Beoordeeld op 12 maart 2015

We hebben inmiddels al twee keer verbleven in art of joy. Het is de perfecte plek als je op zoek bent naar rust en een adembenemend uitzicht, gecombineerd met een geweldige gastvrijheid. We verbleven beide keren in het appartementje. Afgelopen oktober kwamen we s'avonds aan en was de kachel al aangestoken en stond er prosecco met chocola voor ons klaar. Een heerlijk welkom dus. Annelies en Eugene kunnen je allerlei tips over restaurantjes (met name pastellerias ;-)), wandelingen en sightseeing geven in de omgeving. Het ontbijt is heerlijk en uitgebreid. Eugene maakt daarnaast perfecte cappucino's. Een keer in de week kookt Eugene zeer uitgebreid voor zijn gasten.

• Verbleef: oktober 2014, reisde met een partner
Beoordeeld op 15 oktober 2014

We kwamen er op de bonnenfooi maar voelden ons er zo thuis dat we ons verblijf verlengd hebben naar een week. Hartelijke ontvangst en warme ruime kamers, dat heb je normaal gesproken niet in Portugal in oktober. naast het geweldige uitzicht is er op de kamer aan alles gedacht; nespresso apparaat, waterboiler, haardroger, bureau, muziek, shampoo/douche gel en goede wifiverbinding. Heerlijk ontbijt met een hoog gehalte aan gezelligheid, met de uitbaters Annelies en Eugene maar ook met de andere gasten. Wij zijn fervente wandelaars en kregen mooie routebeschrijvingen. Monchique is een geweldig wandelgebied.

• Verbleef: oktober 2014, reisde met een partner
Beoordeeld op 9 oktober 2014

Dit adres had ik doorgekregen via een vriendin, maar ze had niets te veel gezegd. Mijn verwachtingen zijn overtroffen; de prachtige ligging, fijne kamers, mooie wandelingen, vreugdevolle sfeer, ontspannend (massage en andere consulten zijn een aanrader) en dan een overvloedig ontbijt. Het enige wat tegenvalt is dat ik hier niet langer geboekt heb. Ik ga volgend jaar langer komen en de Wandelen, Yoga en op Ademweek doen. Bedankt en tot ziens dus lieve Annelies en Eus!!

• Verbleef: september 2014, reisde alleen
Beoordeeld op 23 april 2014

Van 29 maart 2014 tot 5 april 2014 mocht ik bij The art of Joy verblijven. Ik had het met het weer wat minder getroffen. Maar ben uiteindelijk innerlijk verwarmd weer huiswaarts gekeerd.
De accommodatie is prachtig en met liefde en aandacht ingericht. Met heerlijke weidse vergezichten. Met een prachtig appartement, waar het s`avonds bij koude heerlijk bij de open haard toeven was. Met uitgebreid ontbijt en een overweldigend diner op één van de dagen.
Belangrijker dan het materiële was voor mij het immateriële. Rust vinden, aandacht krijgen zonder opdringerig te worden. De haard vast voor je aanzetten als jij in de Jacuzzi ligt, het capuchinootje s`ochtends, vette lach en gevoel voor humor. Naast liefde voor elkaar hebben Eus en Annelies vooral liefde voor hun gasten.
Qua weer een koude week, maar zoooo hartverwarmend.

• Verbleef: april 2014, reisde alleen
Beoordeeld op 17 november 2013

Alweer een tijdje geleden, maar nu op congres in Lissabon denk ik met plezier terug naar mijn zomervakantie bij The Art of Joy. Wat je meteen begeistert is het uitzonderlijk mooie uitzicht op de oceaan en de valleien, daar sta je mee op en daar ga je mee naar bed. ’ s Nachts zie je de lichten van Portimao en vallende sterren. Daarna het hartelijke welkom bij Annelies en Eugene. Ik kreeg meteen huisgemaakte soep cappuccino en bronwater als welkom, bruikbare informatie en vooral gemeende interesse. Vanaf het eerste moment in gesprek alsof we elkaar al jaren kenden. Ik voelde me thuis. Verder heerlijke ruime kamer, weer met dat prachtige uitzicht, zalig ontbijt, gastronomisch diner, veel en lekker. Gezellig met andere gasten aan een grote tafel buiten op het terras te zitten en smullen. Heerlijk gewandeld, zowel alleen als begeleid. Geschikt voor alleenreizenden, aanspraak en privacy aanwezig. Als jullie niet in de verbouwing zaten kwam zou ik langs komen, in 2014 zie je mij weer.

• Verbleef: augustus 2013, reisde alleen