Vandaag geopend: 10:00 - 18:00

vanaf US$ 144,40
vanaf US$ 75,10
vanaf US$ 34,10
Beoordeeld op 13 augustus 2018 via mobiele applicatie

We wilden eigenlijk naar het Palácio da Pena maar zagen een pijl naar de “main house”. We kropen bergop door een dichte bebossing langs een steeds minder duidelijk pad (duidelijk niet voor toeristen al stond er wel die pijl) tot we aan de kasteelmuur kwamen. We zijn dan langs de muur gelopen tot we tussen de kantelen ongeveer een meter naar boven moesten kruipen om binnen te kunnen. Bijna een middeleeuwse bestorming.

Achteraf beschouwd onverantwoord en een beetje gek maar wel een leuk Indiana Jones achtig avontuur om bij pot en pint te vertellen.

En... you skip the lines ;)

Prachtige vergezichten doen je snel de steile klim vergeten !

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 27 juli 2018 via mobiele applicatie

Zo hoort een kasteel (of wat er nog van over is) er uit te zien. Torens en muren met kantelen uit rots gehouwen. Strategische locatie met 360 graden zicht en stijle toegangswegen. Op het hoogste punt zie je Lissabon en de Atlantische Oceaan in panoramaview. Alleen al doen voor het uitzicht.

Beoordeeld op 26 juli 2018 via mobiele applicatie

Ook als het erg druilerig is , is deze ruïne fijn om te bezoeken .
Bij mooi weer moet je wel mooi uitzicht hebben

Beoordeeld op 25 juli 2018

Zorg dat je de bent voorbereid vwb de geschiedenis van het kasteel, want dan kun je het je veel beter verbeelden. De trip naar boven kan zwaar zijn en zeker als het warm weer is. Het ligt op de top van de berg. Het uitzicht is magnefique. Doe goede schoenen aan. Het is veel trappen lopen namelijk. Met kinderen kan dat lastig zijn. Parkeren is een drama dus zorg dat je of tussen 09:30 tot 12 uur gaat of vanaf 17 uur. Kom vroeg zeker een half uur van te voren want dan kun je misschien parkeren.

Beoordeeld op 3 juli 2018 via mobiele applicatie

Ronduit indrukwekkend uitzicht en een leuke wandeling over de oude kasteelmuren. Zorg dat je goede schoenen aandoet en neem zelf wat te eten mee. Qua eten is er weinig keus, de belegde fabrieksbroodjes zijn niet lekker en bovendien bevroren geweest.