“Museumbezoek”

Geclassificeerd als nr. 11 van 75 dingen om te doen in Oostende
Type: Kunstmusea, Musea
Attractiegegevens
23 oktober 2016 beoordeeld

Een wat gedateerd museum. Wel met mooi werk, maar qua presentatie wat ouderwets. Jammer dat er geen enkele restaurantvoorziening is. Zelfs hetaanwezige koffiezetapparaat was kapot. Bijzonder vriendelijke medewerksteraan de balie.

17 oktober 2016 beoordeeld

Een mooi museum en zeer aangenaam wanneer het weer even wat minder is en je niet automatisch pannenkoeken met eten om te schuilen

21 september 2016 beoordeeld

Als echte Oostendenaar wandel ik veel langs de zeedijk promenade (Albert 1 promenade)
Ik vind het telkens zeer leuk,om in DE.MU door te wandelen,telkens er een nieuwe foto tentoonstelling is,over van alles over de kust of Oostende,zowel uit het verre verleden of het heden,soms ook over de speciale Stadsbewoners van vroeger, of gewoonten en zeden of gebruiken, en belevenissen,soms ook wonder mooie, zeldzame,fotos reportages van hoe mooi de zee en kust is van Oostende of Belgie is,EN DAT ALLES IS GRATIS TE BEWONDEREN IN DE MU.ZEE dank hier voor

12 september 2016 beoordeeld

In de uitbreiding van dit museum staat het werk van James Ensor en Leon Spilliaert centraal. En dan vooral de periode dat beiden in Oostende werkten.Het biedt een mooi overzicht van hun werk. Daarbij worden ook meerdere films getoond met opnamen van Oostende uit het begin van de twintigste eeuw. Dit is een overzichtelijke gedeelte van het museum. De vele trappen maken het helaas voor bezoekers met een beperking niet gemakkelijk om alles te zien (geen hellingbaan of hefplateau aanwezig).
Elders in het museum is beeldende kunst uit de regio te zien, met werken van o.a. Permeke en Goudzwaard.
Het museum is gevestigd in een oud warenhuis. Het is dus niet gebouwd als museum. De bewegwijzering kan beter in dit gebouw. Zo was het voor ons in eerste instantie volstrekt onduidelijk waar het tussenniveau 2A zich bevond.
Hoe dan ook: als je iets meer wilt weten over de beeldende kunst uit het einde van de negentiende eeuw en nieuwer uit de regio Oostende dan is dit museum een aanrader.

25 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

De collectie die er hangt kon ons niet bekoren. De uitlichting vinden wij niet mooi. Grappig zijn de zaaltjes in de zalen. Verwarrend dat je zowel rechts als links naar zalen kunt, maar daardoor ruimtes mist.

Reizigers die Mu.ZEE bekeken, bekeken ook

Oostende, West-Vlaanderen

In Mu.ZEE geweest? Deel je ervaringen!