5 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi opgezet complex op heuvelachtig terein.
Eenvoudig ingerichte appartementen met terras op bovenverdieping en als je appartement beneden hebt met tuin. Verder in het appartement is alles aanwezig zelfs wasmachine en droogkast, droogrek strijkplank en strijkijzer, behalve WiFi die je aan de receptie wel hebt tegen ( vrij dure) betaling. Mooie aangelegde tuin die elke nacht besproeid wordt met automatisch systeem. Op het terein zijn 4 zwembaden en zeker niet overvol. Aquagym en animatie stelt niet veel voor. Er zijn 2 restaurants en 2 snackbars op het terein. Wijhadden geen ontbijt of halfpension bijgeboekt, gelukkig maar want daarvoor moet je helemaal naar het hoogst gelegen restaurant. Aldi en Lidl zijn op wandelafstand te bereiken al doe je dat ook beter ‘s morgens of ‘s avonds omdat deze ook gelegen zijn boven op een heuvel. Enig nadeel dat wij hadden is dat we maar om 17.00u op de kamer konden omdat de vorige huurders een late check out hadden genomen en dan moet je maar om 15.00u van de kamer. Als je dan al om 11.00u ter plaatse bent is dat niet zo fijn, maar dat kon de pret van dit verblijf niet bederven.

Verbleef: juli 2018, reisde met familie
9 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Momenteel verblijven wij voor de tweede keer in Club Albufeira. De eerste keer was 4 jaar geleden in mei. Toen was men vriendelijk, behulpzaam, en was het park een heerlijke plek om uit te rusten. We kregen een gratis upgrade naar een superior kamer. Niet alles werkte toen even goed (koffiezetapparaat stuk, citruspers en vaatwasser stuk, nauwelijks warm water) maar al met al hadden we het heerlijk.

Ditmaal zelf gekozen voor een superior kamer. We kregen een kamer helemaal achteraan het park, waar bij binnenkomst de schimmelgeur ons tegemoet kwam. In de voorste slaapkamer stonden de schimmelvlekken op de wand, de voegen van de vloer waren zwart van de schimmel, de vloer in het gehele appartement plakte en stonk alsof er een krat bier overheen was gegaan. De smerige poetsdoek die als cadeau op de keukentafel lag te wachten, was voldoende bewijs voor de smerige kringen op overige oppervlakken - hier was echt niet schoongemaakt. Die nacht hadden we geluidsoverlast van een tennisclub erachter, 'sliepen' in een 1.60 breed doorgezakt hangmat-achtig stuiterbed (1 matras en 2 personen van 1.80/1.90, geen succes) en vroegen de volgende morgen om 7.00 h direct om een andere kamer. Overigens waren er ook verschillende lampen in dit appartement kapot en was de (slaap)bank niet geschikt om op te zitten. Ik ben blij dat we er niet op hoefden te liggen. Ik moest eerst 10 min wachten voor de receptioniste me te woord kon staan, want ze was geld aan het tellen. Dat vertelde ze me niet, maar ik kreeg een 'talk to the hand' beweging en moest het zelf maar even uitzoeken.... onbeschoft!

Nadat ik mijn verhaal had gedaan, zei ze dat ze even moest kijken of er een andere kamer was en ons zo wel zou bellen. Drie uur later... kregen we bericht dat we konden verhuizen.

De kamer die we kregen is ook niet schoon. Viezig. De franse slag kende ik al, de portugese is erger. En dan zou je op een 4* resort zitten waar je bijna 4000 euro voor een appartementje betaalt - alleen logies.

De zwembaden zijn mooi, maar overbevolkt, en na een week mooi weer is het chloorgehalte zo hoog dat we alle 4 uitslag krijgen na het zwemmen. Het bubbelbad durven we niet in, dat is troebel...

Elke avond bralt er minimaal 1 soort muziek over het terrein, knoeperdhard. Momenteel is er hierachter bij het zwembad een soort karaoke aan de gang, met de volumeknop vol open, en hieronder bij een ander zwembad speelt een portugees een ander lied. Uiteraard beide mannen met de stereo vol open. Wij wachten met slapen tot zij zijn gestopt. Eerder lukt niet - gehorige appartementen.

Als je rust en reinheid zoekt voor een redelijke prijs voor je familievakantie, is Club Albufeira NIET de juiste plek voor jou. Wij weten inmiddels dat we hier noooooit meer naartoe gaan!!

P.s. Foto's van tweede, betere, luxere appartement...

Verbleef: juli 2018, reisde met familie
16 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Net, op loopafstand van Albufeira gelegen, resort. Op resort meerdere zwembaden en eetgelegenheden/restaurants. Woningen/appartementen zijn er in verschillende vormen qua indeling en grootte. Woningen zijn goed onderhouden en schoon, wij zaten deze keer in huis 71. Voor mensen die wat problemen hebben met lopen is het aan te raden of een huurauto te nemen of te kiezen voor een laag gelegen appartement. Zijn er nu 3 maal geweest voor een korte vakantie van 9 dagen en zullen zeker nog eens terug gaan

Verbleef: juni 2018, reisde met een partner
15 juni 2018 beoordeeld

Mooi park van alle gemakken voorzien maar door ligging is een huurauto wel aan te bevelen. Prima huisjes, groot en van alle gemakken voorzien, maar voor mensen die slecht ter been zijn is het park geen aanrader.

Verbleef: juni 2018, reisde met een partner
26 mei 2018 beoordeeld

In het voorjaar erg rustig leuk voor gezinnen.
Nette appartementen in het voorjaar wel te koud binnen airco verwarmt matig in de kamer.
In de slaapkamer iets beter, maar er liggen extra dekens.
Eenvoudige inrichting, maar alles is wel aanwezig.
Auto huren is wel een aanrader, Club Albufeira ligt 10 min rijden van het centrum

Verbleef: april 2018