“Fraaie entourage!”
Beoordeling van Enoteca de Belem

Enoteca de Belem
Geclassificeerd als nr. 57 van 4.683 Restaurants in Lissabon
Geschikt voor: Romantisch, Barscene, Lokale keuken, Speciale gelegenheden, Zakelijke bijeenkomsten
Dineropties: Na sluitingstijd, Diner, Reserveringen
Wijk: Belém
6 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Klein, knus restaurant met goede bediening en prima wijnkenners. Voorgerecht (zalm) was te zout, maar rest was prima!

30 oktober 2017 beoordeeld

We logeerden een keertje in Belem. Op zoek naar een goed restaurant kwamen we via tripadvisor bij dit restaurant terecht. Maar goed ook, want je loopt het zo voorbij. De reservering al in NL gemaakt en gelukkig bevestiging gekregen. Het restaurant is niet al te groot. Ik geloof 7 tafels. We waren niet de enige nederlanders die avond. We hebben drie gangen genomen. Alle drie de gangen waren erggg goed. Verfijnd. Verzorgd. Met een goede fles wijn erbij. Niet echt goedkoop, maar zeker aanrader als je goed wilt eten.

5 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer klein restaurant maar met zeer lekker eten, en een goede door de baas geadviseerde witte wijn. Ligt wat verscholen in een klein straatje maar is de moeite waard om op te zoeken als je in Belèm bent. Bediening is heel attent.

11 juli 2017 beoordeeld

Toprestaurant! Verfijnde keuken, heerlijke wijn, te kiezen uit een uitgebreid aanbod. De chef is onderlegd en geeft uitgebreid uitleg aan wijnliefhebbers. Als je per glas bestelt mag je eerst proeven of je keuze je wel bevalt. Er zijn slechts een beperkt aantal tafeltjes, dus best reserveren!

13 december 2016 beoordeeld

Wij gingen hier lunchen op de laatste dag van ons verblijf, met als plan niet meer op het vliegveld te hoeven dineren. Het plan had niet beter kunnen werken, dit was een onvergetelijke afsluiting van onze trip.
Dit is een klein restaurant, reserveren is nodig; wij hebben vele mensen teleurgesteld zien worden, ook voor de lunch! Ze spreken ook aan de telefoon goed Engels.
Het is een leuke sfeervolle locatie, als je de goede kant opkijkt: mijn tafelgenoot had uitzicht op een televisie (geluid wel uit), wat ik altijd zeer storend vindt. Dit past naar mijn mening niet in dit restaurant wat erg op puurheid drijft: goede ingrediënten, fantastische Portugese wijn; maar denk niet dat je frisdrank kunt bestellen: dat serveert men niet. Ik kon dat wel waarderen.
Wij aten het verassingsmenu van de chef. Vier perfect uitgevoerde gangen, nergens spannend, maar wel verfijnd gemaakte klassiekers. De risotto met inktvis was schitterend. Biefstuk vind ik vaak wat saai, maar deze was de beste die ik in lange tijd gegeten heb. Wijnen waren heerlijk, en in goede Riedel proefglazen geserveerd. Ik wil de desertwijn noemen, omdat dit iets bijzonders was wat ik nog niet eerder ben tegengekomen: een wijn gerijpt op whiskey vaten. Niet te missen.
Service was warm, in goed Engels en met kennis van zaken. Wij betaalden 50 euro per persoon voor het viergangenmenu, water en 4 halve glazen wijn. Naar mijn mening is dat goedkoop voor deze kwaliteit.

Reizigers die Enoteca de Belem bekeken, bekeken ook

Lissabon, Lisbon District

Lissabon, Lisbon District

In Enoteca de Belem geweest? Deel je ervaringen!