“-=([😲 Lezen als je wilt leven! 🤕])=-”
Beoordeling van Castelo dos Mouros

Castelo dos Mouros
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 84,55*
Vanaf
Privé dagtocht van sprookje Sintra
Geclassificeerd als nr. 8 van 54 dingen om te doen in Sintra
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
13 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

's Morgens zijn we naar Sintra vertrokken, waarvoor we een matig ontbijt in het hotel gegeten hadden.
Daar aangekomen na een treinreis van ±40min. zeiden we onmiddellijk tegen elkaar (al kijkend naar het kasteel op de berg) die berg beklimmen we niet ! Maar na wat rond te wandelen in Sintra en eigenlijk ergens anders naar toe te willen gaan dachten we: "we zijn er toch al een heel eind naar boven geklommen dus we zullen maar helemaal naar boven gaan . Na hijgen, puffen en heel wat traptreden kwamen we bij een bordje dat wees op een soort van bos weggetje .(❗ TIP: wanneer je dit weggetje ziet ga er niet op❗) Toen we beseft hadden dat dit niet de toeristische route was gingen we er vanuit dat het niet ver meer was, hebben we onze Indiana-Jonesachtig avontuur verder gezet. Zoals in een videogame moesten we tussen verschillende paden kiezen. Uiteindelijk na een lange weg naar boven kwamen we aan bij de muur van het kasteel . Daar riep een vriendelijke man die dezelfde fout van deze route te betreden had gemaakt ons toe: "Hier na een meter muur-klimmen ben je in het kasteel ." Als we op dit moment gevallen waren was dat een onvermijdelijke D∅∅D geweest . Maar gelukkig hebben we dit onverantwoord avontuur overleeft !

13 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We wilden eigenlijk naar het Palácio da Pena maar zagen een pijl naar de “main house”. We kropen bergop door een dichte bebossing langs een steeds minder duidelijk pad (duidelijk niet voor toeristen al stond er wel die pijl) tot we aan de kasteelmuur kwamen. We zijn dan langs de muur gelopen tot we tussen de kantelen ongeveer een meter naar boven moesten kruipen om binnen te kunnen. Bijna een middeleeuwse bestorming.

Achteraf beschouwd onverantwoord en een beetje gek maar wel een leuk Indiana Jones achtig avontuur om bij pot en pint te vertellen.

En... you skip the lines ;)

Prachtige vergezichten doen je snel de steile klim vergeten !

27 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zo hoort een kasteel (of wat er nog van over is) er uit te zien. Torens en muren met kantelen uit rots gehouwen. Strategische locatie met 360 graden zicht en stijle toegangswegen. Op het hoogste punt zie je Lissabon en de Atlantische Oceaan in panoramaview. Alleen al doen voor het uitzicht.

26 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ook als het erg druilerig is , is deze ruïne fijn om te bezoeken .
Bij mooi weer moet je wel mooi uitzicht hebben

Bekijk meer beoordelingen
25 juli 2018 beoordeeld

Zorg dat je de bent voorbereid vwb de geschiedenis van het kasteel, want dan kun je het je veel beter verbeelden. De trip naar boven kan zwaar zijn en zeker als het warm weer is. Het ligt op de top van de berg. Het uitzicht is magnefique. Doe goede schoenen aan. Het is veel trappen lopen namelijk. Met kinderen kan dat lastig zijn. Parkeren is een drama dus zorg dat je of tussen 09:30 tot 12 uur gaat of vanaf 17 uur. Kom vroeg zeker een half uur van te voren want dan kun je misschien parkeren.

Reizigers die Castelo dos Mouros bekeken, bekeken ook

Sintra, Sintra Municipality

In Castelo dos Mouros geweest? Deel je ervaringen!