“Reuzeklim met reuze uitzicht. Niet voor reuzen. ”
Beoordeling van Castelo dos Mouros

Castelo dos Mouros
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 9,28*
Vanaf
Sintra: Castle of the Moors ...
Geclassificeerd als nr. 10 van 80 dingen om te doen in Sintra
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Uit het station een weg gebaand door allerlei aanbieders van tuktuk bussen en weet ik al meer en gaan lopen. Er is een fenomenaal voetpad voor wie niet bang is voor een stevige wandeling bergop. Wij liepen het in zo'n 3 kwartier. In het kasteel aangekomen gaat het verder trapje op en af. Je loopt over de vestigingsmuur waarbij het ene uitzicht nog spectaculairder is dan het andere. De trapjes zijn heel smal en een keer verstappen kan zomaar fataal zijn. Gek dat daar niet meer voor gewaarschuwd wordt. Bij binnenkomst direct links is een terrasje met een toilet.

16 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vanaf het station van sintra zijn wij via het park naar boven gelopen. Heerlijk rustig en goed te doen. Na een goed half uur waren wij boven. De 8 euro entree vonden wij de moeite waard. Met de lisboncard krijg je nog een paar euro korting.
Vanaf de muur en torens prachtig uitzicht ook op de andere kastelen in de omgeving.

6 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

De bus, die dicht bij het station van Sintra stopt, brengt je naar het kasteel. Zorg ervoor dat je er direct na openingstijd bent, wij hadden het kasteel bijna voor onszelf. Wanneer je later bent is het zeker aan te raden om online tickets te kopen zodat je niet in de rij hoeft te staan voor de kaartverkoop. Vanaf het kasteel is het gemakkelijk om te voet verder te gaan naar Palácio da Pena, deze route staat goed aangegeven.

1 mei 2018 beoordeeld

De wallen van dit Moorse kasteel uit de 8ste eeuw geven je een schitterend uitzicht over de omgeving van Sintra. Je ziet vanaf hier de schitterende kastelen en paleizen.
Een kaartje kost €8,- (online 5% korting). Trek wel goede schoenen aan, sommige trappen zijn vrij hoog en ongelijk.

Bekijk meer beoordelingen
26 april 2018 beoordeeld

Historie van een oud kasteel en prachtige vergezichten (ideaal voor diverse mooie vakantiefoto's) vallen hier mooi samen. Deze combinatie neigt naar een beoordeling met 5 sterren, de massaal ervaren drukte (okay ik geef toe, het was ongeveer hoogseizoen) heeft mij doen besluiten 1 niveau lager in de beoordeling te gaan zitten. Ook omdat iets wat mooi om te zien is het gevaar met zich meebrengt dat het te commercieel gaat worden. Verwacht geen kasteel met ridderzalen, ronde tafels en dergelijke. Het gaat meer om de restanten van buitenmuren en uitkijktorens. Desondanks mooi om te ervaren en genieten van de uitzichten. Ik lees in diverse reacties dat het voor iedereen makkelijk te doen is. Ik vraag me dat af. Als je wat ouder bent of door wat voor omstandigheden dan ook wat beperkingen ervaart, kijk dan eerst naar de foto's die hier zijn geupload voordat je hier naartoe afreist. Dan kun je zelf aardig inschatten of dit iets voor je is. Je zult toch aardig moeten klimmen en klauteren en juist met warmte kan dat aardig belastend zijn.

Reizigers die Castelo dos Mouros bekeken, bekeken ook

Sintra, Sintra Municipality

In Castelo dos Mouros geweest? Deel je ervaringen!