“Paradijs in de Algarve”
Beoordeling van The Art of Joy

We kunnen geen prijzen vinden voor deze accommodatie
Onze online reispartners bieden geen prijzen voor deze accommodatie, maar je kunt wel andere opties in Monchique zoeken
Inchecken dd/mm/jjjj Uitchecken dd/mm/jjjj
The Art of Joy
Beoordeeld als nr. 3 van 10 B&B's / pensions in Monchique
8 juli 2015 beoordeeld

Met pijn in mijn hart ben ik gister weer vertrokken bij The art of joy.
Dit was de 5e keer dat ik naar dit bijzondere plekje mocht gaan.
Vandaar een 10+ voor the art of joy!
Er zijn vast vele mooie B&B's maar sommige spannen de kroon.
Een heerlijke plek om tot rust te komen, je te verdiepen, veel plezier te maken en voor heel erg genieten!

Je kan er (begeleid) wandelen,
1x per week kookt de eigenaar een geweldig diner.
Heerlijk gevarieerd ontbijt.
Er is een zwembad en een jacuzzi (puur genieten onder de sterren hemel) je kan je heerlijk laten masseren. En bijkomend naar behoefte een handlezing of wandelcoaching doen. Met een top gastvrouw en heer vol passie en warmte kan ik alleen maar veel lof uitbrengen! Het is een kado voor jezelf en partner!

Kamertip: alle kamers al een keer gehad maar ze zijn allemaal even fijn :-)
Bekijk meer kamertips
  • Verbleef: Juni, 2015, reisde alleen

12 maart 2015 beoordeeld

We hebben inmiddels al twee keer verbleven in art of joy. Het is de perfecte plek als je op zoek bent naar rust en een adembenemend uitzicht, gecombineerd met een geweldige gastvrijheid. We verbleven beide keren in het appartementje. Afgelopen oktober kwamen we s'avonds aan en was de kachel al aangestoken en stond er prosecco met chocola voor ons klaar. Een heerlijk welkom dus. Annelies en Eugene kunnen je allerlei tips over restaurantjes (met name pastellerias ;-)), wandelingen en sightseeing geven in de omgeving. Het ontbijt is heerlijk en uitgebreid. Eugene maakt daarnaast perfecte cappucino's. Een keer in de week kookt Eugene zeer uitgebreid voor zijn gasten.

• Verbleef: Oktober, 2014, reisde met een partner
15 oktober 2014 beoordeeld

We kwamen er op de bonnenfooi maar voelden ons er zo thuis dat we ons verblijf verlengd hebben naar een week. Hartelijke ontvangst en warme ruime kamers, dat heb je normaal gesproken niet in Portugal in oktober. naast het geweldige uitzicht is er op de kamer aan alles gedacht; nespresso apparaat, waterboiler, haardroger, bureau, muziek, shampoo/douche gel en goede wifiverbinding. Heerlijk ontbijt met een hoog gehalte aan gezelligheid, met de uitbaters Annelies en Eugene maar ook met de andere gasten. Wij zijn fervente wandelaars en kregen mooie routebeschrijvingen. Monchique is een geweldig wandelgebied.

• Verbleef: Oktober, 2014, reisde met een partner
9 oktober 2014 beoordeeld

Dit adres had ik doorgekregen via een vriendin, maar ze had niets te veel gezegd. Mijn verwachtingen zijn overtroffen; de prachtige ligging, fijne kamers, mooie wandelingen, vreugdevolle sfeer, ontspannend (massage en andere consulten zijn een aanrader) en dan een overvloedig ontbijt. Het enige wat tegenvalt is dat ik hier niet langer geboekt heb. Ik ga volgend jaar langer komen en de Wandelen, Yoga en op Ademweek doen. Bedankt en tot ziens dus lieve Annelies en Eus!!

• Verbleef: September, 2014, reisde alleen
23 april 2014 beoordeeld

Van 29 maart 2014 tot 5 april 2014 mocht ik bij The art of Joy verblijven. Ik had het met het weer wat minder getroffen. Maar ben uiteindelijk innerlijk verwarmd weer huiswaarts gekeerd.
De accommodatie is prachtig en met liefde en aandacht ingericht. Met heerlijke weidse vergezichten. Met een prachtig appartement, waar het s`avonds bij koude heerlijk bij de open haard toeven was. Met uitgebreid ontbijt en een overweldigend diner op één van de dagen.
Belangrijker dan het materiële was voor mij het immateriële. Rust vinden, aandacht krijgen zonder opdringerig te worden. De haard vast voor je aanzetten als jij in de Jacuzzi ligt, het capuchinootje s`ochtends, vette lach en gevoel voor humor. Naast liefde voor elkaar hebben Eus en Annelies vooral liefde voor hun gasten.
Qua weer een koude week, maar zoooo hartverwarmend.

