“Etentje”

Keukens: Frans
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Bezorgen, Buiten zitten, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Bezorgen, Buiten zitten, Reserveringen
13 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een sfeervol restaurant. De bediening was top! Jammer dat erg geen kaart in het Engels aanwezig was.
Gerechten gekozen op basis van seizoen en aanbod. Mooie bieren van de tap en prima wijnadvies.
Aanrader als je in Knokke-Heist bent.

Datum van bezoek: september 2019
Companion28496797581, Public Relations Manager van Brasserie Rubens, reageerde op deze beoordelingGereageerd 5 weken geleden

Beste heer,

Hartelijk dank voor deze mooie rating..

Goed nieuws! Een meertalige versie van de menukaart is in de maak.

Nog een fijne dag!

8 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Vandaag genoten wij van een gezellige lunch op het terras van Rubens.
De plezierige bediening en de fris gedekte tafel maakten de lunch in het zonnetje tot een waar feest.
Wij bestelden beiden huisgemaakte garnalen croquetten, ze waren groot en super lekker. Een heerlijk glaasje witte huiswijn maakte het feest compleet!
De prijzen zijn hoog, maar kwaliteit en service maken het goed.

Datum van bezoek: september 2019
Companion28496797581, Public Relations Manager van Brasserie Rubens, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 9 september 2019

Heel erg bedankt.Nog een fijne dag!

8 september 2019 beoordeeld

Als aperitief bestelde ik een gin-tonic en we vroegen ook meteen een fles witte wijn waarvan mijn vrouw dan al graag een glaasje van zou drinken als aperitief.
We bestelden de ons zeer gekende en geliefde witte Pouilly Fumé La Doucette.
Een jaartal staat niet op de kaart. We hebben in het verleden, ook hier, al veel flessen van deze wijn gedronken van de jaartallen 2016 en ‘17.
De garçon ontkurkt de fles en mijn vrouw proeft. Ondertussen is de garçon weg en ze vraagt mij te proeven want haar bevalt het niet. Ik proefde absoluut niet die lekkere wijn als voorheen maar proefde eigenlijk niks goed; het leek ons smaakloos bleek water met een vieze onaangename nasmaak. We roepen de garçon terug met deze melding. Hij neemt de fles uit de ijsemmer en dan zien we samen dat het jaartal 2018 erop staat. Wij zeggen hem dat deze wijn niet te drinken is. Hij antwoordt dat dit jonge jaar 2018 inderdaad niet zo goed zou zijn. Wij willen dus een andere wijn bestellen. Wat dan volgt hebben we nog nooit ergens meegemaakt. De garçon zegt er de zaalverantwoordelijke bij te moeten halen want hij mag niets beslissen. Deze mevrouw komt zeer streng aan onze tafel met de vraag “ meneer maakt problemen over de wijn?” Ik vertel haar dat we deze wijn kennen maar deze fles is niet te drinken. Ze neemt de fles ruw uit de wijnemmer met de melding “ zal ik laten testen door de sommelier “. Wat later komt ze terug : “de wijn is prima dus je zal hem drinken “. Ik weiger en vraag dat ik een andere fles kan kiezen en bestellen. Ze verdwijnt en komt wat later terug met de vraag haar te volgen. Ik vermoedde dus naar de sommelier. Een jonge man wacht me op ( zoon van de baas ?). Ik doe mijn hele verhaal en zeg hem ook dat we vaste klanten zijn. “Speelt geen rol” is het antwoord. Blijkbaar is hij ook geen sommelier want plots heeft hij een nummer gedraaid op een vast telefoontoestel, geeft me de hoorn “ hier is de sommelier”. Raar, want die kan van op afstand de wijn nooit getest hebben. ( had de indruk de baas aan de lijn te hebben trouwens ) Ik krijg dan direct te horen “ die wijn is goed, je weet wat je besteld en ook het jaartal (wat dus nergens op hun kaarten vermeld staat!) , je gaat die betalen en drinken.” Ik herhaal dat deze fles niets meer is dan wat lichtgeel water met een vieze nasmaak en slechte flessen kunnen zij toch ook terug geven aan hun leverancier.
Dan volgt nog op enorm arrogante toon dat hij er niet aan denkt die wijn in de gootsteen weg te gieten want elke fles zo is voor hen verloren en dik verlies “dus gij drinkt en betaalt..”
Voor mij was het over. Ik zei hem dat we gaan opstappen en hing op. Ik ging mijn vrouw aan ons tafeltje halen om de zaak te verlaten ( onze honger was al helemaal over ) en we waren dan nog zo vriendelijk om langs de kassa te gaan om mijn ( niet leeg gedronken ) gin-tonic te betalen. Hier weer een hele discussie om ook die wijn te betalen maar dat weigerde ik. Toch de gin-tonic betaald wat ons enkel maar gegrom en lelijke gezichten opleverde.
Onbegrijpelijke onterechte arrogante klantonvriendelijkheid !

