We hadden voor 4 dagen en 3 nachten geboekt bij hotel Glenmore. De ligging van het hotel is geweldig, het zonneterras op de 6e verdieping heeft een adembenemend uitzicht en de opties voor wellness zijn ontelbaar, helaas voor ons, stoppen daar de positieve punten ook.
We hadden een kamer die uitkeek op de brandtrap, sterker nog: Onze kamer was deel van de nooduitgang (kamer 309). Langs onze kamerdeur hing een brandkastje (in de gang) met een sleutelkaart in die toegang gaf tot onze kamer, toen we daar op onze eerste dag vragen bij stelden en onze bezorgdheid bij het onthaal neerlegden werden we enorm onbeschoft behandeld (door de eigenaar) dat er toch gƩƩn enkel probleem was (terwijl we enkel vragen hadden bij de veiligheid van de sleutelkaart die ophing in een openbare gang). Half gerustgesteld dat er een alarm zou afgaan bij de receptie als iemand de sleutelkaart nam, maar verbijsterd door de manier waarop we behandeld waren, werd ons verblijf verder gezet.
Op de 1e ochtend na de 1e nacht werd heel veel goedgemaakt. We kregen een apart plaatsje om te ontbijten met onze hond in de bar, en we ontdekten na het ontbijt het zonneterras op de 6e verdieping waarvan hierboven al vermeld, met een adembenemend uitzicht. We keken er naar uit eens te relaxen op een van de bedjes die gratis aangeboden werden. Maar eerst gingen we een namiddagje de stad ontdekken. En daar liep het mis.
Voor we vertrokken naar de stad hadden we het bordje 'niet storen' op de deur gehangen. Iets wat we altijd in alle hotels doen waar we al gezeten hebben omdat we onze hond dan even alleen kunnen laten om te rusten. Ook in deze tijden van corona hadden we liever niet dat er iemand op de kamer kwam, zeker omdat we deze zelf op orde hielden. Maar dat was buiten het kamermeisje en de onthaalbediende gerekend. Zij besloten dat het bordje er enkel ophing omdat onze hond alleen zat of omdat we het vergeten waren, maar hoe dan ook werd de kamer gedaan. Ook al gaven we met het bordje duidelijk aan dat we niƩmand op de kamer wouden. Toen we terugkwamen uit de stad was de bench van onze hond verschoven (ik heb dus geen idee wat ze met haar gedaan hebben??) en dat was de druppel. Op dat moment besloten we nog ƩƩn nacht te blijven en ons vertrek vervroegd te beƫindigen. We gingen op dat moment dan ook melden dat we nog maar ƩƩn nacht bleven en geen twee meer, en of we die laatste nacht konden annuleren.
De persoon die op dat moment aan de receptie stond ging even naar achter om het te bekijken. Wijzelf waren op dat moment nog rustig, en de receptionist ook. Tot de eigenaar kwam, die op ons afkomt met de woorden 'dat we dus ontevreden waren omdat het kamermeisje haar werk had gedaan'. Daarna ging het van kwaad naar erger. Er is een discussie ontstaan, de eigenaar vond dat zij volledig in hun recht waren een kamer binnen te gaan waar een 'niet storen'-bordje ophing, zei eigenlijk dat ze dit altijd deden (iets aan je deur hangen heeft dus geen enkel nut). En na een discussie waar geen enkel vorm van spijt of excuses is getoond, hebben we ons koffers gemaakt om instant te vertrekken.
We zijn op al onze reizen nog nooit zo onbeschoft behandeld en er is nog nooit zo weinig respect getoond voor onze privacy. Ons verblijf bij Glenmore was een ware nachtmerrie. Het enige dat ik kan aanraden: Ga er niet heen!