“Beautiful place Nice parque”

Parque Natural da Ribeira dos Caldeiroes
Canyoning bij Ribeira dos Caldeirões - Halve dag
Geclassificeerd als nr. 6 van 138 dingen om te doen in São Miguel
Attractiegegevens
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtige plek om doorheen te wandelen met 3 watervallen en goeie parkeerplaats let wel op als je daar op terrasje wilt zitten geen parasollen. Gratis entree en super onderhouden. Lekker hapje gegeten en betaalbaar top !

4 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi park waar je zeker eens moet stoppen. Gratis entree, ruime paden, vrij veel parkeerplaats en mooie watervallen / watervalletjes. Winkeltje en propere toiletten zijn ook aanwezig. Je kan op het einde van het park ook wat verder doorlopen door de bossen langs de rivier. Wij zijn op een bepaald moment wel gestopt daar want we wisten totaal niet waar we gingen uitkomen. In 1 van de watermolens was ook een vrouwtje aanwezig die ons probeerde uit te leggen hoe men bloem maakt nu in die molens waarna ze een soort koffiekoek aanbood. Deze bleek achteraf wel 1,5eur te kosten maar was wel lekker. De taalbarrière kan natuurlijk wat voor verwarring gezorgd hebben.

27 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Erg mooi natuurpark, gratis entree. Kleine paden tussen watervallen en mooie beplanting. Gelegenheid om wat te eten is er op het park. Vriendelijke uitbater en heerlijke tosti’s.
Vergeet niet de waterval aan overzijde straat (in de bocht) heel mooi.

29 maart 2017 beoordeeld

In het parkgebied aan beide zijden van de regionale weg bloeien hortensias en boomvarens.Daartussen kronkelen zich smalle paden en van de klif stort zich een waterval omlaag het dal in.Prachtig stukje natuur.

Bekijk meer beoordelingen
30 oktober 2016 beoordeeld

Naturel pargue da ribeira dos caldeiroes, is echt een van de dingen dat U moet gezien hebben op Sao Miguel,het is een groot en zeer net park in een prachtige vallei,met een gratis grote parking,de grote waterval rechts van de parking,word het waterdebiet, mechanisch geregeld,dit heeft als voordeel dat U nooit een droog staande waterval bezoekt!U moet zeker ook hier noch een 15 tal minuutjes recht door wandelen, door de prachtige natuur, met een mooi klein riviertje aan U rechter zijde, tot aan de volgende kleinere waterval,dan keert U terug langs zelfde weg,En bezoekt dan links van de parking, het grootste gedeelte van het park,veel planten zijn zelf aangelegd idem voor de wandelweg met verschillende mooi uitgeruste romantische picknick tafels tussen de watermolens, maar er is zeker genoeg oorspronkelijke natuur en paadjes overgebleven en gans de omgeving ligt in volle natuur pracht,er zijn ook plaatsen waar mensen in een warm water, natuur revier, zwemmen en baden,dit gratis,de wandelwegen zijn mooi breed, en super onderhouden,dus voor ieder doenbaar,hier komt men ook een souvenir winkeltje,en wc tegen,Wij hebben hier echt genoten en verwondert rond gekeken! Onze dag indeling was,1-eerst naar de thee plantage-fabriek CHA CORREREA,2-dan naar de goed aangegeven afrit, naar het prachtige, hier beschreven pargue naturel da ribeira dos caldeiroes,3-en dan door gereden naar Nordeste stad

Reizigers die Parque Natural da Ribeira dos Caldeiroes bekeken, bekeken ook

In Parque Natural da Ribeira dos Caldeiroes geweest? Deel je ervaringen!