kunnen vervoeren maar begint al na vier personen te piepen voor overgewicht.

Met regelmaat wordt vergeten om roerstaafjes bij de kopjes te leggen. De volgende dag wordt het badmatje weer vergeten. De consistentie van schoon maken en aanvullen door verschillende personen is verschillend. Dat geldt ook bij het ontbijt.

Bij het maken van reserveringen voor de gratis shuttlebus van/naar Funchal worden fouten gemaakt waardoor er heel vaak geen juiste lijst is in de shuttlebus.

Kamer is ruim. Tv heeft BVN en verder voornamelijk Duitse zenders. Parkeren kost €8,00/dag.

Tip voor restaurants: Als je het hotel uit loopt naar rechts langs het nieuwe appartementencomplex krijg je op een gegeven moment een inham met verschillende restaurants. Lido Grill by Cow and Bell is zeker aan te bevelen. Vriendelijk personeel met hard voor de zaak. Toen wij er waren hadden ze een 3-gangen toeristenmenu voor €12,50.
Als je het hotel uitloopt naar links kom je 800mtr verder op een plein waar verschillende wegen bij elkaar komen. Als je dan oversteekt en een stukje doorloopt krijg je een boog waar je onder door kunt lopen naar restaurant Atlantic gelegen aan zee. Zeer goede culinaire kaart. Wel vooraf reserveren als je een tafel aan zee wilt hebben.

Datum van verblijf: juni 2023
Grupo Cardoso, Diretor-Geral van Alto Lido, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 12 juli 2023

Dear Guest,
Thank you for your feedback, which deserved our full attention. We are sorry that not everything pleased you during your stay.
Your review always helps us to improve.
We look forward to your next visit.
With our best regards

The Management

Beoordeeld op 13 augustus 2022 via mobiele applicatie

Ons verblijf in Alto Lido, voor onze huwelijksreis, was geweldig. Het personeel is ontzettend vriendelijk en behulpzaam. De kamers zijn heel schoon en men probeert je aan de niet-bouwplaats zijde van het hotel te zetten. Geen enkele last gehad van het geluid van de bouwplaats, ook niet aan zwembad oid. Ontbijt was heerlijk, veel keus, ontbijtzaal is wat gehorig. Shuttle busservice naar Funchal is fijne bijkomstigheid. Al met al een heerlijk verblijf gehad in een super hotel. Aanrader!

Datum van verblijf: augustus 2022
Beoordeeld op 10 juli 2022

Deden een rondreis van 7 dagen met TUI TOURS . Lido was onze uitvalsbasis .Waren aantal dagen op excursie en kwamen dan pas rond 16 u terug . Buiten bij retour op terras zitten onmogelijk .Wij kregen allen kamers ( mooi zijdelings zeezicht) aan de linkerzijde waar een ZEER GROTE bouwwerf is ( einde werken 2023) .
Andere kamer niet mogelijk wegens volzet ( dezelfde opmerking kregen andere klanten in april ook, dus .... ) Indien u dit hotel zelf boekt, eis dan zeker een kamer aan de rechtse kant. Grote bouwwerf met enorm lawaai van kraan en grondvervoertractors,drilboren, slijpschijven enz. Kan u een andere zijde boeken is dit een zeer mooi en proper hotel. Mooi binnen en buitenzwembad. Avondeten niets speciaals.( Showcooking ?? dienen eens in andere hotels te gaan kijken) . Ontbijt zeker ok (vriendelijke en gedienstige chef die klanten verwent) .Door de overlast kregen we s'avonds elk 2 gratis drankjes ter compensatie ( wel 2x moeten gaan aandringen door onze begeleidster). Maar daarmee is het lawaai niet weg (werkuren van 8 tot 19u) Dit was voor de meeste GEEN compensatie uiteraard .

Kamertip: Rechtse kant van linkse blok , zeezicht kamers vooraan
Datum van verblijf: juli 2022