Luc L

Aangenaam verjaardagsweekend.

Beoordeling van Hotel Rubens
4,0 van 5 bollen4 weken geleden beoordeeld
Had een aantal kamers geboekt om samen met mijn kinderen het één en ander te vieren. Ontvangst was prima, heel vriendelijk en gemoedelijk. Ook ons hondje was welkom.
De kamers waren sober maar proper en alles wat nodig is was aanwezig. Ter plaatse avondmaal geboekt. Het eten was lekker, zeker de garnaalkroketten. Het ontbijt was niet heel uitgebreid maar voldoende, lekker vers en de koffie en eitjes werden aan tafel geserveerd. Kortom voor herhaling vastbaar.
Datum van verblijf: mei 2024
Reistype: Bezocht met familie
4,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
4,0 van 5 bollenKamers
5,0 van 5 bollenLocatie
5,0 van 5 bollenHygiëne
5,0 van 5 bollenService
3,0 van 5 bollenSlaapkwaliteit
Is er een probleem met deze beoordeling?
  • Agoda.com
  • Algotels
0.7 km van Hotel Rubens
Meer hotels in Oostende bekijken
Beoordeeld op 5 april 2024

Na een dagje stappen is het leuk om de beentjes onder tafel te steken en te genieten. Ondanks de drukte, super lekker gegeten. Zeer vlotte en vriendelijke bediening. Leuke muziek. Dus een zeer leuke ervaring. Top!!! We komen nog eens terug.

Datum van verblijf: april 2024
Beoordeeld op 18 maart 2024

Voor wie met de trein reist is dit hotel bijzonder goed gelegen, op wandelafstand van het station.
Wij waren heel tevreden: goede ontvangst, heel lekker ontbijt met vriendelijke bediening, mogelijkheid bagage na uitchecken achter te laten, kamer in orde (2x eenpersoonskamer). Goede prijs-kwaliteitverhouding.

Datum van verblijf: maart 2024
Beoordeeld op 17 maart 2024

verblijf zeer goed meegevallen ! heel vriendelijk personeel . zeer goed bed en ontbijt prima ! (ruime en lekkere keuze) Ook het restaurant viel heel goed mee. (wel pas open vanaf de vrijdag, maar dit was waarschijnlijk omdat het buiten het seizoen was)

Bernard & Diane (14/03 - 16/03)

Datum van verblijf: maart 2024
Beoordeeld op 16 maart 2024

Ik werkte zo'n 7 jaar voor een grote touroperator en in die tijd bezocht ik honderden hotels. Genoeg om een idee te vormen over wat precies maakt dat ik een hotel top vind. Daarom heb ik voor mijn beoordelingen een top 3 van criteria ontwikkeld : Met stip op één staat: het karakter dat het hotel uitstraalt. Op twee : uiteraard is ook de kwaliteit van alle aspecten doorslaggevend. Op drie : voor mij is ook de ligging van het hotel bijzonder bepalend.

Hotel Rubens scoort voor mij op deze criteria als volgt:
Karakter: 10. Als je het hotel binnenkomt, kom je terecht in het uithangsbord van het gebouw : de brasserie. Deze charmeert onmiddellijk door de prachtige vloer, retro meubels, gezellige sfeer, en uitstekende muziek, war ik het later nog over heb. Uiteraard is er ook een zij-ingang voor het hotel zodat je niet telkens de brasserie moet passeren.

Kwaliteit : Voor hotel : 9 Voor brasserie: 8
Hotel (9): Prachtig gerenoveerde kamers, uitstekende bedden, prachtige ontbijtzaal met dito ontbijt (waar alles op aanwezig is, behalve een echte authentieke croissant, die ik wel miste. TIP). Ontbijt met panoramisch zicht op de vaargeul! Dit alles voor een heel correcte prijs.

Brasserie (8) : Zoals ik reeds zei heerst er in de brasserie een heel leuke sfeer door muziek, interieur en personeel. Het eten, voornamelijk Belgische klassiekers, is van een heel behoorlijke kwaliteit. Maar hier kan nog aan gewerkt worden : momenteel wordt bijna alles geserveerd met frietjes, wat als hotelgast je helaas misschien beperkt tot de helft van de dagen van je verblijf om daar te eten, om het wat gezond te houden... Een dagschotel zou evenwel een prima oplossing zijn voor dit minpuntje. (TIP)

Ligging: 10. Het hotel is gelegen vlak aan de vaargeul : prachtig en rustig uitzicht, en je zit op 1 minuut wandelen direct aan de zeedijk van Oostende. 's Ochtends maakte ik er een gewoonte van om voor het ontbijt een wandeling te maken op de promenade die in zee gaat, op 5 minuutjes wandelafstand... Heerlijk! Als je een kamer hebt die niet uitkijkt op de vaargeul, geeft die uit op een rustige straat, wat ook ideaal is. Een Spar-supermarkt is eveneens dichtbij!

Ik geef aan zaken waar ik in geloof, zoals dit hotel, tijdens mijn verblijf graag per mail wat tips mee... Ik geef deze communicatie nog even mee aan jullie zodat jullie een perfect beeld hebben over de kwaliteiten/ mogelijkheden van dit hotel.

COMMUNICATIE AAN RECEPTIE

Ik was reeds eerder verschillende malen in jullie restaurant voor een heerlijke spaghetti. Ook de andere gerechten zijn uitstekend. Wat eventueel wel geapprecieerd zou worden voor klanten die langere tijd in het hotel blijven, is een kwalitatieve dagschotel. Nu ik zelf voor de eerste keer in het hotel verblijf, is dat het enige wat ik nog meer zou wensen. De inrichting is helemaal mijn ding, ook de bediening is uitstekend!

