“Lokale keuken”

Ti Choa
Geclassificeerd als nr. 2 van 165 Restaurants in Terceira
Keukens: Portugees
6 januari 2018 beoordeeld

Ik bracht hier een bezoek tijdens een dagtoer. Het is eigenlijk de beste manier om de lokale gerechten te leren kennen. Proef zeker ook de lokale witte wijn.
Als je op eigen houtje gaat, maak dan zeker een reservatie. Dit geldt trouwens voor alle populaire restaurants (tripadvisor).

27 oktober 2017 beoordeeld

We hebben geluncht. Prima sfeervol restaurant. Veel krantenknippels met lof. Ti Choa was de oorspronkelijke eigenaar die naar Amerika was geemigreerd. Zijn bijnaam Ti Choa. Ons werd een menu voorgesteld van de specialiteiten van Terceira. Heerlijk vlees. Goede fijn uit Pico. Zeker voor herhaling vatbaar.

2 juli 2017 beoordeeld

Hier heerlijk gegeten met de 4x4 tocht die we met ComunicAir hebben gedaan. Reserveren is echt noodzakelijk. Je rijdt zo aan dit restaurant voorbij, binnen is net een huiskamer. We hebben hier genoten van de Alcatra en wat heerlijke voorgerechtjes om toch kennis te maken met de Azoreaanse keuken. Echt heerlijk gegeten. Het eten was machtig. Hier kon je tevens ook de wijn van het eiland proeven en natuurlijk het heerlijke dessert.

1 september 2016 beoordeeld

hier heerlijk geluncht waarbij we de keuze hebben over gelaten aan de bediening. Voorgerecht balkenbrij (black pudding), varkensribbetjes, een levercombinatie aangevuld met zoete aardappel. Hoofdgerecht de traditionele runderstofpot. Uitstekende prijs/kwaiteitsverhiouding en een aanrader waard.

30 augustus 2016 beoordeeld

Per toeval in dit restaurant terecht gekomen. Op aanraden van de bediening begonnen we met een vooraf (entrade) van 3 lokale vlees gerechtjes (bloedworst, gebraden ribbetjes en lever met varkensvlees) en als hoofdgerecht een lokale stoofpot (alcatra regional) met rijst en gekookte aardappelen. Buitengewoon lekker gegeten en voor nog geen 30 euro. Echt Top zeer de moeite waard.

Reizigers die Ti Choa bekeken, bekeken ook

Angra do Heroísmo, Terceira

In Ti Choa geweest? Deel je ervaringen!