“Terug in de tijd”

US$ 34,50*
Vanaf
Sintra - Cascais Privétour halve dag
Geclassificeerd als nr. 8 van 55 dingen om te doen in Sintra
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
8 september 2018 beoordeeld

Dit Morenkasteel is absoluut de moeite van het bezoeken waard, al moet je redelijk goed ter been zijn om alles te kunnen zien. Je waant je weer honderden jaren terug in de tijd. Een leuke manier om bij het kasteel te komen is je door een tuktuk te laten brengen.

7 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Erg interessant kasteel om zelf te beklimmen..je moet dus zeer goed ter been zijn alsmede geen hoogtevrees te hebben

Fraai uitzicht over de omgeving van Sintra

Terug lopen naar het dorp behoort tot de mogelijkheden

5 september 2018 beoordeeld

Schitterend kasteel met een mooi uitzicht. Als je naar het hoogste punt wilt, dan moet je wel een aantal trappen beklimmen. Dat was echter de moeite waard! Helaas hing er mist rondom het paleis van Pena, waardoor we daarop niet konden uitkijken. De mist had wel wat mystieks, waardoor zeker ook genoten hebben. Je hebt ook een mooi uitzicht op het nationaal paleis van Sintra. Een tip: neem de bus naar de ingang, de klim naar boven is stijl en het pad bestaat uit ongelijke stenen (wij zijn zelf naar beneden richting historisch centrum gelopen). Bezoek je Sintra, bezoek dan ook zeker dit kasteel.

13 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

's Morgens zijn we naar Sintra vertrokken, waarvoor we een matig ontbijt in het hotel gegeten hadden.
Daar aangekomen na een treinreis van ±40min. zeiden we onmiddellijk tegen elkaar (al kijkend naar het kasteel op de berg) die berg beklimmen we niet ! Maar na wat rond te wandelen in Sintra en eigenlijk ergens anders naar toe te willen gaan dachten we: "we zijn er toch al een heel eind naar boven geklommen dus we zullen maar helemaal naar boven gaan . Na hijgen, puffen en heel wat traptreden kwamen we bij een bordje dat wees op een soort van bos weggetje .(❗ TIP: wanneer je dit weggetje ziet ga er niet op❗) Toen we beseft hadden dat dit niet de toeristische route was gingen we er vanuit dat het niet ver meer was, hebben we onze Indiana-Jonesachtig avontuur verder gezet. Zoals in een videogame moesten we tussen verschillende paden kiezen. Uiteindelijk na een lange weg naar boven kwamen we aan bij de muur van het kasteel . Daar riep een vriendelijke man die dezelfde fout van deze route te betreden had gemaakt ons toe: "Hier na een meter muur-klimmen ben je in het kasteel ." Als we op dit moment gevallen waren was dat een onvermijdelijke D∅∅D geweest . Maar gelukkig hebben we dit onverantwoord avontuur overleeft !

Bekijk meer beoordelingen
13 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We wilden eigenlijk naar het Palácio da Pena maar zagen een pijl naar de “main house”. We kropen bergop door een dichte bebossing langs een steeds minder duidelijk pad (duidelijk niet voor toeristen al stond er wel die pijl) tot we aan de kasteelmuur kwamen. We zijn dan langs de muur gelopen tot we tussen de kantelen ongeveer een meter naar boven moesten kruipen om binnen te kunnen. Bijna een middeleeuwse bestorming.

Achteraf beschouwd onverantwoord en een beetje gek maar wel een leuk Indiana Jones achtig avontuur om bij pot en pint te vertellen.

En... you skip the lines ;)

Prachtige vergezichten doen je snel de steile klim vergeten !

Reizigers die Castelo dos Mouros bekeken, bekeken ook

Sintra, Sintra Municipality

In Castelo dos Mouros geweest? Deel je ervaringen!