25 juli 2016 beoordeeld

Gemiddeld hotel qua comfort en uitstraling. De pluspunten zijn, dat je op wandelafstand van het stadje bent zodat je daar 's avonds kan gaan eten. Ook het mooie strand is gemakkelijk te voet te bereiken en vlakbij het hotel loopt ook een 11KM lang wandelpad langs de kliffen van de Portugese kust. Echt een aanrader voor wie van wandelingen houdt, maar voorzie wel degelijk schoeisel en voldoende drinken voor onderweg. Je wordt dan wel beloond met prachtige vergezichten van de Portugese kust. We hadden een ruime kamer met een mooi terras met een (beperkt) zicht op zee.
De minpunten van het hotel:
- WIFI is hier te betalen (ze hadden ook nog niet begrepen, dat WIFI tegenwoordig standaard inbegrepen zou moeten zijn in degelijke hotels) maar ik vraag mij af waarom want de verbinding is barslecht en valt voortdurend uit. Men zegt wel dat er aan "gewerkt wordt" maar of dat ook zo is??
- Parking is wel voorhanden maar niet ruimschoots, dus je riskeert dat je wagen op straat moet staan wat voor een huurauto niet altijd even veilig is.
- Ontbijt laat aan kwaliteit te wensen over; het is redelijk basis en niet erg lekker.
- De ontbijtzaal is een beetje triest terwijl het hotel over een prachtig terras beschikt, maar daar mag je om welke reden dan ook, niet ontbijten. Jammer!!
- Het kluisje op de kamer is betalend (je vraagt je af waarom??) en is van een dergelijk formaat dat er nauwelijks een tablet inpast.
Wat mij betreft zouden WIFI en kluisje op de kamer tegenwoordig standaard dienen te zijn in degelijke hotels.

Het hotel beschikt over een redelijk zwembad waar het op warme dagen wel druk kan zijn en ook hier werden we geconfronteerd met de "vroege vogels" die alvast bij het krieken van de dag voor de hele dag hun stoel moesten reserveren.

We vonden het al met al een redelijk hotel, maar zouden er nu ook geen grote aanbevelingen rond maken.

• Verbleef: juli 2016, reisde met een partner
DirBC, Manager van Hotel Baia Cristal, reageerde op deze beoordelingGereageerd 18 november 2016

Beste gast Frank V
Hartelijk dank voor uw verblijf in Baia Cristal en voor jullie reacties.

Alsjeblieft rekening mee dat we onze wi-fi systeem, aangezien uw verblijf bij ons hebben impoved. We impoved ook ons ontbijt en andere voorzieningen.

We werken elke dag om ons aanbod te verbeteren. Onze gasten suggesties zijn erg belangrijk voor ons, tehy ons helpen te verbeteren.

Ik hoop dat u ons een keer te bezoeken in de toekomst meer.

Vriendelijke groeten

Paulo Dias
(Manager)

12 februari 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Prima drie sterren hotel op een rustige locatie. Het prachtige strand om de hoek is een aanrader en je loopt in ongeveer 10 tot 15 minuten het stadje in. De kamers zijn ruim met een groot balkon en het zwembad is heerlijk. Ontbijt is prima, avondeten matig tot slecht, maar je kunt gelukkig in het stadje lekker eten. De eetzaal lijkt wat smoezelig door de gordijntjes uit de jaren 80. Verwacht geen luxe maar wel een ongedwongen sfeertje.

Verbleef: juni 2015, reisde met een partner
19 augustus 2015 beoordeeld

mooi hotel waar het ook goed toeven is met kinderen.prima service.verschillende talen aan receptie.kamer erg ruim en genoeg onderhoud.locatie qua uitzicht prachtig.15minuutjes lopen naar centrum,maar te doen,ook nog mogelijkheden met shuttlebus.buffetvorm aanrader.werkelijk alle keuze's.en heeel veel lekkere toetjes.alles goed verzorgd door oa Jorge rvi en team..vrijdag steeds buiten bbq.iedere dag live-muziek.en animatie voor de kinderen.enige minpuntje.na ontbijt mag je niet met kopje koffie buiten gaan zitten.alle eten/drinken gebeurt binnen.

Kamertip: zonder twijfel hebben alle kamers een pluspuntje.wij waren gelijksvloers.dus tuin.en zeezicht.
  • Verbleef: augustus 2015, reisde met een partner
29 juni 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Een mooi hotel met heel vriendelijk personeel. Heel behulpzaam. Alleen jammer dat de poolbar om 18.00 uur sluit. Er zijn om die tijd nog genoeg mensen rondom het zwembad,of die net terug komen van een uitstapje.

Verbleef: juni 2015, reisde met vrienden
Baia C, Guest Relations Manager van Hotel Baia Cristal, reageerde op deze beoordelingGereageerd 6 augustus 2015

Liebe Karin M,

Vielen Dank für Ihren Beitrag, der für uns sehr wichtig ist.
Wir sind froh, dass Sie Ihren Urlaub genossen haben, und wir hoffen, Sie bald zu sehen!

Daniela Alegre

23 juli 2013 beoordeeld

We hadden een benedenkamer en geen buren boven ons, dus heerlijk rustig gelegen met uitzicht op een mooie verzorgde tuin met daarachter uitkijkend naar de zee. Het eten was verschillend, de ene dag heel goed en de andere dag iets minder maar voor ieder wat wils. Iedere avond werden er heerlijke toetjes gepresenteerd. Het strand onder het hotel is echt schitterend, wel wat trappen lopen maar goed voor de conditie. Er is daar een restaurantje met uitzicht over de oceaan waar je de beste verse vis kunt eten. Carvoeiro was super en echt aan te raden voor als je een niet te drukke badplaats zoekt.

• Verbleef: juli 2013, reisde met een partner