Beste heer,
U had ons verwittigd een heel slechte recensie te schrijven ivm de fles wijn.
Inderdaad.
Ons antwoord op deze recensie is verwijderd geweest.......??

We vragen ons af waarom.Wij hebben recht de waar gebeurde feiten weer te geven.

Ziehier de waar gebeurde versie:
U bestelde een fles Pouilly fumé De ladoucette.
Een wijn die jong wordt gedronken.(Sauvignon druif)
De kelner komt met de fles en TOONT de fles VOOR hij ze opent.
Het jaartal is duidelijk zichtbaar.
Nadien proeft u de wijn en vind hem te jong en niet goed.Hij heeft geen smaak, zegt U.
Een fles witte wijn komt uit de koelkast à 3 Graden,een jonge wijn zal na een paar minuten zuurstof opnemen en wat opwarmen in het glas waarna zijn volledige smaak naar boven komt.
Dat geduld had u niet en, en plus, proeft u een wijn vlak na het drinken van een Gin Tonic. De smaakpapillen weten niet wat te proeven.
De wijn is door 2 verschillende mensen geproefd geweest en was helemaal niet slecht.Hij was perfect.
Wij gaan steeds eerlijk met onze leveranciers om en geven geen goede wijn terug aan het kasteel waar kurksmakende wijnen worden nageproefd.
Flessen met kurksmaak worden bij ons in het restaurant logischer wijze wel vervangen
Wij konden de wijn niet aan het glas verkopen, gezien wij deze niet aanbieden.
Met een fles Sancerre had dit mogelijk geweest.(wordt per glas verkocht)
Het is een heel spijtig voorval, maar wanneer een produkt volledig voldoet en de fles is geopend kunnen we het niet meer terugnemen.
Dat zou u ook niet doen.
Nadien is de wijn nog verder gedronken geweest en.....hij was écht hoe hij hoort te zijn.

Zelden meegemaakt.

5 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Een ideale plaats om deze reünie van familie te mixen met terugzien van vrienden. De meeste waren er daags voordien ook en op algemene aanvraag meteen teruggekomen.
We kregen een lange tafel binnen waar het altijd wat rustiger is om elkaar te begrijpen. Correct bediend aan tafel en op borden. Een ketchup-incident werd correct aangepakt.
Iedereen was superlatief over de versheid en smaak van de maaltijden, de beperking van 3 gerechten voor een grote tafel bleek geen probleem. Het delen van desserts wegens “wel goesting maar zal te veel worden” is voor Rubens ook een naturelle gang van zaken.
Deze Rubens is al jarenlang super consistent high end for correct price.
Dankjewel.

Datum van bezoek: september 2019
Companion28496797581, Public Relations Manager van Brasserie Rubens, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 8 september 2019

Dankuwel! Nog een fijne dag.

24 augustus 2019 beoordeeld

Jammer dat alles op zijn laatste loodjes liep. De bediening benoemde het aan ons letterijk. En zo voelde de rest van de avond ook, de mensen waren aan het einde van hun latijn, zowel in de keuken als bediening. Er viel weinig te lachen. En nu zijn wij van Rubens echt anders gewend met grote regelmaat hebben wij er altijd goed gegeten om brasserie niveau. Deze keer was het echter een minder goede ervaring. Zo was mijn vissoep eerder lauw dan heet en dat gold ook voor de bouillabaisse van mijn andere tafelgenoten. Een Bouillabaise met grote hompen vis en weinig verfijning. De poussin, normaal mijn favoriet hier, waren droog en ook deze dragonsaus was allang het fornuis gepasseerd voordat het onze tafel bereikte.

Datum van bezoek: augustus 2019
Companion28496797581, Public Relations Manager van Brasserie Rubens, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 30 augustus 2019

Dankuwel.

Onze excuses voor deze minder goede ervaring.

We bespreken uw klacht intern.

We doen onze best elke dag opnieuw om naar perfectie toe te streven.

Nog een fijne dag.

Reizigers die Brasserie Rubens bekeken, bekeken ook

Knokke-Heist, West-Vlaanderen

In Brasserie Rubens geweest? Deel je ervaringen!