“Erg lekker eten en sfeervol restaurant”
Beoordeling van Restaurante Hexagone

Restaurante Hexagone
Reserveren met
Restaurante Hexagone is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 6 van 158 Restaurants in Carvoeiro
Keukens: Mediterraan
Dineropties: Ontbijt, Lunch, Diner, Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Ontbijt, Lunch, Diner, Na sluitingstijd, Reserveringen
1 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben hier heel lekker gegeten. Het restaurant ziet er erg mooi uit en is een klasse hoger dan vele restaurants in de regio. Borden zijn mooi opgemaakt.
Ook bijpassende wijnen zijn goed gekozen. Bij ons zat het hele restaurant vol, dus reserveren is misschien verstandig. Wij waren vroeg dus hadden nog een tafel. Echt een aanrader!

25 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk gegeten in dit restaurant! Leuke aantrekkelijke kaart met echt mooie gerechten. Jammer dat het zo rustig was, dit restaurant verdient veel meer bezoekers. De gerechten waren subliem alsmede de wijn. En ook de kindergerechten waren van prima kwaliteit. Ja, wij komen zeker terug!

15 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

De dag na Valentijnsdag uit eten en voor Hexagone gekozen. Er was nog genoeg plek, aldus de vriendelijke ober aan de telefoon. Daar was geen woord van gelogen, want we hadden de hele avond het restaurant voor ons tweetjes. Konden dus mooi plekje uitzoeken bij de open haard, lekker warm en comfortabel. Erg vriendelijke bediening. Eten zeer smakelijk, voldoende keuze voor vegetariërs en prijs kwaliteit verhouding (verwacht prijzen conform Nederlands eetcafé met smaken conform hoger middensegment) dik in orde. Ook de dag na Valentijn verdienen deze mensen een paar gasten meer :)

25 november 2017 beoordeeld

Een vliegende kraai heeft altijd wat. Maar soms valt bij de speurtocht naar nieuwe culinaire ontdekkingen zelfs de hoofdprijs. Een enkele keer met de jackpot incluis. Zo' n kadootje viel ons aan het eind van het seizoen 2017 ten deel. Om een geschikte lokatie te vinden voor een lunch met goede vrienden, troffen we op internet restaurant Hexagone aan. Een intrigerende naam maar met louter lovende recensies. We besloten de gok te wagen. En dat besluit leverde een superieure ervaring op.
Het restaurant ligt bij de ingang van een gesoigneerde urbanisatie, Presa da Moura. Het interieur van de eetzaal is degelijk met details die getuigen van een goede en klassieke smaak. De annexe eetzaal voor de lunch is moderner maar met de geincorporeerde bar is de sfeer daar losser. Maar uiteindelijk ging het om de geboden waar en kwaliteit. En dat was een ware oogopener al zou je hier eerder moeten spreken van "smaakopener"!
Mijn partner koos voor geitenkaas, gehuld in een krokant jasje. Een lust voor het oog en voor de tong. Zelf koos ik voor krab en ook dat voorgerecht was een onbetwiste topper. Twee bolletjes vers krabvlees, gehuld in doorzichtige blaadjes sla en opgeluisterd met chutney van ananas. Een regelrechte delicatesse! Ook het hoofdgerecht van mijn partner, tong met coquille de St.Jacques op een bedje van aardappelpuree, een groene asperge en een stronkje portugese kool, was superbe. En mijn lamsrack was helemaal om in het culinaire walhalla te geraken. De drie stevige stukken lamscoteletten waren perfect gegrild met een korstje van brood en kruiden. En dat korstje paste daarmee wonderwel bij het sappige vlees. Rond de lamsracken waren allerlei soorten gegrilde groenten gedrapeerd, groene asperges, zoete aardappelen, normale aardappel, een uitje en gegrilld groen. Iedere hap was een opstapje naar hoger sferen.
Dank zij de zeer professionele en persoonlijke benadering van gerant Leandro werd de lunch een perfecte happening, die schreeuwt om herhaling. De toch ietwat gepeperde rekening ten spijt. Maar kwaliteit en genot kennen geen prijs. De enige wat minder positieve noot: de extreem hoge prijzen van de wijnen van de overigens zeer uitgebreide wijnkaart. Courante wijnen die vier tot vijf keer de winkelprijs doen, dat is zelfs voor een toprestaurant als Hexagone iets te veel van het goede.

24 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Super lekker gegeten. Fijne bediening; echt lekker eten. Goede porties. Enthousiast over de vegetarische gerechten- veel keuze zowel voor- als hoofdgerecht. Alleen koffie viel wat tegen

Reizigers die Restaurante Hexagone bekeken, bekeken ook

Carvoeiro, Faro District

In Restaurante Hexagone geweest? Deel je ervaringen!