Vandaag geopend: 10:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Mooi om te bezoeken.

Gelegen ietsje buiten het centrum van Horta. Goed bewegwijzerd. Voorzie ongeveer 1u30 om de tuin ... meer lezen

Beoordeeld op 6 augustus 2016
vanacklu
Maldegem, België
gezellige tuin

Het is een zeer gezellige tuim om eens te bezoeken. binnen in het gebouw heb je nog een kamer met ... meer lezen

Beoordeeld op 23 juli 2015
michielmaes
Hamme, België
Lees alle 94 beoordelingen

Beoordeeld op 16 september 2017

Een bezoekje waard! Wij hadden een combi pakket gekocht bij ons bezoek aan de botanische tui. Voor 15 euro heb je toegang tot de botanische tuin, Aquário do Porto Pim, Casa dos Dabney house en het Volcano Interpretation Centre. Allemaal de moeite waard om te bezoeken!

Datum van activiteit: september 2017
Beoordeeld op 14 september 2017 via mobiele applicatie

Bezoek aan botanische tuin was een tegenvaller. De tuin was niet goed verzorgd en in de kruidentuin waren veel kruiden "doorgeschoten".
Betaling staat in geen verhouding hetgeen getoond wordt.
Dat men aandacht besteedt aan de lokale fauna is goed en ook het initiatief om dit te bewaren/bewaken.
De botanische tuin op Teicera was mooier.

Datum van activiteit: september 2017
Beoordeeld op 1 augustus 2017 via mobiele applicatie

Bezoek aan de botanische tuin vonden wij niks bijzonders. De opzet is leuk bedacht, maar de natuur zoals je die tegenkomt op het eiland is vele malen mooier. Indien keuzes gemaakt moeten worden ivm de tijd zouden wij dit overslaan.

Datum van activiteit: juli 2017
Beoordeeld op 20 mei 2017 via mobiele applicatie

Een aanrader.
Hier zijn alle planten en bloemen verzameld die op de Azoren voorkomen. Sommige zijn inheemse en sommigen "import"
Goede uitleg over biodiversiteit en invasieve exoten.
Heel leuk en rustgevend om daar te wandelen.

Datum van activiteit: mei 2017
Beoordeeld op 6 augustus 2016

Gelegen ietsje buiten het centrum van Horta. Goed bewegwijzerd.
Voorzie ongeveer 1u30 om de tuin rustig te bezoeken. Na het bezoek hebben we er thee gedronken. De theeblaadjes werd door de dame van het onthaal rechtstreeks uit de tuin gehaald.
Zij maakte er daarna een lekkere thee van.

Datum van activiteit: augustus 2016