Beoordeeld op 13 augustus 2018

heel gezellig en mooi ingericht hotel, iedereen is Super vriendelijk, ontbijt is lekker en uitgebreid, zeker kamer nemen met zeezicht, prachtig vanop je terras, wij hadden een kamer op -1 en dat was een zeer goeie keuze zo heb je een terras met een grasvlakte aan je kamer en prachtig zicht op de zee en haventje, enige nadeel heel veel kleine kinderen aan het zwembad dus heel wat lawaai, ik persoonlijk had daar niet echt moeite mee

Kamertip: kamer op -1 nemen met zeezicht, zo heb je een terras en tuintje
  • Verbleef: juli 2018, reisde met familie
Beoordeeld op 11 augustus 2018

Mooie stijl strak modern wit, gelegen met zicht op haventje/zee maar hou rekening met veel wind! het hotel zelf is qua design en styling veelbelovend maar ontgoochelt op sommige andere vlakken; bij inchecken stelde we de vraag waar het meest toegankelijke strand was en de dame ad balie had trok haar schouders op...het personeel ih algemeen is niet echt warm in vergelijking met de meeste Portugese zaken. De ontbijtruimte is in hoogseizoen nogal klein, het aanbod stereotiep maar ok. Het zwembad is voor het aantal kamers te klein, ook niet diep genoeg, wat dan wel positief is voor de (vele) kindergasten. De suite is vrij basic, het plakkerige douchegordijn, de badkamer was niet zo netjes (in de hoeken lag er nog vuil van paar weken ver;..) in deze prijsklasse kan dit beter. Ook de gangen lagen er niet net bij.
De kinderruimte was nog in de maak maar ziet er veelbelovend uit. In de omgeving niet zo veel te doen...goed maar niet om terug te keren

Kamertip: zicht op zee/haventje is zeker must
  • Verbleef: juli 2018, reisde met familie
Beoordeeld op 24 mei 2018 via mobiele applicatie

Heel mooi gelegen hotel met een geweldig buitenterrein met zwembad, zitjes door de hele tuin en uitzicht op de haven en zee. Mooie kamers met goede en nette voorzieningen. Bediening in restaurant té overdreven vriendelijk. Diner goed, ontbijt geweldig.

Verbleef: mei 2018, reisde met een partner
Beoordeeld op 26 april 2018

Ligging : Sagres is het meest zuidelijk en westelijk puntje van Portugal en ligt in een natuurgebied. Bijgevolg is er niet veel bebouwing, dus weinig dorpjes. In Sagres komt de Atlantische Oceaan en de Middellandse Zee samen. Er is dus redelijk veel wind, maar voor ons niet storend. Trui of jas wel aangewezen !
Het hotel is zeer goed gelegen, ligt iets hoger op de berg boven de kleine vissershaven en heeft een magnifiek uitzicht. De meeste kamers hebben zeezicht of gedeeltelijk zeezicht.
Sagres is een Golf-Surf-mekka. Er zijn verschillende stranden voor deze activiteit. In het stadje, alsook in het hotel zijn er verschillende winkels en organisaties die materiaal verhuren en les geven in het golfsurfen. In de omgeving wordt ook veel gefietst en is een uitgelezen plaats voor natuurfotografen. Diepzeeduiken wordt ook veel gepromoot. Wij kwamen dan ook verschillende groepen tegen, speciaal voor deze activiteiten.
In het stadje is niet veel te zien, geen dijk, geen winkelstraat, geen gezellig historisch centrum, dat vindt je hier niet. Er zijn enkele bars met uitzicht op de zee of strand en zee. Er zijn restaurants genoeg in de buurt, maar niet echt een centrum. Je kan bvb te voet naar het onder het hotel gelegen restaurant A Tasca met eveneens het mooie uitzicht. Veel verse vis op het menu !!!

Hotel : Het hotel betreft een design hotel en bestaat uit 1 centraal gebouw met aan beide zijden vleugelgebouwen. Het is mooi. Het is gemaakt met vierkante blok kamers met terras of toegang tot de tuin. Het hotel heeft een eigen gratis parking waar je je huurauto kan plaatsen. Dit is wel nodig, want je hebt steeds een auto nodig voor verplaatsingen buiten het dorp. Het centrum is 500 m tot 1 km van het hotel verwijderd, hangt af waar je moet zijn.
Er zijn 2 eetruimtes voorzien. 1 restaurant/bar waar je ’s middags en ’s avonds terecht kunt. Eten is à la carte met specialisatie van pizza’s, doch geen uitgebreide keuze. Het eten is goed, maar niet super. Best is om enkel ontbijt te nemen zodat je enkele avonden in het centrum kan gaan eten. Aan het restaurant is een terras met het fantastisch uitzicht op de zee. Hier kan je ook lunchen of dineren. Wel reserveren !!! Op de benedenverdieping is het ontbijtrestaurant terug te vinden. De bar is (buiten hoogseizoen) geopend tot 24 uur. Er wordt loungemuziek gespeeld. Er zijn geen optredens.

Er zijn 2 (niet zo grote) verwarmde zwembaden, 1 buitenbad en 1 binnenbad, waar ook de saunaruimte (plaats voor 6 mensen) gelegen is. Hier zijn ook massages en kuren beschikbaar. Rond het buitenzwembad zijn genoeg ligstoelen en parasols beschikbaar. Er zijn tevens privéligruimten in door muren afgesloten stukken van de tuin. Ook hier mooi uitzicht. Tijdens het hoogseizoen is de poolbar geopend, nu dus niet. Er is ook een speelhoek voor kinderen met oa. trampoline.

Onze kamer (standaard) was ruim genoeg, maar er ontbrak een zetel of stoelen. In iets duurdere kamers is dit wel aanwezig. Het bed is groot en zeer goed. Er was een groot terras, maar hier stonden enkel 2 ligstoelen, geen tafeltje. Wij hadden gedeeltelijk zeezicht. Andere kamers hebben zeer smalle terrassen, maar volledig zeezicht. Ik zou deze verkiezen. De badkamer is ruim met bad met douchescherm. De gangen en kamers zijn niet heel proper, dit is een minpuntje. Veel zand en vegen op de grond terug te vinden.

Wifi is in heel het hotel gratis heeft genoeg bereik.

Heel vriendelijk personeel

Kamertip: Kamers 431 tot 442 op 2de verdieping vind ik persoonlijk de beste. Volledig zeezicht.
  • Verbleef: april 2018, reisde met een partner
Beoordeeld op 16 oktober 2017 via mobiele applicatie

Memmo is een sjiek hotel! Alles heel modern en wit ingericht. De verschillen per kamer zijn wel erg groot. Ligt natuurlijk ook aan de prijs. Onze kamer keek uit op een patio maar het bed was lekker groot en lag heerlijk!

Verbleef: oktober 2017, reisde met vrienden