• Verbleef: April, 2014, reisde alleen
17 november 2013 beoordeeld

Alweer een tijdje geleden, maar nu op congres in Lissabon denk ik met plezier terug naar mijn zomervakantie bij The Art of Joy. Wat je meteen begeistert is het uitzonderlijk mooie uitzicht op de oceaan en de valleien, daar sta je mee op en daar ga je mee naar bed. ’ s Nachts zie je de lichten van Portimao en vallende sterren. Daarna het hartelijke welkom bij Annelies en Eugene. Ik kreeg meteen huisgemaakte soep cappuccino en bronwater als welkom, bruikbare informatie en vooral gemeende interesse. Vanaf het eerste moment in gesprek alsof we elkaar al jaren kenden. Ik voelde me thuis. Verder heerlijke ruime kamer, weer met dat prachtige uitzicht, zalig ontbijt, gastronomisch diner, veel en lekker. Gezellig met andere gasten aan een grote tafel buiten op het terras te zitten en smullen. Heerlijk gewandeld, zowel alleen als begeleid. Geschikt voor alleenreizenden, aanspraak en privacy aanwezig. Als jullie niet in de verbouwing zaten kwam zou ik langs komen, in 2014 zie je mij weer.

• Verbleef: Augustus, 2013, reisde alleen
13 november 2013 beoordeeld

Alles is al geschreven maar dit is de beste vakantieplek, qua ligging, qua warme gastvrijheid, informatieverstrekking en overheerlijk eten. In de kamers is overal aan gedacht, je kunt je eigen koffie en thee zetten, muziek draaien, flessenopener, koelkast etc. Wij mochten zelfs gebruik maken van de gemeenschappelijke keuken. De omgeving is werkelijk adembenemend en zo gevarieerd, bergen, bos, weidse weilanden, woeste westkust en kalkachtige zuidkust. Zoveel (wandel)suggesties, we hebben lang nog niet alles gezien! We kwamen 6 andere gasten tegen die al meer dan 3 keer hier waren geweest, we gaan deze trend volgen! Ze blijven hier renoveren, dit jaar een ecologisch cv systeem, hoorden we. Dank jullie wel, keep up the good work!!!

Kamertip: Alle kamers volgens mij hebben prachtig uitzicht naar de oceaanmaar op de eerste verdieping helemaal ...
Bekijk meer kamertips
  • Verbleef: November, 2013, reisde met een partner
Hotels die je misschien ook aanspreken ...
Reizigers hebben ook deze hotels in Monchique bekeken
op 1,8 km afstand
Miradouro da Serra
nr. 8 van 10 in Monchique
11 beoordelingen
Prijzen weergeven

In The Art of Joy geweest? Deel je ervaringen!

Aanvullende informatie over The Art of Joy

Adres: Estrada da Foia Registo nº 7243/AL | apartado 97, Monchique 8550-423, Portugal
Locatie: Portugal > Algarve > Faro District > Monchique
Voorzieningen:
Gratis ontbijt Gratis snelle internetverbinding (wifi) Gratis parkeren Kitchenette Zwembad
Stijl hotel:
Beoordeeld als nr. 3 van 10 B&B's / pensions in Monchique
Prijsklasse: € 65 - € 75 (Op basis van de gemiddelde tarieven voor een standaardkamer)
Aantal kamers: 4
Officiële beschrijving (verzorgd door het hotel):
Bekend door zijn paradijselijke ligging en magistrale uitzichten! The Art of Joy heeft een prachtig uitzicht op de Zuid- en Westkustvan de Algarve, Portugal. Gelegen in rust en natuur op 700 meter hoogte in het groene Serra de Monchique. Dichtbij (4,5 km) het gezellige stadje Monchique. U vindt een tiental gemoedelijke restaurantjes in de buurt van de Casa. U zult versteld staan van het adembenemende uitzicht over de vallei en de oceaan. Onze ruime tuin biedt rust en u kunt relaxen op verschillende terrassen en het ruime gazon in de prachtige natuur. Ter verkoeling is er een zwembad en om u te verwarmenkunt u te allen tijde gebruik maken van de jacuzzi met view (39 graden). Wij zijn een volwaardig Ecolodge met zonnepanelen en water uit eigen bron. The Art of Joy staat voor genieten, plezier hebben en een schaterlach op een bijzondere plek. Wij bieden de volgende diensten; Comfortabele ruime accommodatie met boxspringbedden: tweekamer-appartementen en 2 x twee-persoonskamers. All en met eigen douche en toilet en met een geweldig uitzicht. Geschikt voor overwinteraars met gezellige houtkachels in de appartementen en op alle (bad)kamers centrale verwarming. Water uit eigen bron. Prijzen varierend van 55- 75 euro per kamer per nacht. Ons huis is een goede uitvalsbasis voor excursies naar het strand, (begeleide) wandelingen en all-inclusive wandelvakanties in het omringende natuurgebied, golf en pittoreske dorpen. U kunt ook een ontspannende massage of wandelcoachsessie aanvragen. Kinderen welkom vanaf 14 jaar. ... meer   minder

Is dit uw TripAdvisor-vermelding?