“Waanzinnig lekker gegeten”

Geclassificeerd als nr. 50 van 659 Restaurants in Cascais
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
29 december 2018 beoordeeld

Lastig te vinden in een of andere markthal. Maar ik heb zelden zo lekker vis (dat wil zeggen, voornamelijk schelpdieren, garnalen, krab, laugustine’s en kreeft) gegeten. Vers en subliem bereidt. Niet goedkoop, maar elke euro waard!

Datum van bezoek: december 2018

5 mei 2018 beoordeeld

Bijzondere ervaring die zeker aan onze Portugalbeleving (alhoewel niet de 1e keer in dit land) heeft bijgedragen. We konden het eerst lastig vinden. We zochten bij de restaurantjes op de verdieping aan de buitenkant, maar dit restaurant zit aan het uiteinde van de grote markthal met de ingang binnen in die markthal.

Bij binnenkomst zie je aan je linkerhand prachtige vitrines gevuld met allerlei zeevruchten. Als je al geen visliefhebber bent (wij wel!), dan kriebelt toch zeker je fototoestel in je tas. Prachtige kleuren en allerlei vormen liggen naast elkaar, al dan niet nog in de schelp. Diverse koks zijn daarachter druk aan het werk. Aan de lange zijde van het restaurant zie je de kreeften in hun waterbakken. Gezellige inrichting voor een restaurant in een markthal. Aan de ene kant de koks, aan de andere kant een grote bar. Populair restaurant ook. Het zit vol 's avonds! Ook veel Portugezen zelf komen hier eten. Toen wij na de maaltijd nog een koffie met een Mosdatel de Sebutal toe namen raakten wij in een leuk gesprek met onze Portugese buren (een dame uit Cascais en een man uit Lissabon). Portugezen zijn zeer vriendelijk en steeds meer spreken goed Engels. Dat wisselt goed ervaringen uit (en tafelt dan nog gezelliger!).

Aan tafel werd ons de formule uitgelegd. Je kunt als je wilt steeds gerechten bijbestellen en bij de koks voor je laten bereiden. We vonden de bediening zeer vriendelijk. De man die ons het concept uitlegde sprak goed Engels. De ober die ons de avond bediende niet, maar we voelden ons echt een gewenste gast. Al zijn horeca-ervaring en mensenkennis maakte zijn gebrekkige talenkennis meer dan goed.

Oh ja, dan het eten zelf nog. Dat zou je haast vergeten bij al die andere overweldigende indrukken. Ik zou zeggen: kom het gewoon beleven. Er is teveel keus om de lezer hier goed te adviseren. Hou er wel rekening mee dat je hier niet echt standaard eet. Niet een gebakken zeebaars of tong op je bord met gebakken aardappelen en groenten. Het zijn meer de specialiteiten. Ook voor de "veilige" eters zijn er echter wel enkele gerechten te bestellen, dus kom gerust. Wij hadden er geen spijt van. We voelden ons gewenste gasten en hebben een leuke avond gehad waarin we heerlijk hebben gegeten. Voor dit jaar hebben wij wederom Cascais geboekt. We proberen hier zeker weer een avond aan tafel te komen!

Datum van bezoek: september 2017
30 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Als je top vis gerechten zoekt voor faire prijs ben je aan het juiste adres.
Vers en bereiding naar keuze

Datum van bezoek: april 2018
23 december 2017 beoordeeld

super lekker gegeten in dit restaurant , verse vis en een uitdaging om iets nieuw te proberen als het kan

Datum van bezoek: augustus 2017
21 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Visiting this wonderfull restaurant. Heerlijk en verse vis. Een super sfeer en goede bediening. Oog voor details: een wasbak midden in het restaurant om je handen te wassen. En good Value for money wijn. En als je dan het t-shirt van de bediening wil kopen als cadeau voor je zoon, kan dat ook. Het is even buiten het centrum, een beetje zoeken en dan kom je bij een markt hal en daar is het. Echt doen!

Datum van bezoek: oktober 2017

Reizigers die Marisco na Praca bekeken, bekeken ook

Cascais, Lisbon District

In Marisco na Praca geweest? Deel je ervaringen!