“Koop tickets online. En ga vroeg op pad. ”
Beoordeling van Palácio da Pena

Palácio da Pena
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 86,88*
Vanaf
Dagtrip met kleine groep naar Sintra en Cascais ...
Geclassificeerd als nr. 2 van 59 dingen om te doen in Sintra
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Prijs: Ja
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hadden eerst Castelo dos Mouros bezocht en kwamen rond middaguur bij Pena aan.

Wat opviel was de enorme lange rij voor de tickets. Gelukkig wist ik dat je ook online tickets kunt kopen. Deze had ik binnen 1 minuut binnen op mijn mobiel en we konden direct naar binnen.

Zodra je binnen bent, kun je te voet of met de bus naar boven. Lopend is niet ver (circa 500 meter) maar de weg is erg stijl. Ben je niet goed ter been, dan is de bus een goede optie.

Het paleis is erg mooi om te zien. Veel pracht en praal. Absoluut een aanrader om te doen.

Wel vonden wij het behoorlijk druk. Wil je bij het paleis zelf naar binnen dan sta je al snel een half uur in de rij. Vervolgens loop je binnen voetje voor voetje in een lange stoet naar buiten. En wij waren er in mei. Ik kan me voorstellen dat het in de zomer nog drukker is.

Ga dus vroeg op pad en overweeg om pena als eerste te bezoeken.

Verder kan er een voorbeeld worden genomen aan Alhambra. Daar werken ze met shifts en laten ze slechts een beperkt aantal mensen tegelijk naar binnen.

27 mei 2018 beoordeeld

Heel bijzonder paleis. Mooi om gezien te hebben. Ook binnen.
Nog een keer zou ik zeker de tuinen uitgebreider bekijken, binnen bezichtigen is 1 keer is genoeg. Dat is mede door de drukte. Kaartjes kopen was geen moeite, maar daarna schuifel je de weg op en vervolgens ook zo het paleis door.
Plan het niet zo dat je er wilt eten, want het cafe en restaurant zijn vreselijk druk en het eten (niet geprobeerd) oogt als duur kantinevoer en rook ook niet lekker.
De tuinen zijn super mooi. Wij hadden niet de main entrance, maar de ingang beneden aan het landgoed. Dan loop je door de tuin omhoog naar het kasteel. Hele mooie verzameling boomsoorten. Zelfs boomvarens. Heel lieflijk opgezet en leuke hoekjes.
Niet doen als je slecht ter been bent of een slechte conditie hebt, want dan is het wel een hele klim.

6 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Druk, overdreven, lange wachtrijen, felle kleuren, maar wel met prachtig uitzicht over de omgeving, helemaal tot aan Lissabon toe.
Het Palacio National da Pena is gelegen boven op de berg, lopen naar boven is echt aan te raden, want de weg er naar toe en vanaf is een heel grote, vooral stilstaande, file. En het is pas begin mei! Bovendien is het een heel mooie route langs de Vila Sassetti, dus op weg naar de ene attractie kun je genieten van een andere.
Het Palacio zelf is een grote bonte hoop gebouwen, de Efteling zou er trots op zijn! Helaas is er geen achtbaan te bekennen...
Aanrader? Nee. Moet je het gezien hebben als je in Sintra bent? Ja. Dus de keuze is aan u.

6 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Een bezoekje aan Palácio da Pena mag niet ontbreken wanneer je naar Sintra gaat. Wij hebben de bus genomen naar Castelo dos Mouros en vanuit daar zijn we naar het paleis gelopen. Dit is prima te doen. Een tip is om bij beide excursies de tickets online te kopen, er kunnen namelijk lange rijen staan bij de kaartverkoop. Zonde van de tijd om daar op te moeten wachten. De tickets kunnen op de telefoon worden getoond.
Het paleis zelf is erg mooi en kleurrijk. Er is ook een mogelijkheid om naar binnen te gaan, de kamers zien er erg mooi uit maar het is wel heel erg druk.

Bekijk meer beoordelingen
5 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wanneer in Sintra is dit echt een “must see”! Ontzettend mooi paleis zowel aan binnen als buitenkant! 1001 nacht!

Reizigers die Palácio da Pena bekeken, bekeken ook

Sintra, Sintra Municipality

In Palácio da Pena geweest? Deel je ervaringen!