Wat het hotel zelf betreft, schitterende kamers, en dito ontbijtruimte met rustige klassieke muziek en zicht op vaargeul. Zalig wakker worden!

Het enige wat ik mis in de kamers is een bakje in de douche voor zeep, douchegel, shampoo.

Wat er ook handig zou zijn aan de receptie is een vast nummer voor een taxiservice, waar jullie dan waarschijnlijk ook een commissie kunnen op krijgen.

Eerste keer dat ik logeer in Oostende, maar kom zeker af en toe terug in jullie hotel: ik heb er behoefte aan regelmatig de zee te zien…

__________________________________

Morgenvoormiddag is het helaas al tijd om uit te checken, en daarom neem ik graag nog eens de tijd om weer eens in de pen te kruipen. U zult misschien al hebben gemerkt dat ik graag strooi met tips en tricks. Dat ben ik niet lang geleden beginnen doen, eigenlijk uit verveling omdat ik geen lief en geen werk heb, maar vind er wel wat voldoening in omdat ik hoop ergens toch een klein beetje van nut te kunnen zijn. Dat doe ik echter uitsluitend voor instanties, bedrijven en hotels waarvan ik denk dat ze kwaliteit leveren of kunnen leveren…

In aansluiting op mijn vorige mail vergat ik zeker nog iets te vermelden wat mij jaren geleden al positief was opgevallen…

Als fervent muziekliefhebber was ik meteen mee met de keuze van de genres : blues, soul en singer-songwriters passeren de revue op een volume dat beduidend hoger staat dan in een doorsnee eethuis, maar dat geenszins verhindert om een normaal gesprek te voeren zonder je stem te verheffen, terwijl de muziek evenzeer genietbaar is… Bewust of onbewust : dit concept werkt voor mij prima!

In het restaurant bovendien ook een aanrader : de sliptongetjes, vers uit zee, lekker gedoreerd in bruisende boter, liggen met drie stuks knisperend on uw bord! Tip voor de kok : In plaats van de gebruikelijke bijhorende frietjes zou ikzelf eerder opteren voor een smeuïge peterseliepuree als side dish. Dat maakt het geheel minder vettig en meer gebalanceerd… Dan zou dit gerecht pas echt een uithangbord zijn…
Smakelijk!

Wat mij nog opviel tijdens mijn eerste hotelverblijf:

Kraaknette kamers en heel vriendelijk en enthousiast schoonmaakpersoneel. Verder kan ik spreken van heel goede bedden/matrassen die een uitstekende en knusse nachtrust verzekeren. Ik bezocht in mijn vorige job bij een touroperator honderden hotels en ik moet zeggen dat dit toch wel opvallend is: meestal is de bedkwaliteit maar gemiddeld.

En om af te sluiten graag nog 2 tips en tricks:

Een goede en goedkope reclame : misschien kunnen aan de receptie ouderwetse postkaartjes van het hotel gratis worden meegegeven aan de klanten bij vertrek. Lage kostprijs, en dergelijke persoonlijke reclame werkt nog het best, en bereikt een relatief groot publiek. Nu deze postkaartjes doorgaans uit de mode zijn, zou dit opvallend zijn en het sluit perfect aan bij de retrostijl van jullie hotel. Vraag de klanten bij vertrek aan de receptie: gaat u het kaartje versturen? Indien ja, vraag hoeveel ze er willen, dan weet je zeker dat de reclame zijn zeer gerichte doel bereikt…

En nog een laatste: normaal moet het denk ik voor de klanten heel simpel zijn om de deursleutel (kaart) elektronisch op hun gsm te zetten, via de app van Salto KS. Een gsm zit meestal in je broekzak, en de kaart moet je uit je portefeuille halen: iets handiger en sneller dus met de gsm, zeker voor de jeugdige generatie… Ik probeerde het even vlug om het te installeren maar er liep iets fout en ik heb me er nog niet verder in verdiept. Misschien het bekijken waard…

Tot zover mijn bijdrage aan het gastenboek. Hopelijk hebben jullie er iets aan, ik heb alvast deugd gehad van een leuk verblijf!

Dit jaar kom ik zeker nog eens langs,

Ik kon zonet de fout die was geslopen in de installatie van de Salto KS app oplossen. De app is nu dus correct geïnstalleerd, maar ik heb er momenteel geen toegang toe. Als jullie hierin geïnteresseerd zijn zullen jullie contact moeten opnemen met jullie accountbeheerder van Salto om de autorisatie voor gebruik door klanten mogelijk te maken. Dan zullen de klanten waarschijnlijk éénmalig de code vermeld op de fysieke kaart moeten ingeven in hun gsm na installatie van de Salto app. Als jullie bij de check out de fysieke kaart desactiveren, zal de toegang ook in de gsm van de klanten geblokkeerd zijn.

Ik vermoed dat dit mogelijk zal zijn, maar ben het niet 100% zeker. U zal dat dus moeten nagaan bij uw beheerder. Deze korte procedure kunt u dan eventueel vermelden op de welkomstenvelop.

Succes!
___________________________________________________________________________

Datum van verblijf: februari 2024
  • Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 22 november 2023

Voortreffelijk hotel met vriendelijk personeel. Verrukkelijk ontbijt. Prachtige kamers. Zeer proper. Hebben genoten. Voor herhaling vatbaar zowel in winter als inde zomer. Gevarieerde menukaart. Geweldig

Datum van verblijf: december 2022